ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ

Ο Γιώργος Λάνθιμος φωτογραφίζει, με την ιδιαίτερη ματιά του, την Έμα Στόουν

Ο Γιώργος Λάνθιμος φωτογραφίζει, με την ιδιαίτερη ματιά του, την Έμα Στόουν
CLAUDIO ONORATI/ ΑΠΕ ΜΠΕ

Ο Γιώργος Λάνθιμος άφησε για λίγο την κάμερα κι έπιασε τη φωτογραφική μηχανή. Μοντέλο του, η πρωταγωνίστριά του, Έμα Στόουν. Αφορμή για τη φωτογράφιση ήταν η κοινή συνέντευξή τους στο W Magazine, το οποίο φιλοξένησε τους δύο υποψήφιους για βραβείο Όσκαρ για την «Ευνοούμενη».

Το θέμα της φωτογράφισης -η οποία ήταν ιδέα του Έλληνα σκηνοθέτη- ήταν η Στόουν να υποδυθεί μία κοσμική γυναίκα, την Phyllis, που λατρεύει τόσο τα ζώα, ώστε η ίδια έχει για κατοικίδια 15 σκυλιά. Έτσι, η υποψήφια για Όσκαρ Β’ γυναικείου ρόλου ντύθηκε με ρούχα υψηλής ραπτικής οίκων όπως ο Valentino, ο Michael Kors και ο Louis Vuitton και φωτογραφήθηκε σε όλους τους χώρους μιας έπαυλης-ράντσου, του οποίου τα έπιπλα ήταν σκεπασμένα με βινύλ καλύμματα.

Πολύ Λάνθιμος όλο αυτό...

Η δημοσιογράφος Lynn Hirschberg, που έκανε τη συνέντευξη, σχολίασε ότι η Στόουν ήταν τόσο μέσα στον ρόλο της ώστε, παρά το γεγονός ότι επρόκειτο για φωτογράφιση και όχι για ταινία, να μιλάει και να κινείται σαν να ήταν η Phyllis. Λέει ότι κάποια στιγμή της φωτογράφισης στον κήπο, όταν τα σκυλιά άρχισαν να την τραβάνε, αυτή φίλησε τρυφερά ένα κουτάβι και είπε: «Λατρεύω όλα τα μωρά μου, ακόμα κι όταν είναι διαβολάκια».

Ο Λάνθιμος ζήτησε να γεμίσουν όλο το σπίτι με ψεύτικα ζώα και εξήγησε το γιατί: «Με αυτόν τον τρόπο, ο θεατής θα μπερδεύει τα ψεύτικα με τα αληθινά ζώα. Τα ζώα είναι τόσο μεγάλο μέρος της ζωής μας και γι’ αυτό καταλαμβάνουν μία εξέχουσα θέση στις ταινίες μου. Βρίσκω, όμως, τις σχέσεις μας με αυτά αρκετά παράξενες. Για παράδειγμα, υπάρχουν ζώα που είναι εντάξει να τα φάμε και ζώα που ούτε καν θα σκεφτόμασταν να φάμε. Τόσο περίεργο. Οι θεωρίες γύρω από τα ζώα είναι συναρπαστικές. Επίσης, όλοι αγαπάμε τα σκυλιά, αλλά τι γίνεται με μία γυναίκα που έχει και αγαπάει 15 σκυλιά; Τι λέει αυτό για τη ζωή της;».

Η δημοσιογράφος, τέλος, σχολιάζει και το σπάνιο γνώρισμά του Λάνθιμου να είναι προσιτός αλλά εσωστρεφής, ενώ τον χαρακτήρισε ντροπαλό και ταπεινό. Το τελευταίο αυτό στοιχείο αντικατοπτρίζεται και στην στάση του απέναντι στις ίδιες του τις ταινίες: «Όταν τελειώνω με μία ταινία, σπάνια την ξαναβλέπω. Θα πρέπει να περάσουν χρόνια. Όταν ο Κυνόδοντας έλαβε αναγνώριση, μου ήταν δύσκολο να κρατήσω το μυαλό μου στους επαίνους. Επέστρεψα στη δουλειά. Αν μη τι άλλο, οι ταινίες μου προορίζονται για να ταράζουν. Προτιμώ να ταρακουνώ τα πράγματα με έναν ενεργό τρόπο», είπε ο ίδιος.