«Killer Portraits»: Έκθεση στο Παρίσι αφιερωμένη στον εμβληματικό φωτογράφο μόδας Τζέιμι Μόργκαν
Ένα από τα ιδρυτικά μέλη του κινήματος Buffalo της δεκαετίας του 1980, ο φωτογράφος Τζέιμι Μόργκαν διαμόρφωσε την εικόνα της μόδας και τη μόδα γενικά, όπως είναι γνωστή σήμερα.
Μαζί με τον στυλίστα και σχεδιαστή μόδας, Ρέι Πέτρι, τον φωτογράφο Ζαν Μπατίστ Μοντινό, την τραγουδίστρια - τραγουδοποιό Νένε Τσέρι και την πολύ νεαρή Ναόμι Κάμπελ, ο Μόργκαν, συνιδρυτής της ριζοσπαστικής κολεκτίβας Buffalo ήταν πίσω από τα πιο ανθεκτικά στον χρόνο φωτογραφικά στιγμιότυπα της εποχής, που άνοιξαν τον δρόμο για τους δημιουργούς στυλ που ακολούθησαν.
Ακόμη και το 2019 η επιρροή τους εξακολουθεί να είναι εμφανής στις σελίδες περιοδικών μόδας.
Στο έργο του θρυλικού φωτογράφου μόδας Τζέιμι Μόργκαν είναι αφιερωμένη η έκθεση με τίτλο «Killer Portraits» συνδιοργάνωση του καλλιτεχνικού project La Salon και της γκαλερί La Paix που εγκαινιάστηκε στις 15 Ιανουαρίου στο Παρίσι.
Ο φωτογράφος επιμελήθηκε το εξώφυλλο του νέου άλμπουμ των «Christine» και του «Queens» και προσεγγίσθηκε από ένα μέλος της ομάδας δημιουργικού τους, που ήθελε να διοργανώσει έκθεση με τα έργα του. Ο Τζέιμι Μόργκαν συμφώνησε. «Η δουλειά μου ήταν πάντα συνδεδεμένη με τη μουσική και τις πολιτιστικές της αναφορές, το πιο προφανές είναι το «Buffalo Stance» η νούμερο ένα επιτυχία της Νένε Τσέρι, το οποίο γράψαμε μαζί» είπε στο dazeddigital.com.
Μεταξύ των φωτογραφιών που παρουσιάζονται στην έκθεση στο Παρίσι είναι κάποιες από το αρχείο του, από την εποχή της συνεργασίας στη Νέα Υόρκη με τους Ρέι Πέτρι και Μπάρι Κέιμεν, όπως το εικονικό στιγμιότυπο "Killer" που παρουσιάστηκε στο εξώφυλλο του Face, αλλά και πρόσφατες εικόνες, για τις οποίες συνεργάστηκε με τον Ιμπ Καμάρα για το Dazed.
«Παίζαμε πάντα με την ταυτότητα και τη ρευστότητα των φύλων» εξήγησε ο φωτογράφος. «Είτε φωτογραφίζαμε σέξι αγόρια με φούστες ή σκληρά κορίτσια με κοστούμια, η ρευστότητα ήταν πολύ φυσιολογική για μας. Οι εικόνες στην έκθεση δείχνουν τη συνέχεια αυτών των θεμάτων και πώς σήμερα είναι περισσότερο από ποτέ αποδεκτές. Υπήρχε πάντα διαφορετικότητα, απλά τώρα επιτρέπεται να λάμψει» τόνισε.
Ο Βρετανός φωτογράφος γνώρισε τη φωτογραφική τέχνη από το πρακτορείο Magnum στο Παρίσι όπου ως έφηβος πήγε για θερινή απασχόληση. Αργότερα στο Λονδίνο φωτογράφιζε τα πιο διάσημα Club Kids της πόλης, τους Boy George, Marylin, Στιβ Στρέιντζ και τότε συνάντησε τον Ρέι Πέτρι και ξεκίνησε το πρωτοποριακό έργο της κολεκτίβας Buffalo. Φωτογράφιζαν μοντέλα όλων των φυλών, έκαναν μίξη υψηλής ραπτικής και του streetlook σε μια εποχή που ήταν ανήκουστο και δημιούργησαν ένα νέο ύφος που εξακολουθεί να κυριαρχεί μέχρι σήμερα.
«Δεν είχαμε ιδέα ότι δημιουργούσαμε κληρονομιά στη βιομηχανία της μόδας» ανέφερε ο Τζέιμι Μόργκαν.
Η πρωταρχική φιλοσοφία του Πέτρι ήταν η συμπεριφορά Buffalo «μια έκφραση από την Καραϊβική που περιγράφει ανθρώπους που είναι αγενείς ή αντάρτες». Προσέγγισε τα περιοδικά i-D και The Face που επίσης προσανατολίζονται προς την άτακτη νεολαία και στην προοδευτική μόδα -με το έργο του. Η ομάδα Buffalo και τα συγκεκριμένα περιοδικά ξεκίνησαν αυτό που σήμερα θεωρείται «street style».
Ο Τζέιμι Μόργκαν έχει σκηνοθετήσει τρία ντοκιμαντέρ και μουσικά βίντεο αρκετών καλλιτεχνών και συγκροτημάτων.