ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ

Σκοτεινός πόλεμος δεδομένων & fake news: ο CEO της Apple Τιμ Κουκ προειδοποιεί τις Βρυξέλλες

Για την ευθύνη της πολιτείας και των θεσμών απέναντι στο σκοτεινό λόμπι των δεδομένων έκανε λόγο ο πιο ισχυρός άντρας στην ηγεσία της Apple, Τιμ Κούκ. Ο Κουκ έγινε ο πρώτος διευθύνων σύμβουλος ιδιωτικής εταιρείας που παρέδωσε κεντρική ομιλία στο ετήσιο Διεθνές Συνέδριο των Επιτρόπων Προστασίας Δεδομένων και Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων (ICDPPC) στις Βρυξέλλες και εκμεταλλευόμενος την ευκαιρία μίλησε με σκληρά λόγια και προειδοποιήσεις για τα συμφέροντας πίσω από κάθε κλικ μας.

Μιλώντας από το βήμα της εκδήλωσης ο Κουκ αναφέρθηκε σε καίρια ζητήματα "δυστοπικών", όπως διαφαίνονται, καιρών. Από την Τεχνητή Νοημοσύνη στον κανονισμό GDPR ο Κουκ κέρδισε την προσοχή αναφερόμενος σε ένα δύσκολο στη διαχείριση του σκοτεινό μέλλον που επελαύνει.

Ο Κουκ αναφέρθηκε ιδιαίτερα στα σκοτεινά συμφέροντα επιχειρηματικών κολοσσών στο διαδίκτυο που συλλέγουν προσωπικά δεδομένα και τα εμπορεύονται, τα χρησιμοποιούν ως όπλα εναντίον μας με μαθηματική ακρίβεια, στρατηγική και στρατιωτική αποτελεσματικότητα.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Apple επαίνεσε την ευρωπαϊκή νομοθεσία προστασίας προσωπικών δεδομένων GDPR όπως και άλλες ανάλογες πρωτοβουλίες στη Σιγκαπούρη, την Ιαπωνία και αλλού και επιτέθηκε στις εταιρίες που αντιστέκονται σε αυστηρές ρυθμίσεις και πρωτόκολλα "για το καλό της επιστήμης".

Εχθρός της συλλογής προσωπικών δεδομένων ως πολίτης του κόσμου ο Κουκ αναφέρθηκε στην εκμετάλλευση των προσωπικών μας δεδομένων από social media και μηχανές αναζήτησης με πρόσχημα την καλύτερη διαφημιστική στόχευση.

"Δισεκατομμύρια δολάρια αλλάζουν χέρια και αμέτρητες αποφάσεις λαμβάνονται με βάση τα likes και τα dislikes μας, τους φίλους και τις οικογένειές μας, τις σχέσεις μας και τις συνομιλίες μας καθημερινά. Τις επιθυμίες και τους φόβους μας, τις ελπίδες και τα όνειρά μας" είπε.

Ο Κουκ, προσεκτικός στο λόγο του για να μη στιγματίσει αντιπάλους, είπε ότι πίσω από αυτό το "σκλαβοπάζαρο ψηφιακής σάρκας" γιγαντώνεται ένα "βιομηχανικό συγκρότημα δεδομένων".

"Αυτό λέγεται παρακολούθηση!"

"Τα δεδομένα μας, από αυτά που αφορούν τις απλές, καθημερινές μας συνήθειες έως τα απολύτως προσωπικά, μετατρέπονται σε όπλα εναντίον μας με στρατιωτική αποτελεσματικότητα. Αυτά τα αποκόμματα δεδομένων, καθε ένα αβλαβές από μόνο τους, συναρμολογούνται προσεκτικά, συντίθενται, διακινούνται και πωλούνται. Η διαδικασία αυτή δημιουργεί με εξαιρετική ακρίβεια ένα ψηφιακό προφίλ σας που επιτρέπει στις εταιρείες να σας γνωρίζουν καλύτερα από εσάς τους ίδιους. Το προφίλ σας είναι μια δέσμη από αλγόριθμους που μας εξωθεί συνέχεια στα άκρα εκφυλίζοντας με βιαιότητα τις αβλαβείς προτιμήσεις σας, κάνοντας κακό. Δεν πρέπει να χρυσώσουμε το χάπι. Πρέπει να ομολογήσουμε ότι αυτό ονομάζεται παρακολούθηση" είπε.

Η αναφορά του Κουκ σε ένα "βιομηχανικό συγκρότημα δεδομένων" θύμισε σε πολλούς τα προειδοποιητικά λόγια του Dwight D. Eisenhower για την απειλητική και ολοένα αυξανόμενη πολιτική ισχύ του "στρατιωτικο-βιομηχανικού συμπλέγματος" στην τελευταία του ομιλία ως πρόεδρος των ΗΠΑ.

