Mάρλον Μπράντο: τα μυστικά & η αλήθεια του Νονού στη μεγάλη οθόνη
Newsroom
Αιρετικός, απόμακρος, ερμηνευτής αξιώσεων, με την εύθραυστη αρρενωπότητα του να έχει σημαδέψει για πάντα τη μεγάλη οθόνη ο οσκαρικός Μάρλον Μπράντο εξακολουθεί να γοητεύει τους εραστές του σέλιλοιντ.
Από το Λεωφορείο ο Πόθος στο Αποκάλυψη Τώρα και το Νονό ο Μπράντο απέδειξε ότι ήταν ένα τεράστιο ταλέντο, κυρίως όμως ήταν ένας άντρας μεγαλύτερος από τη μεγάλη οθόνη που του χάρισε την αθανασία. Το γιατί και τα πως θα αφηγηθεί η νέα κινηματογραφική βιογραφία του αποκαλύπτει το "The Hollywood Reporter".
Η ταινία θα βασίζεται στο βιβλίο "The Way It's Never Been Done Before" του εκλιπόντος σκηνοθέτη και παραγωγού, Τζορτζ Ένγκλουντ για τον ηθοποιό-μύθο. Την παραγωγή ανέλαβε η κινηματογραφική εταιρία του Μπράιαν Όλιβερ, New Republic Pictures.
Ο Μπράντο - ο οποίος θεωρείται ένας από τους σπουδαιότερους ηθοποιούς στην ιστορία και έχει ευρέως αναγνωριστεί για τη μεταφορά του ωμού ρεαλισμού στη σκηνή και την κινηματογραφική ερμηνεία - κέρδισε την πρώτη του από τις οκτώ υποψηφιότητες για Όσκαρ στην προσαρμογή στη μεγάλη οθόνη του θεατρικού έργου του Τενεσί Ουίλιαμς "Λεωφορείον ο Πόθος".
A Streetcar Named Desire (3/8) Movie CLIP - Stella! (1951) HD
Κέρδισε το πρώτο του Όσκαρ Α' Ανδρικού ρόλου το 1954 για την ταινία "Το Λιμάνι της Αγωνίας" και το δεύτερο το 1972 για την ταινία "Ο Νονός".
Ο Ένγκλουντ συνδέθηκε φιλικά με τον ηθοποιό τη δεκαετία του 1950, διοίκησε την εταιρεία παραγωγής του Μάρλον Μπράντο και τον σκηνοθέτησε το 1963 στην ταινία "O Κακός Αμερικανός". Οι δυο τους παρέμειναν στενοί φίλοι για περίπου 50 χρόνια και ο Ένγκλουντ στήριξε τον ηθοποιό στις δύσκολες στιγμές του -όταν άντεχε τη δίκη του γιου του, Κρίστιαν Μπράντο και όταν αυτοκτόνησε η κόρη του, Τσεγιέν Μπράντο.
@Universal Pictures. O Ένγκλουντ σκηνοθετεί τον Μάρλον Μπράντο στο "Ο Κακός Αμερικανός".
"Η φιλία του Τζορτζ και του Μάρλον διήρκεσε πέντε δεκαετίες και κάλυψε όλα τα σκαμπανεβάσματα στην καριέρα και την προσωπική ζωή του ηθοποιού", ανέφερε ο Όλιβερ. "Πρόκειται για ένα επικό πορτρέτο του μεγαλύτερου ηθοποιού που θα μεταφερθεί στον κινηματογράφο και μία προσωπική ιστορία δύο ανδρών με σχεδόν αδελφικό δεσμό" πρόσθεσε.
Ο Μάρλον Μπράντο πέθανε το 2004. Ο Τζορτζ Ένγκλουντ πέθανε φέτος τον Σεπτέμβριο.
PHOTO 1 / 10
Photo 1/10
Μπορεί κατά τη διάρκεια των προβών, ο ηθοποιός John Marley, να «ξυπνούσε» με ένα ψεύτικο
κεφάλι αλόγου στο κρεβάτι του, όταν όμως οι κάμερες ξεκίνησαν να γράφουν και χωρίς να
το γνωρίζει ο ίδιος, τοποθετήθηκε στη θέση του ένα κεφάλι αλόγου πέρα ως πέρα αληθινό. Οι κραυγές του ήταν
πραγματικές. Πολλές οργανώσεις για τα δικαιώματα των ζώων ζήτησαν ανεπιτυχώς να κοπεί αυτή η σκηνή.
Photo 2/10
Τα πράγματα στην οθόνη μπορεί να ήταν εχθρικά, όμως πίσω από τις κάμερες οι ηθοποιοί
το διασκέδαζαν πολύ μεταξύ τους. Ο Μάρλον Μπράντο, ο Τζέιμς Καν και ο Ρόμπερτ
Ντουβάλ κέδειχναν συνεχώς τα οπίσθια τους στο φακό και μεταξύ τους για να προκαλέσουν, μέχρι που
ο Μπράντο αυτοσχεδίασε σε μία σκηνή δείχνοντας την πίσω όψη του και παίρνοντας τον
τίτλο του «Mighty Moon King».
Photo 3/10
Ο Μάριο Πούζο, ο συγγραφέας του βιβλίου (στη μέση) εφηύρε τον όρο «Ο Νονός» για το μυθιστόρημα. λέει ο συγγραφέας του «The Godfather Effect» Τομ Σαντοπιέτρο (Tom Santopietro). Αυτό δεν είναι
το μόνο που εφηύρε ο Πούζο. Σύμφωνα με τον Κόπολα, ο όρος «Δον Κορλεόνε» είναι
λάθος. Στα ιταλικά, ο «Δον» είναι σαν να λέμε θείος. Η σωστή χρήση θα ήταν «Δον Μάικλ»
η «Δον Βίτο».
Photo 4/10
Ο Μπράντο συμφώνησε να υποδυθεί τον Βίτο Κορλεόνε με την προϋπόθεση να διώξουν απότην ταινία τον Μπαρτ Ρέινολντς ο οποίος θα υποδυόταν τον Σόνι.
Photo 5/10
Ο Μάρλον Μπράτο ήθελε να κάνει τον Δον Κορλεόνε να φαίνεται σαν «μπουλντόγκ» έτσι,
στην οντισιόν γέμισε με βαμβάκι το στόμα του. Στα γυρίσματα φορούσε ένα ειδικό
επιστόμιο που φτιάχτηκε από οδοντιάτρο. Επίσης περνούσε τουλάχιστον τρεις ώρες
καθημερινά στα καμαρίνια για να τον βάψουν, να του τοποθετήσουν τις ειδικές
οδοντοστοιχίες και να του βάλουν σταγόνες ρητίνης στο πηγούνι του για να πεταχτεί προς
τα έξω.
Photo 6/10
Πολλοί διαμαρτυρήθηκαν για την παραγωγή μέσω έμμεσων απειλών και κοινών μορφών
εκφοβισμού, αλλά το σημαντικότερο περιστατικό ήταν αυτό στο οποίο η γυναίκα στελέχους
της Paramount, και ηθοποιός του Χόλιγουντ Άλι ΜακΓκρόου δέχθηκε μία μυστηριώδη κλήση στο
ξενοδοχείο στο οποίο διέμεινε στη Νέα Υόρκη στο οποίο κάποιος της είπε: «Δεν θέλουμε να
σπάσουμε το όμορφο προσωπάκι σου, ούτε να βλάψουμε το νεογέννητό σου. Φύγε από
την πόλη και φρόντισε να διακοπούν τα γυρίσματα της ταινίας. Το κατάλαβες;». Όχι μόνο
τα γυρίσματα δεν σταμάτησαν αλλά σχεδόν κάθε μέρα παρακολουθούσαν τα γυρίσματα
μέλη της οικογένειας Γκαμπίνο.
