ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ

Rolling Stone: οργή για τον «παράλογο σεξισμό» που θριάμβευσε στα Grammys

Rolling Stone: οργή για τον «παράλογο σεξισμό» που θριάμβευσε στα Grammys

Μπορεί η ερμηνεία της Kesha να μονοπώλησε το ενδιαφέρον τη μεγάλη νύχτα της απονομής όμως η μουσική βιομηχανία που φέρεται να υποστηρίζει τα κινήματα #MeToo και Time's Up κουβαλώντας λευκά ρόδα αλληλεγγύης και διαμαρτυρίας στην τελετή των Grammys δεν επιβράβευσε τις γυναίκες.

Σε αντίθεση με το φεστιβάλ κινηματογράφου που καθιέρωσε ο Ρόμπερτ Ρέντφορντ, το Sundance, όπου οι γυναίκες θριάμβευσαν η λίστα των νικητών στα Grammy αφηγείται μια τελείως διαφορετική ιστορία.

Από τα οκτώ βραβεία που απονεμήθηκαν, μόνον ένα - αυτό του Καλύτερου Νέου Καλλιτέχνη - δόθηκε σε γυναίκα, την Alessia Cara. Και η πλήρης λίστα των 84 κατηγοριών - από σόλο καλλιτέχνες έως στιχουργοί - δεν τα πήγε και πολύ καλύτερα ως προς το ποσοστό αντρών-γυναικών.

Ακόμη κι αν έχουμε συνείδηση του έμφυτου συντηρητισμού των Grammy - ο οποίος αγγίζει τα όρια του παραλόγου, όπως εύστοχα σημειώνει το The Rolling Stone -, η αναντιστοιχία της ενδυνάμωσης της γυναίκας και η πραγματικότητα της κυριαρχίας των αρσενικών ήταν, για εμάς τους θεατές, μια εμπειρία, το λιγότερο ενοχλητική.

Από τη μια, η Janelle Monae στην ομιλία της για την παρουσίαση της Κesha τόνισε ότι "όπως έχουμε τη δύναμη να διαμορφώνουμε την κουλτούρα, έχουμε και τη δύναμη να ακυρώσουμε την κουλτούρα που δεν μας προσφέρει καλές υπηρεσίες".

Γιατί;

Από την άλλη το The Rolling Stone αναρωτιέται: Γιατί η Lorde, της οποίας το Melodrama είχε τα φόντα να είναι το Άλμπουμ της Χρονιάς, αναγκάστηκε να ακυρώσει την εμφάνιση της στα Grammy, για να μην υποχρεωθεί να συμμετάσχει σε ένα ποτ πουρί προς τιμήν του Τομ Πέτι;

Γιατί η παλιά αρσενική φρουρά (όπως οι Sting, U2) αν και δεν ήταν υποψήφιοι για φέτος είχαν αναρίθμητες ευκαιρίες πολλές να φιγουράρουν στην κάμερα;

Γιατί η Τζούλια Μάικελς, υποψήφια για Τραγούδι της Χρονιάς και Καλύτερος Νέος Καλλιτέχνης "υποβαθμίστηκε" στη χορωδία της Κesha;

Πώς και το Shape of You του Ed Sheeran νίκησε το Praying και όλα τα υπόλοιπα - τα οποία ήταν δημιουργίες γυναικών - στην κατηγορία Καλύτερο Ποπ Σόλο;

Τέλος, γιατί - όπως τουίταρε η Monae το Σάββατο - τα τελευταία πέντε χρόνια μόνον το 9,3% των υποψηφίων για Grammy ήταν γυναίκες;

Οι απαντήσεις ίσως δοθούν από τη μουσική βιομηχανία που είναι αντιμέτωπη με μια κατακραυγή που δεν ταιριάζει στους καιρούς μας.