Ο οίκος Dior στο στόχαστρο για διαφήμιση με τον Τζόνι Ντεπ - Γιατί προκλήθηκε σάλος
Μια νέα διαφήμιση του οίκου Dior, με τον Τζόνι Ντεπ στον πρωταγωνιστικό ρόλο, για την προώθηση του αρώματος Sauvage, προκάλεσε τόσο μεγάλο σάλο που η εταιρία αναγκάστηκε να την αποσύρει, τουλάχιστον από τα social media. Ο λόγος; Θεωρήθηκε ρατιστική και προσβλητική για τους Ινδιάνους.
Ο διάσημος οίκος μόδας έδωσε μια πρώτη γεύση από την καινούργια διαφήμιση, στην οποία πρωταγωνιστεί ο Τζόνι Ντεπ, την Παρασκευή μέσω Twitter, κάνοντας λόγο για «ένα αυθεντικό ταξίδι βαθιά στην ινδιάνικη ψυχή, σε ένα ιερό έδαφος». Το βίντεο, που προωθεί το κόστους 150 δολαρίων άρωμα, έδειχνε τον Τζόνι Ντεπ να περπατάει ανάμεσα σε κόκκινους βράχους στην νοτιοδυτική Γιούτα, έναν Ινδιάνο να χορεύει και μια νεαρή γυναίκα, την Καναδή ηθοποιό Tanaya Beatty, να ακολουθεί τον Ντεπ από απόσταση. Ο διάσημος ηθοποιός έβγαζε επίσης μια κιθάρα και έπαιζε ένα πολύ γνωστό κομμάτι του Link Wray των Shawnee.
Μετά τις έντονες αντιδράσεις, ο οίκος αναγκάστηκε να διαγράψει το συγκεκριμένο tweet αλλά και όλες τις σχετικές αναφορές για την διαφημιστική καμπάνια στα social media. Κι αυτό επειδή το concept θεωρήθηκε από πάρα πολλούς ως άκρως προσβλητικό και ρατσιστικό για τους Ινδιάνους. «Τέτοιου είδους ιστορίες που παρουσιάζουν τους Ινδιάνους ως άγριους κάνουν κακό και πυροδοτούν ρατσισμό», σχολίασε ο CEO της εποπτικής αρχής IllumiNative.
Το γαλλικό όνομα του αρώματος μεταφράζεται ως «άγριος» ή «βάρβαρος». Σε σχετική ανακοίνωση, ο οίκος Dior σημείωσε πως το βίντεο δημιουργήθηκε σε συνεργασία με Ινδιάνους συμβούλους και την ομάδα Americans for Indian Opportunity, με σκοπό «την απομάκρυνση από κλισέ προκειμένου να αποφευχθεί η υπονόμευση που συνοδεύει συχνά τις εικόνες Ινδιάνων.
Πλέον, κανείς δεν γνωρίζει εάν η διαφήμιση θα κυκλοφορήσει, θα αποσυρθεί, ή θα αλλαχθεί.