ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ

Γιατί η γιαγιά ρόκερ της Μαδρίτης είναι ίνδαλμα ζωής

Γιατί η γιαγιά ρόκερ της Μαδρίτης είναι ίνδαλμα ζωής

Αυτή είναι η ιστορία μιας γιαγιάς από τη Μαδρίτη που δεν γεννήθηκε αλλά έγινε ροκ.

Η Άνχελες Ροντρίγκεθ Ιδάλγο ήταν μια ταπεινή γυναίκα η οποία, όταν έμεινε χήρα στα 41 της, έκανε δυο δουλειές για να μεγαλώσει τα πέντε παιδιά της. Ζούσε στην εργατική συνοικία Βαγέκας στη Μαδρίτη, όπου η μουσική χέβι μέταλ ήταν πολύ δημοφιλής στη νεολαία, τη δεκαετία του 1980.

Δεν θα την έλεγες νεαρά κυρία όταν αποφάσισε μια μέρα να συνοδεύσει τον εγγονό της σε μια συναυλία ροκ: είχε κλείσει τα 70. Πήγε, της άρεσε τόσο που από τότε δεν άφησε συναυλία για συναυλία μέταλ συγκροτήματος.

Αυτό ήταν και η στιγμή της αναγέννησης της ως φιγούρα της ροκ σκηνής της Μαδρίτης εκείνης της εποχής.

Μετά από λίγο καιρό η "la abuela rockera", η γιαγιά-ρόκερ δηλαδή, άρχισε να εμφανίζεται ως τακτικός συνεργάτης σε ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές εκπομπές. Έφτασε να έχει δική της στήλη στο περιοδικό Heavy Metal.

Το πορτρέτο της φιγουράρει στο εξώφυλλο του άλμπουμ Toca Madera της χέβι μέταλ μπάντας Panzer. Ντυμένη με δερμάτινο, και με το αριστερό να κάνει τα "κέρατα", τη γνωστή χειρονομία των μεταλάδων, η γιαγιά ρόκερ πλέον είναι κομμάτι της μουσικής ιστορίας στην πόλη της.

Panzer Toca Madera Frontal

Το 1999, έξι χρόνια μετά το θάνατο της Άνχελες, η γλύπτρια Κάρμεν Χόρμπα φιλοτέχνησε ένα μπρούτζινο άγαλμα της, με το δεξί χέρι της γιαγιάς-ρόκερ στη στάση που είχε στη φωτογραφία για το άλμπουμ των Panzer.

Κάποιοι βάνδαλοι αποφάσισαν μια μέρα να σπάσουν τα δύο δάχτυλα, και το δεξί της Άνχελες έμοιαζε να είναι σηκωμένο σε γροθιά της Τρίτης Διεθνούς. Γρήγορα, έγιναν οι απαραίτητες επιδιορθώσεις και la abuela rockera κορδώνεται, εκ τότε, σε όλο το metal μεγαλείο της.

Η γιαγιά ρόκερ της Μαδρίτης μας υποδέχεται στον σταθμό του μετρό Puente Vallecas και έτσι θα ροκάρει για πάντα ανάμεσα μας.

rock granny

@Ángeles Rodríguez Hidalgo