ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ

Φωτογραφία: Οι θρύλοι της ροκ μέσα από το φακό του Jean-Pierre Leloir

Instagram

Οι Rolling Stones, ο Τζίμι Χέντριξ, o Τζόνι Χάλιντεϊ, οι Queen είναι μερικοί από τους θρύλους της ροκ που «παρέλασαν» μπροστά από το φωτογραφικό φακό του Jean-Pierre Leloir (1931-2010).

Η έκθεση «Jean-Pierre Leloir: L'Œil Du Rock», στη Galerie DUREV στο Παρίσι, άνοιξε το αρχείο του Γάλλου φωτογράφου, ο οποίος με τις φωτογραφίες του στοίχειωσε τη φαντασία γενεών που λάτρευαν τη μουσική, ιδιαίτερα στις δεκαετίες του 1960 και 1970· σε τέτοιο βαθμό που δικαίως χαρακτηρίζεται ως το «Μάτι της Ροκ».

Ο Philippe Manœuvre, πρώην βασικό στέλεχος του γαλλικού περιοδικού Rock & Folk και χορηγός της έκθεσης σημειώνει ότι το όνομα του Leloir είναι «ένα όνομα που κάνει τους λάτρεις της μουσικής να ονειρεύονται».

Η παρουσία του Jean-Pierre ήταν καθοριστικής σημασίας για την εμφάνιση αυτού του θρυλικού γαλλικού περιοδικού που ξεκίνησε το 1966 ο Philippe Koechlin. Οι Leloir και Koechlin είχαν ήδη δουλέψει μαζί στο γαλλικό τετραμηνιαίο περιοδικό Jazz Hot, μιας και ο μεγάλος λάτρης της τζαζ Jean-Pierre είχε χτίσει σχέσεις εμπιστοσύνης με τα μεγαλύτερα ονόματα (τα πορτρέτα του Ray Charles και της Aretha Franklin που εκτίθενται στην παρισινή γκαλερί επιβεβαιώνουν του λόγου το αληθές).

«Οι μουσικοί τον αποδέχονταν γιατί δεν μπερδευόταν στα πόδια τους» αφηγείται η κόρη του φωτογράφου, η Marion Leloir. «Ήταν ένας καλλιτέχνης που έδινε προσοχή στους άλλους καλλιτέχνες, υπήρχε αμοιβαία εμπιστοσύνη». Αισθανόταν το ίδιο άνετα στην ατμόσφαιρα συναυλιών κλασικής μουσικής και στη βαβούρα των show της ροκ.

«Έφευγε έως και για πέντε αποστολές μέσα σε μια μέρα, καταγράφοντας κάθε λεπτό της ζωής του μουσικού, εκτός της ιδιωτικής ζωής τους. Δεν ήταν παπαράτσι» τονίζει και συνεχίζει: «Έχουμε διατηρήσει τα ημερολόγιά του, κάποιες σελίδες είναι παλαβές: μέσα στην ίδια μέρα, μπορεί να φωτογράφιζε τη Μαρία Κάλας και τον Lionel Hampton!»

Όταν δεν ήταν στον δρόμο, ο Leloir δεχόταν μουσικούς στο στούντιό του και πολλές από αυτές τις φωτογραφίες χρησιμοποιήθηκαν σε εξώφυλλα δίσκων. Δεν ήταν όμως μόνο η μουσική η πηγή έμπνευσής του.

«Ο πατέρας μου ειδικευόταν στην ιστορία (σ.σ. σε κάποια ιστορία που με τον φακό του μπορούσε να "αφηγηθεί"). Περιέγραφε τον εαυτό του ως "περιπατητικό φωτογράφο". Δεν φωτογράφιζε μόνο μουσική!» υπογραμμίζει η Marion Leloir.

Στα αρχεία του φωτογράφου, τα οποία επιμελούνται η κόρη του και ο Eric Facon - ο άνθρωπος στον οποίο εκτύπωνε στο παρελθόν ο Leloir - βρίσκονται 30.000 κοντάκτ με 25 λήψεις το καθένα: φωτογραφίες τραβηγμένες στον δρόμο, κοκτέιλ πάρτι, τοπία... Φωτογραφίες τραβηγμένες στη Γαλλία αλλά και άλλες που τράβηξε στα ταξίδια του, ιδιαιτέρως στις ΗΠΑ όπου πήγαινε τακτικά με τη σύζυγό του. «Τον έκαναν επίτιμο δημότη της Νέας Ορλεάνης επειδή φωτογράφισε πολύ τον Sidney Bechet (σ.σ. τον κλαρινετίστα και σαξοφωνίστα, ο οποίος μαζί με τον Louis Armstrong εξέλιξε το παίξιμο που επέτρεψε τον διαχωρισμό της τζαζ από το ραγκτάιμ και έτσι γεννήθηκε το σουίνγκ)».

Η έκθεση «Jean-Pierre Leloir : L'Œil Du Rock» στην Galerie DUREV ολοκληρώνεται στις 8 Δεκεμβρίου.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης