ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ

62ο ΦΚΘ: Σήκωσε αυλαία το -υβριδικό- Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

62ο ΦΚΘ: Σήκωσε αυλαία το -υβριδικό- Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης / Motionteam

Εν μέσω έξαρσης της πανδημίας και με τη Θεσσαλονίκη να «κοκκινίζει» όσον αφορά στα κρούσματα του κορωνοϊού, το 62ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης κατάφερε φέτος να σηκώσει αυλαία.

Το μεγαλύτερο κινηματογραφικό Φεστιβάλ της χώρας πραγματοποιείται φέτος υβριδικά, σε κινηματογραφικές αίθουσες και ψηφιακά, μετά από σχεδόν δύο χρόνια διαδικτυακών -λόγω πανδημίας- προβολών. Έχουν μεσολαβήσει τρία φεστιβάλ που έγιναν διαδικτυακά, δύο ντοκιμαντέρ και ένα μυθοπλασίας.

Στο γεγονός αυτό αναφέρθηκε ο υφυπουργός Πολιτισμού, αρμόδιος για θέματα Σύγχρονου Πολιτισμού, Νικόλας Γιατρομανωλάκης, ο οποίος τόνισε, κατά την τελετή έναρξης, πως την ώρα που πολλά διεθνή φεστιβάλ κατέβασαν, λόγω της πανδημίας, ρολά το Φεστιβάλ αυτό επέμενε και μαζί του κι εμείς.

«Θέλω λίγο χρόνο να δω μια αίθουσα γεμάτη 100%. Η κινηματογραφική αίθουσα απειλήθηκε όσο λίγοι οργανισμοί στον κόσμο. Το να έχουμε μια ανοιχτή αίθουσα είναι χαρά μεγαλη» ανέφερε και έκανε λόγο για ένα Φεστιβάλ συμπεριληπτικό, προσβάσιμο, αναπτυξιακό, επινοητικό, ευέλικτο, ελληνικό και εξωστρεφές, το οποίο τιμά το παρελθόν.

Από την πλευρά του ο καλλιτεχνικός διευθυντής, Ορέστης Ανδρεαδάκης, αναφέρθηκε και αυτός στις δύσκολες συνθήκες υπό τις οποίες καλείται το Φεστιβάλ να μείνει ζωντανό και τη στη΄ριξη που προσέφερε το υπουργείο Πολιτισμού σε όλο αυτό το διάστημα.

«Σε αυτή τη δύσκολη εποχή το φεστιβάλ δεν έμεινε κενό. Μάθαμε να δουλεύουμε από το σπίτι και την ίδια στιγμή μαζί. Να βλέπουμε ταινίες από το σπίτι και την ίδια στιγμή, μαζί», είπε η γενική διευθύντρια του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Ελίζ Ζαλαντό.

Στον κατάλογο των ομιλητών ήταν επίσης ο υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας-Θράκης, Σταύρος Καλαφάτης, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας και ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας. Ο τελευταίος, αναφερόμενος στην αύξηση των κρουσμάτων κορωνοϊού στη Θεσσαλονίκη και τις ανησυχίες που του εξέφρασε τις προηγούμενες ημέρες ο κ. Ανδραδάκης, δήλωσε χαρακτηριστικά ότι «η Θεσσαλονίκη κοκκινίζει, αλλά θα έχουμε και κόκκινα χαλιά».

Η τελετή πραγματοποιήθηκε στο κατάμεστο Ολύμπιον με αρκετή καθυστέρηση λόγω των ελέγχων που έπρεπε να γίνουν στο πλαίσιο της τήρησης των υγειονομικών μέτρων κατά της πανδημίας. Η ταινία έναρξης ήταν φέτος «Το Γεγονός» (L'Événement) της Γαλλίδας σκηνοθέτιδας Οντρέ Ντιγουάν, που προκάλεσε αίσθηση στη Βενετία και κέρδισε τον Χρυσό Λέοντα.

Το 62ο ΦΚΘ ρίχνει αυλαία στις 14 Νοεμβρίου 2021, με την πρεμιέρα της ταινίας «Παρίσι, 13ο Διαμέρισμα» του Ζακ Οντιάρ.

Το 62ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης παρουσιάζει φέτος για πρώτη φορά με τρία διεθνή διαγωνιστικά τμήματα: το «Διεθνές Διαγωνιστικό», το «Γνωρίστε τους Γείτονες» και το «Film Forward». Σε κάθε ένα από αυτά υπάρχουν και 3 διαγωνιζόμενες ελληνικές ταινίες.

Στο φεστιβάλ θα προβληθούν 35 μεγάλου μήκους και 15 μικρού μήκους ελληνικές ταινίες, ενώ μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει το αφιέρωμα που επιμελείται η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου με τίτλο «Χώρα, σε Βλέπω» στο πλαίσιο των εορτασμών για τα 200 χρόνια από την Επανάσταση του 1821. Θα προβληθούν 8 ιστορικές ταινίες του ελληνικού σινεμά: «Θίασος» (1975, Θεόδωρος Αγγελόπουλος), «Z» (1969, Κώστας Γαβράς), «Ο μικρός δραπέτης» (1969, Σταύρος Τσιώλης), «Αστέρω» (1929, Δημήτρης Γαζιάδης), «Το μπλόκο» (1965, Άδωνις Κύρου), «Ευδοκία» (1971, Αλέξης Δαμιανός), «Μανία» (1985, Γιώργος Πανουσόπουλος), και «Ιdées Fixes/Dies Irae» (1977, Αντουανέτα Αγγελίδη).

Συνολικά, στη διάρκεια της φετινής διοργάνωσης θα προβληθούν 197 ταινίες στις κινηματογραφικές αίθουσες Ολύμπιον και Παύλος Ζάννας στην πλ. Αριστοτέλους, Σταύρος Τορνές, Τζον Κασσαβέτης, Φρίντα Λιάππα και Τόνια Μαρκετάκη στο Λιμάνι Θεσσαλονίκης και Μακεδονικόν, στο κέντρο της πόλης, και 144 ψηφιακά μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας του Φεστιβάλ online.filmfestival.gr.

Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης / ΙΝΤΙΜΕ