ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ

H ζωή είναι στο εδώ και το τώρα: η σοφία της Βαλέρια Γκολίνο στην έναρξη του 31ου Πανοράματος

H ζωή είναι στο εδώ και το τώρα: η σοφία της Βαλέρια Γκολίνο στην έναρξη του 31ου Πανοράματος

Γοήτευσε με τη σοφία και τα άπταιστα ελληνικά της η λαμπερή ελληνο-ιταλίδα ηθοποιός και σκηνοθέτης Βαλέρια Γκολίνο που παρευρέθηκε χθες στην επίσημη τελετή έναρξης του 31ου Πανοράματος για την avant premiere της νέας της ταινίας "Ευφορία".

Τη βραδιά άνοιξαν ο διευθυντής του φεστιβάλ, Νίνος Φένεκ Μικελίδης, παρουσιάζοντας το πρόγραμμα του 31ου Πανοράματος, και ο διανομέας της ταινίας Τάκης Βερέμης της StraDaFilms που μίλησε για τη γνωριμία του με τη Βαλέρια Γκολίνο και της έδωσε το λόγο.

Στην κατάμεστη από κόσμο αίθουσα του Ιντεάλ, η διάσημη σταρ ευχαρίστησε το κοινό που ήρθε στο σινεμά Τετάρτη βράδυ για να δει την ταινία της και είπε ότι είναι υπέροχο για τους δημιουργούς να βλέπουν γεμάτες αίθουσες.

Ανέφερε ακόμα ότι η «Ευφορία» έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στις Κάνες και ταξιδεύει σε φεστιβάλ ανά τον κόσμο. Πριν ένα μήνα έκανε την έξοδό της στην Ιταλία και είναι μεγάλη έκπληξη που πηγαίνει καλά, καθώς οι ιταλικές ταινίες στη χώρα δεν προτιμώνται από το κοινό.

Στο τέλος της προβολής, ακολούθησε μια ζωηρή συζήτηση με το κοινό πάνω στην ταινία, με τη δημιουργό να κλείνει το Q&A αναφέροντας ότι «μόνο μέσα στις στιγμές μπορούμε να βρούμε την αρμονία».

Τέλος, ενημέρωσε τους θεατές ότι στο 31ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου θα προβληθεί επίσης, η ταινία «Summer House/Το εξοχικό» της Βαλέρια Μπρούνι Τεντέσκι με την ίδια στον πρωταγωνιστικό ρόλο, ταινία που είχε προβληθεί με επιτυχία στο πρόσφατο φεστιβάλ της Βενετίας.

Ταλαντούχα πρωταθλήτρια βραβείων

Storia d amore

Το πρωί της ίδιας ημέρας, η Βαλέρια Γκολίνο μίλησε με δημοσιογράφους και σπουδαστές σε masterclass που έδωσε στο Μορφωτικό Ίδρυμα της ΕΣΗΕΑ.

Η Βαλέρια Γκολίνο μίλησε για το ξεκίνημα της καριέρας της και τον πρώτο της ρόλο στην ταινία «Scherzo del destino in agguato dietro l'angolo come un brigante da strada» της αντισυμβατικής σκηνοθέτριας Λίνα Βερτμίλερ. Πέντε ταινίες αργότερα και, μόλις σε ηλικία 19 ετών, κέρδισε το πρώτο της Χρυσό Λιοντάρι Καλύτερης Ηθοποιού στο Φεστιβάλ της Βενετίας με το «Ένας κάποιος έρωτας/Storia d’amore».

Το δεύτερο Χρυσό Λιοντάρι ήρθε 29 χρόνια μετά με την ταινία του Τζιουζέπε Γκαουντίνο «Per amor vostro». Ανέφερε ότι μόνο 3 γυναίκες στην ιστορία του φεστιβάλ της Βενετίας έχουν κερδίσει δύο φορές Χρυσό Λιοντάρι Καλύτερης Ηθοποιού: η Σίρλεϊ Μακ Λέιν, η Ιζαμπέλ Ιπέρ και η ίδια.

Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι τα πρώτα χρόνια της καριέρας της «της έκανε χάρη η ζωή, και όλα ήρθαν εύκολα και από μόνα τους. Το πιο δύσκολο κομμάτι ήταν το να μεγαλώσει μέσα στη δουλειά και να φτάσει στη συνειδητοποίηση του τι σημαίνει να είσαι ηθοποιός». Στάθηκε κι εκεί τυχερή, γιατί συνεργάστηκε με πολύ καλούς σκηνοθέτες κι ο καθένας της δίδαξε πολλά.

Μίλησε επίσης, για τον ρόλο της στην τεράστια εμπορική επιτυχία «Ο άνθρωπος της βροχής». Αρχικά ο Μπάρι Λέβινσον είχε σκεφτεί τη Μεγκ Ράιαν για το ρόλο της Σουζάνα, αλλά έπειτα θεώρησε καλύτερο να κάνει την πρωταγωνίστριά του Ευρωπαία, αποδίδοντάς της πιο σύνθετα χαρακτηριστικά.

Ανέφερε ότι αγαπά πολύ το σινεμά και ως ηθοποιός πάντα ερμήνευε την άποψη του σκηνοθέτη της. Για χρόνια σκεφτόταν να περάσει πίσω από την κάμερα ως σκηνοθέτις.

Έκανε ένα 15λεπτο ταινιάκι στη Νάπολι κι ενώ ήταν στα γυρίσματα, διάβασε μία νουβέλα του Mauro Covacich με θέμα την ευθανασία. Το βιβλίο τη γοήτευσε και πήρε τα δικαιώματα για να γυρίσει την ταινία. Ήταν δύσκολο θέμα, κανένας παραγωγός δεν ήθελε να την αναλάβει κι έτσι τη γύρισε ανεξάρτητα.

Το «Μέλι/Miele» ταξίδεψε σε όλο τον κόσμο και κέρδισε πολλά βραβεία σε φεστιβάλ. Της πήρε 5 χρόνια να κάνει την «Ευφορία», γιατί δούλευε συνέχεια ως ηθοποιός, αλλά και δεν έβρισκε ένα θέμα που την ενδιέφερε αρκετά.

"Χρησιμοποιώ το θάνατο για να μιλήσω για τη ζωή"

Η «Ευφορία» πραγματεύεται άλλο ένα δύσκολο θέμα: τη σχέση δύο διαφορετικών μεταξύ τους αδερφών που ο ένας πεθαίνει από καρκίνο.

Όπως ανέφερε η ίδια «με ρωτάνε συχνά γιατί μέσα από τις ταινίες μου πραγματεύομαι το θάνατο. Δεν έχω πραγματική απάντηση. Για μένα ο θάνατος είναι μέρος της ζωής και θεωρώ ότι δεν μιλάμε αρκετά γι’ αυτό. Αλλά ο θάνατος είναι το πιο σίγουρο πράγμα για όλους. Στο σινεμά ο θάνατος έχει γίνει φαντασμαγορικός. Συχνά τον θάνατο δεν τον βλέπεις, αλλά τον αισθάνεσαι. Χρησιμοποιώ τον θάνατο για να μιλήσω για τη ζωή, την ελπίδα και την αγάπη. Γι’ αυτό η ταινία λέγεται Ευφορία».

golino.vanityfair.5 2018.01 767x1024

Η Βαλέρια Γκολίνο ρωτήθηκε για την πολιτική κατάσταση στην Ελλάδα και την Ιταλία και ανέφερε ότι ο σύγχρονος πολιτικός λόγος είναι λαϊκίστικος και ότι η γλώσσα των πολιτικών διχάζει τον κόσμο και τον κάνει να ενδιαφέρεται λιγότερο για την πολιτική. Ανέφερε επίσης, ότι οι Έλληνες είναι πιο πολιτικοποιημένοι από τους Ιταλούς.

Τέλος, έδωσε συμβουλή στους σπουδαστές να κυνηγήσουν και να πραγματοποιήσουν άμεσα τα όνειρά τους, γιατί η ζωή είναι στο εδώ και το τώρα.