Κίνα: Οι πλούσιοι κάτοικοι προσλαμβάνουν ειδικούς για να μην χάνουν... τα Chanel τους
Ανανεώθηκε:
Η ανακάλυψη, στο βάθος της ντουλάπας, ενός μπουφάν Burberry, που ούτε που θυμόταν ότι το είχε αγοράσει, έπεισε την Τσεν Ρουί ότι έκανε πολύ καλά να προσλάβει ειδικούς της τακτοποίησης που βοηθούν τους εύπορους Κινέζους να βάζουν τάξη στη γκαρνταρόμπα τους.
«Αυτό πού το βρήκατε;», λέει η κα. Τσεν, νεαρή 32χρονη μαμά, στους τέσσερις επαγγελματίες που έχουν βουτήξει στις ντουλάπες της, ξεχειλισμένες από πανάκριβα επώνυμα ρούχα και αξεσουάρ.
Κανείς μας δεν είναι σε θέση να κατανοήσει πόσο δύσκολη και περίπλοκη έχει γίνει η ζωή αυτής της στρατιάς των νεόπλουτων που έχει δημιουργηθεί αυτές τις τελευταίες δεκαετίες στην μεγαλύτερη κομμουνιστική χώρα της Γης.
Το ένα τρίτο των δαπανών για είδη πολυτελείας στον κόσμο αντιστοιχεί πλέον στους Kινέζους καταναλωτές, σύμφωνα με μελέτη του McKinsey για το 2019.
Ούτε η επιδημία του κορωνοϊού δεν μείωσε την δίψα των πλούσιων Kινέζων αγοραστών. Αν δεν μπορούν πλέον να λεηλατήσουν τα μαγαζιά στο Παρίσι και το Μιλάνο, έχουν καταφύγει στις online αγορές.
Νέα στοιχεία για την φρενίτιδα που περιβάλλει τα προϊόντα που σου επιτρέπουν να επιδείξεις το υψηλό κοινωνικό σου status θα προκύψουν στις 11 Νοεμβρίου, ημέρα της Γιορτής των Εργένηδων και των online εκπτώσεων που την συνοδεύουν. Κατά παράδοσιν είναι η μεγαλύτερη παγκόσμια επιχείριση ηλεκτρονικού εμπορίου.
Αγορές χωρίς όρια
Όμως, η ευμάρεια συνοδεύεται από προβλήματα. Η κα. Τσεν εξομολογείται ότι η κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι χώροι όπου κυριολεκτικά σωριάζει τα ταγέρ Chanel, τις τσάντες Hermès, τα παπούτσια Prada και όλα τα άλλα προϊόντα πολυτελείας είναι πηγή συχνών καβγάδων με τον σύζυγό της.
«Δεν αποχωρίζομαι ποτε τίποτε από την κολεξιόν μου. Το μόνο που κάνω είναι να την εμπλουτίζω διαρκώς», λέει η πρώην καθηγήτρια Τέχνης. «Δεν βλέπω κανέναν λόγο να βάλω όρια».
Μόνη λύση, η επιστράτευση ειδικών για να βάλουν τάξη στα πουκάμισα, τα εσώρουχα, τις βραδυνές τουαλέτες, τα παπούτσια και τις τσάντες.
Οι τέσσερις «ειδικοί», ντυμένοι με σικ μαύρα ρούχα, αρχίζουν να αδειάζουν τους χώρους της γκαρνταρόμπας στο διαμέρισμα της κας. Τσεν στο Πεκίνο.
Σωριασμένα στο πάτωμα, περισσότερα από χίλια πανάκριβα κομμάτια περιμένουν να ταξινομηθούν, μαζί με δεκάδες τσάντες, που θα βρουν, έστω για λίγο, τη σωστή θέση στη σωστή ντουλάπα.
Επικεφαλής της ομάδας των ειδικών είναι η Γιου Ζιτσίν, πτυχιούχος μίας σχολής που ονομάζεται Liucundao Μέθοδος Τακτοποίησης.
Η ιδρυτής της σχολής, η Μπιάν Λιτσούν, θεωρεί ότι ο τομέας της τακτοποίησης στην Κίνα απασχολεί περισσότερους από 3.000 επαγγελματίες. Σύμφωνα με την κινεζική τηλεόραση, η δραστηριότητα αυτή θα αποδώσει φέτος το αστρονομικό ποσόν των 100 δισεκατομμυρίων γιουάν (περί τα 13 δισεκατομμύρια ευρώ).
Με την επιδημία, ο τζίρος πενταπλασιάσθηκε, λέει η Μπιάν. Είναι αποτέλεσμα της εκτόξευσης των online αγορών και της επιθυμίας των καταναλωτών να τακτοποιήσουν τους χώρους όπου ζουν υπό καθεστώς lockdown.
Οι ομάδες αυτές των ειδικών δεν επιδιώκουν να πείσουν τους πελάτες να ξεφορτωθούν παλιά ρούχα ή να καταναλώνοιυν λιγότερο. Στόχος είναι να σε μάθουν να τακτοποιείς τα πράγματά σου χρησιμοποιώντας πιο λειτουργικά έπιπλα αποθήκευσης ή χρησιμοποιώντας απλά τρικ, όπως η υπέρλεπτες κρεμάστρες.
Η κα. Τσεν, που δεν έχει καμία όρεξη να καταναλώνει λιγότερο, δεν τρομάζει καθόλου από το ποσόν των 2.000 ευρώ που την χρεώνουν αυτοί οι «ειδικοί» για μία ημέρα εργασίας.
Ορισμένοι από αυτούς τους παθολογικούς καταναλωτές αναγκάζονται να ζητούν τις υπηρεσίες αυτές μία φορά τον μήνα. «Τακτοποιούμε το χώρο, όχι το μυαλό των ανθρώπων», λέει η Μπιάν.