ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ

Ρεκόρ για τις πλατφόρμες streaming: Οι συνδρομές ξεπέρασαν το 1 δισεκατομμύριο παγκοσμίως

Ρεκόρ για τις πλατφόρμες streaming: Οι συνδρομές ξεπέρασαν το 1 δισεκατομμύριο παγκοσμίως
ΑP Photo

Μετά από ένα χρόνο πανδημίας, οι πλατφόρμες streaming αναδεικνύονται στον απόλυτο νικητή στην ψυχαγωγία, με τις συνδρομές να φτάνουν το 1.1 δισεκατομμύρια παγκοσμίως.

Η άνοδος των συνδρομών σε πλατφόρμες υπηρεσιών streaming είναι ανάλογη της μείωσης του παγκόσμιου κιμηματογραφικού box office το οποίο έφτασε σε μόλις 12 δισεκατομμύρια δολάρια, με τη Βόρεια Αμερική να συγκεντρώνει τα 2.2. δισ. από αυτά.

Το 2019 οι παγκόσμιες εισπράξεις στα ταμεία των κινηματογράφων άγγιξαν τα 42.5 δισεκατομμύρια δολάρια. Η μείωση που καταγράφηκε είναι εντυπωσιακή και φτάνει το 72%.

Τα στατιστικά στοιχεία για τις πλατφόρμες αλλά και τα εισιτήρια των κινηματογράφων προέρχονται από την ετήσια αναφορά της Motion Pictures Association, η οποία έχει ως στόχο να αναλύσει την απόδοση των ταινιών, των τηλεοπτικών προγραμμάτων και των υπηρεσιών streaming παγοσμίως.

Στις χώρες της Ασίας, ιδίως στην Κίνα, το box office έχει ήδη επιστρέψει σε προ-πανδημικά επίπεδα. Αυτό δεν συνέβη ωστόσο στις ΗΠΑ και τον Καναδά. Εκτός της Βόρειας Αμερικής, οι τρεις πρώτες αγορές box office ήταν η Κίνα (3 δισεκατομμύρια δολάρια), η Ιαπωνία (1,3 δισεκατομμύρια δολάρια) και η Γαλλία (500 εκατομμύρια δολάρια).

Η παγκόσμια αγορά κινηματογραφικής και οικιακής ψυχαγωγίας έφερε έσοδα ύψους 80,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2020, μειωμένη κατά 18% από τα 98,3 δισεκατομμύρια δολάρια που συγκεντρώθηκαν πέρυσι. Η επιτυχία της ψηφιακής οικιακής ψυχαγωγίας, η οποία αυξήθηκε κατά 23%, βοήθησε στην αντιστάθμιση χαμηλών αριθμών του παγκόσμιου box office. Στις ΗΠΑ, οι συνδρομές έφτασαν τα 308,6 εκατομμύρια, αύξηση 32% από το 2019.

Το περασμένο έτος, το 55% των ενηλίκων στις ΗΠΑ δήλωσαν ότι είδαν περισσότερο περιεχόμενο μέσω ψηφιακών πλατφορμών και το 46% δηλώσε ότι παρακολούθησε περισσότερη συνδρομητική τηλεόραση. Πάνω από το 85% των παιδιών και περισσότερο από το 55% των ενηλίκων φέρεται να παρακολουθούν ταινίες και τηλεοπτικές εκπομπές στις κινητές τους συσκευές. Τα νεότερα ακροατήρια, ειδικά τα άτομα ηλικίας από 18 έως 24 και 25 έως 39, ήταν από τα πιο ενεργά στην παρακολούθηση περιεχομένου σε κινητά.

Παρά την αύξηση της οικιακής διασκέδασης, στις ΗΠΑ και τον Καναδά 162 εκατομμύρια άνθρωποι (περίπου το 46%) πήγαν στον κινηματογράφο τουλάχιστον μία φορά το 2020. Το 2019 ο μέσος θεατής αγόραζε 4.6 εισιτήρια το χρόνο.