Οι ταινίες της εβδομάδας 20/01 - 26/01 (trailers)
Καθώς η περιπέτεια του κινηματογράφου λόγω της πανδημίας συνεχίζεται, το ενδιαφέρον έχει μετατοπιστεί -αναγκαστικά και λόγω έλλειψης μεγάλων παραγωγών- σε πιο σινεφίλ ταινίες.
Πέρα από τις πρεμιέρες της κινηματογραφικής εβδομάδας, ένας Μπέργκμαν κάνει τη διαφορά.
Το Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών (Nightmare Alley), Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο
O χαρισματικός και φιλόδοξος Στάντον Καρλάιλ γίνεται μέλος ενός περιοδεύοντα θιάσου και κερδίζει την εύνοια του μέντιουμ Ζίνα και του συζύγου της Πιτ. Σύντομα,θα χρησιμοποιεί τις νέες του γνώσεις για να κάνει κομπίνες σε βάρος της πλούσιας ελίτ της Νέας Υόρκης του 1940.
Έχοντας την αγνή Μόλι πιστή στο πλευρό του, ο Στάντον καταστρώνει ένα κόλπο με στόχο έναν μεγιστάνα, με τη βοήθεια μιας μυστηριώδους ψυχιάτρου που μπορεί να είναι και η πιο επικίνδυνη αντίπαλός του.
Δεύτερη διασκευή του ομότιτλου μυθιστορήματος του Γουίλιαμ Λίντσεϊ Γκρέιαμ, που κυκλοφόρησε το 1946, με τους Μπράντλεϊ Κούπερ, Τόνι Κολέτ, Ρούνι Μάρα, Κέιτ Μπλάνσετ.
Έρημη Χώρα (The Wasteland), Αχμάντ Μπαχραμί
Σε ένα απομακρυσμένο παραδοσιακό εργοστάσιο οικοδομικών υλικών ο επιστάτης Λοτφολά αποτελεί για χρόνια τον επιτυχημένο ενδιάμεσο ανάμεσα στον ιδιοκτήτη του και τους εργάτες, ένα πειθήνιο όργανο έτοιμο να κατευνάσει οποιαδήποτε αντίδραση.
Όταν ανακαλύπτει ότι ο ιδιοκτήτης του εργοστασίου σκοπεύει να το κλείσει και να αφήσει τους εργάτες στο δρόμο θα αναγκαστεί για πρώτη φορά να πάρει μια διαφορετική θέση για να προστατέψει τη γυναίκα με την οποία είναι ερωτευμένος.
Βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο τμήμα Orizzonti καθώς και το Βραβείο Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου Fipresci στο Φεστιβάλ Βενετίας.
Latin Noir, Ανδρέας Αποστολίδης
Ο βραβευμένος σκηνοθέτης και συγγραφέας αστυνομικών μυθιστορημάτων Ανδρέας Αποστολίδης ταξιδεύει στη Λατινική Αμερική για να ανακαλύψει τη ζωή και το έργο των διάσημων συγγραφέων Paco Ignacio Taibo II (Μεξικό), Leonardo Padura (Κούβα), Luis Sepulveda (Χιλή), Santiago Roncagliolo (Περού) και Claudia Pineiro (Αργεντινή).
Το ντοκιμαντέρ διερευνά πώς αυτή η γενιά συγγραφέων οδηγήθηκε στη συγγραφή νουάρ ιστοριών μυστηρίου, σε μία προσπάθεια να αντιμετωπίσει την ωμή κρατική βία, την αυξημένη εγκληματικότητα και τις συνεχείς παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων που βιώνει η Λατινική Αμερική από τη δεκαετία του 1970 μέχρι τις μέρες μας. Από το Μπουένος Άιρες, στο Σαντιάγο, την Πόλη του Μεξικού, την Αβάνα και την Λίμα, οι ήρωες των αστυνομικών μυθιστορημάτων -ανεξάρτητοι ντετέκτιβ, δημοσιογράφοι, εισαγγελείς- γίνονται μάρτυρες και ξεναγοί ενός κόσμου που μεταμορφώνεται ριζικά μέσα από επαναστάσεις, πραξικοπήματα, εμφύλιους πολέμους, οικονομικές κρίσεις και κοινωνικές ανατροπές.
Ένα ταξίδι από τη λογοτεχνία στην κοινωνική και πολιτική «γεωγραφία» της Λατινικής Αμερικής από το 1970 μέχρι και σήμερα.
Γάζα, Αγάπη Μου (Gaza Mon Amour), Ταρζάν Νάσερ και Άραμπ Νάσερ
Γάζα, σήμερα. Ο 65χρονος ψαράς Ίσσα είναι κρυφά ερωτευμένος με τη Σιχάμ, μια γυναίκα που δουλεύει στην αγορά με την κόρη της.
Όταν ανακαλύπτει ένα αρχαίο άγαλμα του Απόλλωνα στα δίχτυα του, η Σιχάμ τον βοηθάει να το κρύψει, ενώ εκείνος νιώθει ότι η ζωή του θα αλλάξει για πάντα.
H επίσημη πρόταση της Παλαιστίνης για τα Όσκαρ, συμμετοχή στα Φεστιβάλ Βενετίας, Τορόντο και Θεσσαλονίκης.
Σκηνές από ένα Γάμο (Scenes from a Marriage), Ίνγκμαρ Μπέργκμαν
Η ζωή και η σχέση ενός ζευγαριού κατά τη διάρκεια μιας εικοσαετίας.
Ο Γιόχαν ('Ερλαντ Γιόζεφσον) είναι καθηγητής πανεπιστημίου, και η Μαριάννα (Λιβ Ούλμαν) είναι δικηγόρος με εξειδίκευση στα διαζύγια. Έχουν πετυχημένες καριέρες και ευημερία και φαίνεται να έχουν και τον τέλειο γάμο. Μια μέρα όμως καταλαβαίνουν ότι κάτι τους διαφεύγει. Ένα βράδυ υποδέχονται ένα φιλικό ζευγάρι που βρίσκεται στα πρόθυρα του διαζυγίου που σαν να τους δείχνει τη μελλοντική προοπτική τους.
Κούραση, ψέματα, εγωισμός και επιτέλους απιστία οδηγούν τη φαινομενικά ευτυχή οικογένεια στο διαζύγιο. Αλλά πολύ γρήγορα καταλαβαίνουν ότι δεν μπορούν να ζήσουν ο ένας χωρίς τον άλλο, και έτσι ο χωρισμός τους απρόσμενα αναζωογονεί την αγάπη τους.
Σε επανέκδοση με νέες ψηφιακές κόπιες.