Photo 7/10
Ο Αλ Πατσίνο πληρώθηκε μόλις 35,000 δολάρια για να πρωταγωνιστήσει στην πρώτη ταινία. Όσα κα οι Τζέιμς Κααν και Νταιάν Κίτον 1,000 δολάρια λιγότερα από τον Ρόμπερτ Ντουβάλ.
Ωστόσο με την επιτυχία του στο «Scarecrow» και το «Serpico» μετά τον Νονό, ο Πατσίνο
κατάφερε να πληρωθεί 600,000 δολάρια για το δεύτερο μέρος της ταινίας, καθώς και το
10% των εσόδων της ταινίας.
Photo 8/10
Ο Φρανκ Σινάτρα ήταν κατά των ταινιών από την αρχή τους και φέρεται να απείλησε να
σπάσει τα πόδια του Μάριο Πούζο το 1970, όταν οι δυό τους γνωρίστηκαν για πρώτη φορά
λόγω της ομοιότητάς του δεύτερου με τον Johnny Fontane. «Ο Σινάτρα ήταν εμμονικός με
την καριέρα του», είχε δηλώσει ο ιστορικός των ταινιών «Ο Νόνός» και συγγραφέας του
«The Godfather Effect», Τομ Σαντοπιέτρο. «Γνώριζε ότι ο Βίτο ήταν μεγάλος ρόλος και είδε
τον Κόπολα πριν ξεκινήσουν τα γυρίσματα, και του είπε: «Φράνσις, θα υποδυθώ τον Δον
Βίτο για εσένα. Όμως δεν θα το κάνω ποτέ για αυτούς στην Paramount, έλα να αγοράσουμε
τα δικαιώματα της ταινίας και να την κάνουμε μόνοι μας». Ο Κόπολα για άγνωστο μέχρι
σήμερα λόγο απέρριψε την προσφορά του Σινάτρα και σύμφωνα με τον Σαντοπιέτρο έκανε
τον τραγουδιστή να μισήσει περισσότερο την ταινία. Λέγεται ότι Ο Σινάτρα με επιτυχία
έκανε τον ιταλό-αμερικανό τραγουδιστή Vic Damone να εγκαταλείψει τον ρόλο του Johnny
Fontane. Ο ηθοποιός Τζιάνι Ρούσο τον χαρακτήρισε αλήτη. «Με πήρε τηλέφωνο και μο
Photo 9/10
Τζακ Νίκολσον, Γουόρεν Μπίτι, Ντάστιν Χόφμαν. Υπάρχουν πολλές ιστορίες για ηθοποιούς που πέρασαν από audition και κόπηκαν αλλά η πιο γνωστή είναι εκείνη του Όρσον Γουέλς. Λέγεται ότι ο
ηθοποιός δεσμεύτηκε να χάσει κιλά και πίεσε την παραγωγή για να πάρει τον ρόλο του Δον
Βίτο Κορλεόνε. Ο Κόπολα ήταν μεγάλος φαν του Γουέλς αλλά τελικά τον απέρριψε.
Photo 10/10
Οι αντιδράσεις στα γυρίσματα ξεκίνησαν με την ειρηνική διαμαρτυρία της Ιταλό-
Αμερικανικής Επιτροπής Πολιτικών Δικαιωμάτων, συμπεριλαμβανομένης μίας πορείας στο
Madison Square Garden της Νέας Υόρκης όπου μαζεύτηκε το ποσό των 500,000 δολαρίων
για να σταματήσει η παραγωγή. Ένα ειρηνικό κίνημα που τελικά κατέληξε ως εκστρατεία
εκφοβισμού. Τελικά ο επικεφαλής της διαμαρτυρίας, ήταν ένας μαφιόζος και πρώην
εκτελεστής με το όνομα Τζόσεφ Κολόμπο.