Spotify: συνεχίζει την κούρσα νίκης στο streaming και για το 2018
Aκόμη περισσότεροι συνδρομητές για τον Σουηδό βασιλιά της streaming επανάστασης στη μουσικής βιομηχανίας Spotify.
Η σουηδική ψηφιακή υπηρεσία μουσικής συνεχούς ροής Spotify ανακοίνωσε ότι ο αριθμός των συνδρομητών της συνέχισε να αυξάνεται το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς, με 4 εκατομμύρια επιπλέον πελάτες, φθάνοντας συνολικά τους 75 εκατομμύρια χρήστες.
Κατά την ίδια περίοδο επίσης, η δωρεάν μουσική υπηρεσία που περιλαμβάνει και διαφήμιση, κατέκτησε άλλα 9 εκατομμύρια μουσικόφιλους. Πλέον σε 99 εκατομμύρια ανέρχεται ο αριθμός των χρηστών που μπορούν να ακούν μουσική χωρίς να πληρώνουν χρήματα στην σουηδική υπηρεσία.
Η πλατφόρμα Spotify προηγείται μακράν της Apple Music, της υπηρεσίας της Apple που είχε 38 εκατομμύρια συνδρομητές στα μέσα Μαρτίου. Ο όμιλος με το μήλο στο logo του δεν είχε επικαιροποιήσει ακόμη αυτό το στοιχείο κατά τη δημοσίευση των τριμηνιαίων αποτελεσμάτων του.
'Αλλος μεγάλος ανταγωνιστής της Spotify, η Amazon Music, διεκδικεί "δεκάδες εκατομμύρια συνδρομητές", σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Amazon Τζεφ Μπέζος που δεν ήταν περισσότερο ακριβής.
Ο σουηδικός όμιλος δημοσίευσε τα πρώτα τριμηνιαία αποτελέσματά του μετά την είσοδό του στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης στις 3 Απριλίου, τα οποία δείχνουν μείωση των απωλειών του.
Τους πρώτους τρεις μήνες του 2018, το Spotify κατέγραψε συνεπώς ζημίες εκμετάλλευσης 41 εκατομμυρίων ευρώ, έναντι 139 εκατομμυρίων την αντίστοιχη περίοδο του 2017 και 87 εκατομμύρια το τέταρτο τρίμηνο της περυσινής χρονιάς.
Ο κύκλος εργασιών έφθασε το 1,13 δισεκατομμύριο ευρώ το τρίμηνο αυτό, που αυξήθηκε 26% ετησίως αλλά μειώθηκε κατά 1% σε σχέση με το τέταρτο τρίμηνο του 2017.
Στο ρυθμό του και η Wall Street
Πρόσφατα η σουηδική εταιρία στο θρόνο του βασιλείου της streaming μουσικής ανακοίνωσε ότι κάνει τα πρώτα της βήματα στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, σε μια χρονική συγκυρία που οι μετοχές των εταιριών τεχνολογίας γνωρίζουν μια δύσκολη περίοδο στις χρηματιστηριακές αγορές, κυρίως μετά το σκάνδαλο Facebook/Cambridge Analytica σε σχέση με τη χρήση των προσωπικών δεδομένων των χρηστών.
Για τον Ντάνιελ Εκ, τον πρόεδρο του ομίλου, η είσοδος του Spotify (SPOT) στο χρηματιστήριο δεν είναι παρά ένα στάδιο, όχι όμως και "η σημαντικότερη ημέρα" στην ιστορία του Spotify, έγραψε σε μήνυμά του προς στους εργαζόμενους που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του ομίλου.
"Το Spotify δεν αντλεί κεφάλαια και οι μέτοχοί μας όπως οι εργαζόμενοί μας μπορούν να αγοράζουν ή να πωλούν τις μετοχές μας εδώ και χρόνια. Συνεπώς, ακόμη κι αν η αυριανή ημέρα (Τρίτη) μας δίνει περισσότερη προβολή, αυτό δεν αλλάζει ποιοι είμαστε, αυτό που κάνουμε και τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούμε", πρόσθεσε ο Εκ σε μια απρόσμενη δήλωσή του, καθώς συνήθως οι επιχειρήσεις καλούνται να μένουν σιωπηλές καθώς πλησιάζει η εισαγωγή τους στο χρηματιστήριο.
'Αλλωστε η διαδικασία αυτή θα γίνει χωρίς τυμπανοκρουσίες. Ο Ντάνιελ Εκ δεν θα πάει σήμερα να παραχωρήσει συνέντευξη στη Γουόλ Στριτ ούτε θα κτυπήσει το καμπανάκι για να κηρύξει την έναρξη της συνεδρίασης του χρηματιστηρίου, αποκλίνοντας συνεπώς από την παράδοση που θέλει οι επικεφαλείς των εταιριών να είναι παρόντες την πρώτη ημέρα διαπράγματευσης στο χρηματιστήριο.
"Το Spotify ουδέποτε ήταν μια συνηθισμένη επιχείρηση", δηλώνει ο Εκ.
Ορισμένες αισιόδοξες εκτιμήσεις προσδίδουν στην εταιρία αξία άνω των 20 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Άλλη ιδιαιτερότητα, περισσότερο τεχνικής φύσης: η εισαγωγή του Spotify γίνεται μέσω μιας άτυπης διαδικασίας, γνωστής ως "απευθείας εγγραφή", απλοποιημένης και λιγότερο δαπανηρής γιατί δεν έχει μεσολαβητές. Είναι επίσης πιο απρόβλεπτη, καθώς η τιμή των μετοχών δεν ορίζεται εκ των προτέρων.
Πάντως, άμεσα προτεραιότητα της σουηδικής επιχείρησης είναι η αύξηση των συνδρομητών της φέτος σε 92 εκατομμύρια τουλάχιστον.
Την πρωτοκαθεδρία του Spotify ακολουθούν οι Apple Music -που μετράει τους μισούς συνδρομητές-, Google Music, Tidal, Deezer και Amazon.