Ως άλλος Αϊζενχάουερ ο Κουκ προειδοποίησε για μια σκοτεινή νεά τάξη πραγμάτων και κάλεσε τις εταιρίες τεχνολογίας να μην ξεχνάνε ότι πρέπει αν δουλεύουν με γνώμονα των άνθρωπο τονίζοντας την αναγκαιότητας νομοθετικών πλαισίων που θα προστατεύουν εμάς, τους χρήστες, από τους Μεγάλους Αδελφούς της τεχνολογίας.

"Ήρθε η ώρα να βρεθούμε αντιμέτωποι με την πραγματικότητα. Ποτέ δεν θα καταφέρουμε τίποτα χωρίς την πλήρη πίστη και εμπιστοσύνη των ανθρώπων που χρησιμοποιούν την τεχνολογία" είπε ενώ επιτέθηκε στα κοινωνικά δίκτυα.

Social media μίσους

"Βλέπουμε πλέον με οδύνη πώς η τεχνολογία μπορεί να βλάψει, παρά να βοηθήσει. [Οι πλατφόρμες μπορούν] να μεγεθύνουν τις χειρότερες ανθρώπινες συμπεριφορές... να πολώσουν, να μας 'χωρίσουν', να υποκινήσουν βία. Βλέπουμε πως υπονομεύουν την κοινή λογική μας για το τι είναι αλήθεια και τι ψέματα. Αυτή η κρίση είναι πραγματική. Όσοι από εμάς πιστεύουμε στο δυναμικό της τεχνολογίας που μπορεί να φέρει το καλό δεν πρέπει να δειλιάσουμε μπροστά σε αυτή" τόνισε.

"Τα αποθέματα προσωπικών δεδομένων των ζωών μας χρησιμεύουν μόνο για τον πλουτισμό των εταιριών που τα συλλέγουν. Αυτό θα πρέπει να μας κάνει να αισθανόμαστε πολύ άβολα. Πρέπει να μας ανησυχήσει".

Πως το WhatsApp έφερε τον Μπολνσονάρου στην εξουσία

Λίγο πριν τις εκλογές της Κυριακής που έφεραν τον ακροδεξιό Ζαΐρ Μπολσονάρου στην προεδρία της Βραζιλίας ο κεντροαριστερός υποψήφιος Φερνάντου Αντάτζι του Κόμματος των Εργαζομένωνκατηγόρησε τον αντίπαλο του για εκστρατεία διασποράς ψευδών ειδήσεων από "εγκληματική οργάνωση που ηγείται".

"Επενδύθηκαν εκατομμύρια για την παραγωγή και τη διασπορά fake news" κατήγγειλε. Σύμφωνα με τον ίδιο 156 επιχειρήσεις έχουν "χορηγήσει" την "εκστρατεία κατασυκοφάντησής του".

"Δεν έχω ξαναδεί ποτέ τέτοιο πράγμα. Αυτή είναι μια απόπειρα νόθευσης των εκλογών".

Ανάμεσα στα πολλά ψέματα που διαμοιράστηκαν κυρίως μέσω της πλατφόρμας WhatsApp, συμφερόντων Facebook, είναι ότι εάν ο Αντάτζι κέρδιζε τις εκλογές οι επιχειρηματίες θα απολύσουν εκατομμύρια εργαζόμενους, τα παιδιά πέντε ετών και πάνω θα μετατραπούν σε ιδιοκτησιακό στοιχείο του βραζιλιάνικού κράτους και άλλα μυθεύματα.

Η ομάδα του υποψήφιου παρέδωσε στο TSE ένα υπόμνημα έκτασης 92 σελίδων για τις ψευδείς ειδήσεις πριν από τον πρώτο γύρο, σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Agência Brasil.

Το Εκλογοδικείο κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τουλάχιστον το 68% των δημοσιεύσεων αυτών είχε αναληθές περιεχόμενο και ότι θα όφειλε να αποσυρθεί.

Συμβόλαια θανάτου της αλήθειας

Ρεπορτάζ της εφημερίδας Folha de São Paulo ανέφερε ότι εταιρίες χρηματοδότησαν τη μαζική αποστολή μηνυμάτων στο WhatsApp εναντίον του και την ίδια στιγμή αγόραζαν "συμβόλαια" για μαζική αποστολή μηνυμάτων προπαγάνδας υπέρ του Μπολσονάρου αντί 2,8 εκατομμυρίων ευρώ το ένα.

Το WhatsApp χρησιμοποιούν στη Βραζιλία 120 εκατομμύρια άνθρωποι καθημερινά.

Απαντώντας στους ισχυρισμούς του αντιπάλου του ο νοσταλγός της στρατιωτικής δικτατορίας νεός πρόεδρος της Βραζιλίας έγραψε στο Twitter: "Το PT δεν δεινοπαθεί λόγω των ψευδών ειδήσεων, αλλά εξαιτίας της ΑΛΗΘΕΙΑΣ".

Ο Μπολσονάρου έτρεξε μια ιδιαίτερα επιτυχημένη προεκλογική εκστρατεία στα δίκτυα κοινωνική δικτύωσης μετρώντας 14 εκατομμύρια "ακολούθους" σε Facebook, Instagram και Twitter. Ο αντίπαλος του είχε μόλις 2,8 εκατομμύρια.



ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης