Έφυγε ο Σερ Τζορτζ Μάρτιν, ο άντρας που δεν ήταν μόνο ο πέμπτος Beatle
Ήταν ο άντρας που ανακάλυψε, δημιούργησε και ουσιαστικά καθιέρωσε τα Σκαθάρια. Ήταν ο παραγωγός των The Beathes που έφυγε σε ηλικία 90 ετών, πλήρης ημερών, κληροδοτώντας για πάντα σε όλους τη μουσική που όρισε τα χρόνια της αθωότητας. Ο Σερ Τζορτζ Μάρτιν πήγε να βρει τη Λούσι στον ουρανό με τα διαμάντια.
Ιππότης από το 1996 όταν η βασίλισσα Ελισάβετ η Β’ του απένειμε τον τίτλο του Σερ για τη συμβολή του στον βρετανικό πολιτισμό, ο Τζορτζ Μάρτιν προτού αναδείξει τους Beatles, ανακαλύπτοντας τους το 1962, ο Μάρτιν ήταν παραγωγός σε άλμπουμ τζαζ μουσικής και κλασικής και ήταν αυτός που προφήτεψε την ηγεμονία στα charts εσαεί.
Ένας γίγαντας της μουσικής σκηνής για τον Ντέιβιντ Κάμερον, ένας “πατέρας” για τους Bealtles, αν δεν υπήρχε ο Μάρτιν δεν θα μπορούσαμε να τραγουδήσουμε άπειρα κομμάτια. Τα Penny Lane, Strawberry Fields Forever, Yesterday, Love Me Do, οποιαδήποτε άλλη επιτυχία των The Beatles οφείλεται σε αυτόν.
Ασίγαστος και ευφυής, ο Σερ Τζορτζ Μάρτιν δημιούργησε το υπερθέαμα Love, μια παραγωγή του Cirque du Soleil στο Λας Βέγκας που βασίστηκε στην ιστορία των Σκαθαριών πό και έγινε αφορμή για να του δοθούν δύο Grammys.
Ένας record-man που καταγράφτηκε στο βιβλίο των ρεκόρ Γκίνες ως ο πιο επιτυχημένος παραγωγός στην ιστορία της μουσικής με περισσότερα από 50 singles που έγιναν Νο 1 σε μισό αιώνα στα charts των ΗΠΑ και της Βρετανίας μονάχα, δεν είναι υπερβολικό να ειπωθεί ότι είναι ο άντρας που άλλαξε την καλλιτεχνική σκηνή γιατί είχε το μουσικό αυτί που μπορέσαμε να ταυτιστούμε όταν αναγνώρισε σε τέσσερα παιδιά από το Λίβερπουλ την υπεροχή και το ταλέντο τους.
Άλλωστε ήταν ο άντρας που το 1962 έφερε τους Beatles στην Parlophone όταν άλλες δισκογραφικές, η Decca εν προκειμένω, τους είχε απορρίψει κάνοντας ένα από τα μεγαλύτερα λάθη στην ιστορία της.
“Η επιτυχία του ξεπερνά τα 23 Νο1 στις ΗΠΑ και τα 30 Νο1 στη Βρετανία” σημείωσε η Guardian για τον άντρα που αποδέχθηκε τα σκαθάρια και τις ιδιαιτερότητες τους και λειτούργησε ως ειρηνοποιός ανάμεσα στα δύο αντίπαλα κορυφαία Σκαθάρια, τους Πολ ΜακΚάρτνεϊ και Τζον Λένον που πάλευαν από πάντα για το αρχηγιλίκι της μπάντας.
Δεν ήταν απλά ένας ακόμη μουσικός παραγωγός
Έλτον Τζον, Σελίν Ντιόν, Νιλ Σεντάκα, Κένι Ρότζερς, Gerry & the Pacemakers, Τζεφ Μπεκ, America, Cheap Trick και άλλοι είχαν την τύχη να συνεργαστούν μαζί του ενώ ο Μάρτιν υπέγραψε και δύο κινηματογραφικά theme του Τζέιμς Μποντ, τα Goldfinger και Live and Let Die.
“Όταν συνάντησα τους Beatles το 1962, δεν μου άρεσαν πολύ τα τραγούδια τους” είπε στο JazzWax.com. “Αλλά έμαθαν άμεσα, ήταν σαν φυτά μέσα σε ένα θερμοκήπιο. Μεγάλωσαν απίστευτα γρήγορα."
Μετριοπαθής, ο Μάρτιν δεν θεωρούσε τον εαυτό του κάτι μεγάλο. “Για να το πω με απλά λόγια, η δουλειά μου ήταν να δημιουργήσω δίσκους που ήταν καλλιτεχνικά άψογοι και εμπορικά δημοφιλείς” πρόσθεσε. Εάν δεν υπήρχε ο Μάρτιν το album "Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band" δεν θα είχε τυον χαρακτηριστικό ήχο που μέχρι και σήμερα το φέρνει στα charts των φιλόμουσων.
Γεννημένος στο Λονδίνο στις 3 Ιανουαρίου του 1926, έμαθε πιάνο πριν τον πλευρίσουν ορχήστρες για να τους χαρίσει κάτι από την αρμονία του. Στα 15 του είχε ήδη δημιουργήσει το δικό του συγκρότημα, George Martin and the Four Tune Tellers. Κατατάχθηκε στις Ένοπλες Δυνάμεις της Βρετανίας στα 17 του, έγινε πιλότος και όταν τελείωσε τη στρατιωτική του σταδιοδρομία το 1947, γράφτηκε στη σχολή Guildhall School of Music and Drama, μαθαίνοντας πιάνο και όμποε. Το πέρασμα του από το BBC ήταν σύντομα, ακολούθησε η θυγατρική της EMI Records, Parlophone, έκανε μια επιτυχημένη δουλειά με τον ηθοποιό Πίτερ Ουστίνοφ το 1952 και το 1955 του ζητήθηκε να αναλάβει την εταιρία. Δεν το περίμενε. Δεν ήταν καν 30 ετών.
Ο Σερ Τζορτζ Μάρτιν σταμάτησε να ασχολείται επαγγελματικά με την τέχνη της μουσικής σε ηλικία 83 ετών, το 2009. Τρία χρόνια αργότερα ο γιος του σχολίασε ότι ο πατέρας του απολάμβανε την πρόωρη συνταξιοδότηση του. O Σερ Τζορτζ Μάρτιν δούλεψε σε περισσότερα από 700 album στη διάρκεια της καριέρας του. "Αν θα ήθελα να κάνω κάτι άλλο στην καριέρα μου; Όχι δεν θα με ενδιέφερε να κάνω κάτι άλλο, κάτι διαφορετικό" είπε στο Rock Cellar το 2013. "Ειλικρινά, δεν νομίζω ότι θα μπορούσαμε να κάνουμε κάτι καλύτερο από όσα καταφέραμε".