Life in a Day: Ο Ρίντλεϊ Σκοτ μάς καλεί να γίνουμε πρωταγωνιστές του για μια ημέρα
Πώς είναι μια ημέρα στον πλανήτη Γη για τους ανθρώπους που κατοικούν σε αυτόν; Αυτή την απορία είχαν πριν από 10 χρόνια ο Ρίντλεϊ Σκοτ και ο Κέβιν ΜακΝτόναλντ και το αποτέλεσμα της αναζήτησής τους ήταν μια εκπληκτική ταινία που προβλήθηκε το 2011 στο Sundance. Τώρα, οι δύο τους επαναλαμβάνουν το πρότζεκτ.
Δέκα χρόνια μετά την πρώτη ταινία, το YouTube προσκαλεί για μία δεύτερη «Life in a Day», με τον Κέβιν ΜακΝτόναλντ στη σκηνοθεσία και το Ρίντλεϊ Σκοτ στην παραγωγή. Και πάλι, όπως και την πρώτη φορά, στόχος είναι να ενώσουν σ' ένα ντοκιμαντέρ τα χιλιάδες βίντεο που θα στείλουν οι χρήστες του youtube από όλο τον κόσμο, τα οποία αποτυπώνουν τη ζωή τους μία συγκεκριμένη μέρα του χρόνου.
Στο πρώτο «Life in a Day», τα βίντεο είχαν γυριστεί στις 24 Ιουλίου 2010. Το YouTube είχε παραλάβει 80.000 βίντεο και η ολοκληρωμένη ταινία είχε κάνει την πρεμιέρα της στο Φεστιβάλ του Sundance το 2011. Από τη μέρα που κυκλοφόρησε η ταινία στο youtube έχει 16 εκατομμύρια προβολές.
Φέτος, η μέρα που θα απαθανατιστεί στη ζωή των κατοίκων του πλανήτη ορίστηκε να ειναι το Σάββατο, 25 Ιουλίου 2020. Το youtube απηύθυνε ήδη κάλεσμα για συμμετοχές και οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να στείλουν τα βίντεό τους στο lifeinaday.youtube. Το υλικό πρέπει να γυριστεί μόνο κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης μέρας.
Μία επιτροπή από 30 ειδικούς θα κάνει την τελική επιλογή των βίντεο και μετά ο ΜακΝτόναλντ και οι 3 μοντέρ του θα ξεκινήσουν τη διαδικασία να τα συνδέσουν σε μία ταινία, η οποία θα συμμετέχει στο Φεστιβάλ του Sundance, 2021.
«Το "Life in a Day" υπήρξε μία από τις πιο αποκαλυπτικές εμπειρίες της ζωής και της καριέρας μου. Είμαι ενθουσιασμένος που 10 χρόνια αργότερα θα φτιάξουμε το "Life in a Day 2020". Με ενδιαφέρει να δούμε πόσο αλλάξαμε. Εμείς, ο κόσμος, ο τρόπος που κινηματογραφούμε. Κι επίσης σε ποια ιστορική στιγμή της ανθρωπότητας βρισκόμαστε και τι περιμένουμε από το μέλλον», είπε ο Κέβιν ΜακΝτόναλντ.
Την εποχή που είχε βγει η πρώτη ταινία, ο ίδιος είχε πει για το πρότζεκτ: «Η αρχική ιδέα ήταν πολύ απλή: να κάνω κάτι διαφορετικό. Να πάρω μια όχι και τόσο γοητευτική μορφή βίντεο και να τη μετατρέψω σε κάτι κινηματογραφικό και καλλιτεχνικό. Αυτή η ταινία θα μπορούσε να έχει συμβεί μόνο την τελευταία πενταετία, επειδή όλο και περισσότεροι άνθρωποι ξέρουν πια να γυρίσουν ένα βίντεο με μια φτηνή κάμερα ή με το τηλέφωνο τους. Δεν είναι συχνό φαινόμενο να μπορείς να πεις πως κάνεις μια ταινία που δεν μοιάζει με τίποτα που να έχει γίνει πριν».
Η αρχική ιδέα, μάλιστα, ήταν η ταινία να είναι ένα δώρο για τα πέμπτα γενέθλια του YouTube. Το 75% των συμμετοχών προήλθε από όσους έμαθαν για το πρότζεκτ μέσω της ανακοίνωσης στο YouTube, σε εφημερίδες και την τηλεόραση, ενώ το 25% προήλθε από 400 κάμερες που στάλθηκαν σε χώρες του αναπτυσσόμενου κόσμου.
Το περιεχόμενο των 80.000 βίντεο που τελικά κατατέθηκαν στην παραγωγή του φιλμ, ήταν πολυποίκιλο: από μια εντυπωσιακή λήψη ελεύθερης πτώσης, μέχρι μια κάμερα τοποθετημένη σε λεκάνη τουαλέτας και από τα διαμελισμένα ανθρώπινα μέλη από την έκρηξη μιας βόμβας, μέχρι ένα γαλλικό κλειδί που βγαίνει από τα σωθικά ενός ανθρώπου στη διάρκεια μιας εγχείρησης. «Οτιδήποτε μας φαινόταν πολύ υπερβολικό, ερευνήσαμε αν όντως ήταν αληθινό ή αν όντως κινηματογραφήθηκε εκείνη την ημέρα. Πολλά από τα βίντεο που λάβαμε ήταν ήδη "ανεβασμένα" στο YouTube από δύο χρόνια πριν», είχε πει ο σκηνοθέτης.