ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ

Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου: 151 ταινίες online από τις 16 Οκτωβρίου

Με 151 ταινίες απ΄ όλο τον κόσμο, που καταδύονται ανάμεσα στη μυθοπλασία και ντοκιμαντέρ, σε αρχεία, συλλογικές και προσωπικές μνήμες, ξεκινά για πρώτη φορά, λόγω του κορωνοϊού, διαδικτυακά το 11ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας, στις 16 Οκτωβρίου.

Το 11ο ΦΠΚΑ ONLINE EDITION θα διεξαχθεί έως τις 26 Οκτωβρίου, δωρεάν, μέσω της πλατφόρμας του Festival Scope και Shift72. Ο χρήστης, προκειμένου να παρακολουθήσει την ταινία θα πρέπει να κάνει εγγραφή και στη συνέχεια να κάνει κράτηση στην ταινία που τον ενδιαφέρει. Οι συζητήσεις και τα μάστερκλας του 11ου ΦΠΚΑ θα γίνουν συγκεκριμένες ημέρες και ώρες και όσοι ενδιαφέρονται να τις παρακολουθήσουν θα πρέπει επίσης να το δηλώσουν.

Όπως τόνισε στην παρουσίαση του προγράμματος η καλλιτεχνική διευθύντρια και πρόεδρος της Ταινιοθήκης, Μαρία Κομνηνού, «μέσα από την περίοδο της πανδημίας τέθηκαν ουσιαστικά ζητήματα που αφορούν γενικότερα το μέλλον της ανθρωπότητας αλλά και τον ρόλο του κινηματογράφου, την προβολή του σε φυσική ή ψηφιακή μορφή, τον ρόλο των φεστιβάλ και των αρχείων. Η διασύνδεση επιμελητών και σκηνοθετών εξελίσσεται σε μια σχέση "συνενοχής" πάνω στο ρόλο του κινηματογράφου και των κοινωνικών και καλλιτεχνικών του εκφάνσεων. Το πρόβλημα παραμένει αν η τέχνη μπορεί να αλλάξει την ανθρώπινη μοίρα…»

Τα βραβεία θα απονεμηθούν την Κυριακή, 25 Οκτωβρίου, στις 20:00, διαδικτυακά.

Στο διαγωνιστικό τμήμα συμμετέχουν εννέα ταινίες (μυθοπλασίας και ντοκιμαντέρ από Αργεντινή, Αυστρία, Γαλλία, Ισπανία, Ισραήλ, Κίνα, Καναδά, Φιλιππίνες και Χονγκ Κονγκ) σε πανελλήνιες πρεμιέρες.

Ανάμεσα τους, η μαυρόασπρη βραβευμένη ταινία του σκηνοθέτη από τις Φιλιππίνες, Λαβ Ντίαζ «Γένος Παν» αλλά και το βραβευμένο στο Φεστιβάλ Σάντανς ντοκιμαντέρ «Επίκεντρο» (Epicentro, 2020) του Hubert Sauper, ένα συναρπαστικό πορτρέτο της μετα-αποικιακής «ουτοπικής» Κούβας. Στο ντοκιμαντέρ εμφανίζεται η εγγονή του Τσάρλι Τσάπλιν, Ούνα Καστίγια Τσάπλιν.

Στο τμήμα του Φεστιβάλ «Αποκατεστημένες και Υπέροχες» θα προβληθούν διαδικτυακά 11 ταινίες μεγάλου μήκους, πρόσφατα αποκατεστημένες από Ταινιοθήκες της Ευρώπης, της Αμερικής και της Λατινικής Αμερικής. Πρόκειται για ταινίες σταθμούς, όπως ο «Εξολοθρευτής 'Αγγελος» (1962) του Λουίς Μπουνιουέλ (Μεξικό), οι βωβές ταινίες «Έκσταση» (1932) του Γκουστάβ Μαχατί (Τσεχοσλοβακία) «Η Φιλοξενία μας» (1923) του Μπάστερ Κίτον (ΗΠΑ), αλλά και οι «Απάχηδες των Αθηνών» (1930) του Δημήτρη Γαζιάδη, που τον περασμένο Φλεβάρη έκανε παγκόσμια πρώτη προβολή στο ΚΠΙΣΝ κά.

Σημαντικές ταινίες επίσης, θα προβληθούν σε ειδικά αφιερώματα όπως μια επιλογή 8 ταινιών του λυρικού, ειρωνικού, χιουμορίστα Γάλλο-Γεωργιανού Οτάρ Ιοσελιάνι, ένα τιμητικό αφιέρωμα στον συγγραφέα, Μπορίς Βιάν με μια επιλογή από ντοκιμαντέρ, κινηματογραφικές διασκευές των έργων του και μικρού μήκους ταινίες. Ξεχωρίζει επίσης το -ιδιαίτερα επίκαιρο μετά το πρόσφατο κίνημα «I can' t breathe», αφιέρωμα στον Πρώιμο στον Ανεξάρτητο Αφροαμερικανικό Κινηματογράφο από το 1920 έως το 1989 με 18 ταινίες και ντοκιμαντέρ που αναδεικνύουν, από τη σκοπιά των μαύρων, ζητήματα φυλής και ρατσισμού -ζητήματα πάντοτε φλέγοντα για την Αμερική. Στο πλαίσιο αυτό θα προβληθεί και η ριζοσπαστική ταινία «Όπως Από Πάνω, Έτσι Κι Από Κάτω» (1973) του Λάρι Κλαρκ. Ο Λάρι Κλαρκ θα δώσει μάστερκλας την Παρασκευή, 23/10 στις 20:00.

Ένα ξεχωριστό αφιέρωμα στον Ελληνικό Κινηματογράφο του Φανταστικού, (Νίκος Νικολαΐδης, Τόνια Μαρκετάκη, Φρίντα Λιάπα, Γιώργος Καρυπίδης, Αλέξης Αλεξίου, Πάνος Κούτρας κά) αλλά και το αφιέρωμα στην Τζέιν Γκάμπριελ, την Αγγλίδα δημοσιογράφο και σκηνοθέτη ταινιών ντοκιμαντέρ, η οποία από νωρίς έδειξε ενδιαφέρον για την Ελλάδα και γύρισε ταινίες για τον ελληνικό εμφύλιο, τα ιδρύματα εγκλεισμού (Λέρος), την αλλοτρίωση της εργασίας, αλλά και για τον Θόδωρο Αγγελόπουλο, δίνουν μια γεύση του πλούσιου προγράμματος του Φεστιβάλ.

Αναλυτικά το πρόγραμμα στην ιστοσελίδα του Φεστιβάλ http://www.tainiothiki.gr/el/11aagff

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης