ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ

Iron Maiden: Ο εμβληματικός metal θρύλος του Eddie αποκαλύπτεται

Iron Maiden: Ο εμβληματικός metal θρύλος του Eddie αποκαλύπτεται
ironmaiden.com

Μετά την ανακοίνωση για την επιστροφή των θρυλικών Iron Maiden στη χώρα μας, η metal κοινότητα προετοιμάζεται από τώρα για το live της 20ης Ιουλίου στη Μαλακάσα, στο πλαίσιο του Rockwave Festival 2018.

Αφού λοιπόν πρόκειται -τουλάχιστον για κάποιους- να ακολουθήσουν περίπου οκτώ μήνες ΜΟΝΟ MAIDEN, είναι ευκαιρία να καταπιαστούμε με τον Eddie -την "μεγαλύτερη Heavy Metal μασκότ".

Την απαρχή της ιστορίας του, τη σκληρή κριτική και την αναγνώριση, την πολύπλευρη ερμηνεία του και τη δικαίωση του ως η πιο εμβληματική φιγούρα της metal σκηνής.

Βέβαια όλα ξεκίνησαν με ένα ανέκδοτο και μια έμπνευση της στιγμής.

Η πρώτη εμφάνιση του δυναμικού Eddie έγινε στη σκήνη αλλά όχι με την σημερινή, δυναμική μορφή του.

Αρχικά ήταν μία απλή μάσκα, χωρίς σώμα, δημιουργία ενός φοιτητή καλών τεχνών, που ήταν γνωστός του Dave “Lights” Beasley (φίλος του Steve Harris που στη συνέχεια είχε αναλάβει τον φωτισμό και τα υπόλοιπα εφέ στις συναυλίες των Maiden).

Η ιστορία του όπως την αφηγήθηκε ο Beasley στο Blabbermouth το 2007:

Όχι άλλο ένα καπέλο!

"Ο Eddie The ‘Ed ήταν ένα αστείο μεταξύ μας εκείνον τον καιρό. Ένα ζευγάρι μόλις είχε αποκτήσει το πρώτο του παιδί, αλλά δυστυχώς γεννήθηκε με ένα κεφάλι -ούτε χέρια, ούτε πόδια, ούτε τίποτα. Οι δύο γονείς απογοητευμένοι έτρεξαν στον γιατρό ο οποίος τους εξήγησε πως δε χρειάζεται να καταθέσουν τις ελπίδες τους εφόσον όταν το αγόρι φτάσει στην ηλικία των 14 που το κεφάλι του θα έχει πάρει πλήρες μέγεθος, θα το φτιάξουν και θα του προσθέσουν σώμα. Έτσι το ζευγάρι έκανε υπομονή και όταν έφτασαν τα 14α γενέθλια του Eddie του ανακοίνωσαν πως του έχουν ένα πολύ ξεχωριστό δώρο. Και τότε ο Ed απάντησε 'Όχι άλλο ένα καπέλο!΄. Οπότε ναι, η ιδέα για τον Eddie προήλθε από ένα ανέκδοτο! Στο τραγούδι “Iron Maiden” υπάρχει ο στίχος “See the blood begin to flow”, οπότε με τη βοήθεια ενός φίλου που σπούδαζε τέχνες δημιουργήσαμε μια μάσκα, με το καλούπι του δικού μου προσώπου, η οποία κάθε φορά μάτωνε στον συγκεκριμένο στίχο. Ο Eddie που γνωρίζουμε σήμερα έχει σχεδιαστεί από τον Derek Riggs, αλλά η πρωτότυπη ιδέα ξεκίνησε με αυτό το αστείο και αυτή τη μάσκα".

Ο Eddie έκανε την επίσημη εμφάνισή του στο εξώφυλλο του ντεμπούτου των Maiden, “Running Free” με πρόσωπο καλυμμένο ώστε να αποκαλυφθεί στο πρώτο full - length δίσκο της μπάντας. Από εκεί και έπειτα, η αλλόκοτη αλλά εντυπωσιακότατη μασκότ έχει πάρει διαφορετικές μορφές.

R 1518252 1281389877.jpeg

Ο αμφιλεγόμενος Eddie

Ανά τα χρόνια, τα artworks των Maiden έχουν δεχθεί σκληρή κριτική και έχουν αποδειχθεί αμφιλεγόμενα, όπως για παράδειγμα το εξώφυλλο του “Sanctuary” (single του 1980) στο οποίο βλέπουμε τον Eddie να στέκεται περήφανος πάνω από το πτώμα της Margaret Thatcher, κρατώντας ένα μαχαίρι γεμάτο αίματα.

sanctuary

Βέβαια, ο δίσκος που προκάλεσε τις μεγαλύτερες αντιδράσεις ήταν το πολυβραβευμένο “The Number of the Beast”, στου οποίου το εξώφυλλο βλέπουμε τον Eddie να ελέγχει τον Σατανά σαν να είναι μαριονέττα του. Αρχικά αυτό το ανατριχιαστικά όμορφο έργο δημιουργήθηκε για το “Purgatory” (single του 1981) αλλά η μπάντα και ο μάνατζερ το βρήκαν τόσο καλό που ήθελαν να το κρατήσουν για τον επόμενο full-length δίσκο.

purgatory

Όταν κυκλοφόρησε, η οργάνωση "Ηθική Πλειοψηφία" (οργανισμός που είχε να κάνει με το χριστιανισμό και το κόμμα των Φιλελεύθερων) χαρακτήρισε τους Iron Maiden ως σατανιστές και ξεκίνησαν να διοργανώνουν δημόσιες συναθροίσεις στις οποίες έκαιγαν δίσκους, στίχους, φωτογραφίες και οτιδήποτε είχε να κάνει με το συγκρότημα, πράγμα όμως που δε δούλεψε όπως θα ήθελαν και αντιθέτως, έδωσε στους Βρετανούς ακόμη μεγαλύτερη φήμη.

numberofthebeast

Την περίοδο των Ταραχών (The Troubles: εθνο-εθνικιστική σύγκρουση στη Βόρεια Ιρλανδία) οι οποίες διήρκησαν από το 1968 έως και το 1998, ο Eddie the Head υιοθετήθηκε ως μη επίσημη μασκότ από τους Ulster Freedom Fighters (παραστρατιωτική οργάνωση της εποχής που ήταν υπεύθυνη για περισσότερους από 400 θανάτους) και αποτελούσε την κεντρική φιγούρα σε πολλές τοιχογραφίες της ομάδας. Για το λόγο αυτό, σύμφωνα με το Blabbermouth οι Maiden δεν έπαιξαν το “The Trooper” στο Μπέλφαστ διότι το artwork έχει χρησιμοποιηθεί σε αυτές τις τοιχογραφίες.

Η μετέπειτα αναγνώριση

Το 2008 ο Eddie -"το πιο αναγνωρισμένο είδωλο του metal στον κόσμο καθώς και το πιο πολύπλευρο" για την Gibson- έλαβε το “Icon Award” από τα βραβεία “Golden Gods Awards” του Metal Hammer. Το 2009 η ιστοσελίδα Gigwise τον χαρακτήρισε ως την πιο διαχρονική μασκότ.

Όσον αφορά το χώρο του metal ιδιώματος και αυτός αντιμετωπίζει τον Eddie ως κάτι εξαιρετικό. Ο Joey Jordison, πρώην μέλος των Slipknot, έχει δηλώσει πως αγόρασε τον πρώτο δίσκο λόγω της δυναμικής του εξωφύλλου και ο Corey Taylor, τραγουδιστής των Slipknot, έχει πει πως δεν θυμάται να υπήρχε φίλος ή γνωστός του που να μην προσπαθούσε να ζωγραφίσει τον Eddie. Ο Lars Ulrich, ντράμερ των Metallica, έχει σχολιάσει πως 'είχαν τα καλύτερα εξώφυλλα, τους καλύτερους δίσκους, τις καλύτερες μπλούζες".

Ο Steve-O από το ριάλιτι Jackass έχει αναφέρει πως "έχουν τα πιο γαμάτα εξώφυλλα δίσκων σε όλη τη μουσική βιομηχανία" και τέλος, ο Mick Wall, Βρετανός δημοσιογράφος, παρουσιαστής και συγγραφέας, περιγράφει τον Eddie ως την "αθάνατη ψυχή των Iron Maiden, το σύμβολο της αιώνιας νεότητας και το αμείλικτο πνεύμα της μουσικής τους".

Οι διάφορες μορφές του Eddie στους δίσκους των Maiden

Iron Maiden

Το ανατριχιαστικό και ταυτοχρόνως εντυπωσιακό πρόσωπο του Eddie εμφανίστηκε για πρώτη φορά στον ομώνυμο δίσκο του 1980. Η εικόνα βασίζεται στο αρχικό σκίτσο του Riggs (1979) με τη διαφορά πως πλέον του προστέθηκαν μαλλιά για να δείχνει πιο… metal!

ironmaiden

Killers

Συνεχίζοντας τη θεματολογία, στο δεύτερο δίσκο των Iron Maiden βλέπουμε τον Eddie να κρατά ένα τσεκούρι γεμάτο αίματα και τα άτυχα θύματά του να του τραβούν την μπλούζα σε μια προσπάθεια να σωθούν. Τα κτίρια από πίσω απεικονίζουν την τότε γειτονιά του Riggs.

killers

The Number of the Beast

Το εξώφυλλο προορίζονταν αρχικά για το single “Purgatory” αλλά οι Maiden το θεώρησαν αρκετά ενδιαφέρον και ζήτησαν από τον Riggs να το κρατήσει για τον επόμενο full-length δίσκο τους. Φυσικά, το συγκρότημα είχε δίκιο εφόσον πρόκειται για μία από τις εντυπωσιακότερες εικόνες -η οποία καταδικάστηκε από μεγάλο αριθμό Χριστιανών στην Αμερική- με τον Eddie να κρατά τον Διάβολο σα μαριονέτα και αυτός με τη σειρά του έναν μικροσκοπικό Eddie.

numberofthebeast copy

Piece of Mind

Στον δίσκο του 1983 ο Eddie έχει υποστεί μία δραματική αλλαγή, εφόσον από μία ισχυρή φιγούρα μεταμορφώνεται έναν ψυχασθενή μετά τη λοβοτομή.

pieceofmind

Powerslave

Πρόκειται για ένα οπτικά εντυπωσιακότατο εξώφυλλο καθώς στον πέμπτο δίσκο των Maiden ο Eddie έχει μεταμορφωθεί σε έναν γιγάντιο, πέτρινο Φαραώ. Η είσοδος της πυραμίδας είναι στον…καβάλο του.

powerslave

Somewhere in Time

Εδώ, ο αναβαθμισμένος Eddie παρουσιάζεται πλήρως. Και στο εξώφυλλο και στο οπισθόφυλλο του δίσκου γίνονται αρκετές αναφορές στην ιστορία των Maiden, οι οποίοι κάνουν την εμφάνισή τους στην πίσω πλευρά!

somewhereintime

Seventh Son of a Seventh Son

Ο επιπλέων Eddie κρατά τα εντόσθιά του (στα οποία βρίσκεται ένα μωρό με τη μορφή του) καθώς το κεφάλι του καίγεται. Ο μάνατζερ Smallwood είχε ζητήσει από τον Riggs να δημιουργήσει κάτι σουρεαλιστικό και εντελώς αλλόκοτο.

seventhson

No Prayer for the Dying

Για άλλη μια φορά ο Eddie βγαίνει από τον τάφο του, χρησιμοποιώντας ως…βοήθεια τον λαιμό ενός άτυχου ανθρώπου. Ο Riggs άφησε την πιο μοντέρνα εκδοχή και επέστρεψε στην πρώτη μορφή της μασκότ.

noprayerfothedying

Fear of the Dark

Ο ένατος δίσκος των Maiden είναι ορόσημο στην ιστορία του Eddie, εφόσον είναι η πρώτη φορά που σχεδιάστηκε από άλλον καλλιτέχνη. Ο Derek απορρίφθηκε εξαιτίας μίας μυστηριώδους απεικόνισης του Eddie από τον Melvyn Grant. Ο μάνατζερ του συγκροτήματος είχε αναφέρει πως επιθυμούσαν πλέον «μία αναβάθμιση του Eddie για τα ‘90s».

fearofthedark

The X Factor

Πρόκειται για την επιστροφή του λοβοτομημένου Eddie, την οποία απεικόνισε ο Hugh Syme (γνωστός για τη συνεργασία του με τους Rush).

thexfactor

Virtual XI

Οι Maiden, για τον δίσκο του ’88 -στον οποίο συμμετέχει για δεύτερη και τελευταία φορά ο Bayley, στράφηκαν ξανά στον Melvyn Grant (Fear of the Dark). Αυτή τη φορά ο Eddie βγαίνει από την κόλαση και ετοιμάζεται να αρπάξει ένα παιδί που φοράει γυαλιά εικονικής πραγματικότητας.

virtualxi

Brave New World

Μία ακόμη εντυπωσιακή δημιουργία του Riggs, στην οποία ο Eddie έχει πάρει τη μορφή ενός σύννεφου πάνω από την πόλη του Λονδίνου.

bravenewworld

Dance of Death

Για άλλη μια φορά ο Eddie εμφανίζεται ως Χάρος. Πρόκειται για ένα από τα υποτιμημένα εξώφυλλα του συγκροτήματος και έχει αποκαλυφθεί πως ο David Patchett (δημιουργός του artwork) ζήτησε να αφαιρεθεί το όνομά του από τα credits καθώς, κατά τον ίδιο, χρησιμοποιήθηκε μία μη ολοκληρωμένη του δουλειά.

danceofdeath

A Matter of Life and Death

Συνεχίζοντας τη θεματολογία των τραγουδιών που συμπεριλαμβάνονται στο δίσκο, ο Eddie απεικονίζεται ως ένας σκελετωμένος στρατιώτης που οδηγεί ένα τανκ μέσα σε ένα ερημωμένο και κατεστραμμένο από τον πόλεμο τοπίο.

amatteroflifeanddeath

The Final Frontier

Εκεί που πιστεύαμε πως έχουμε δει κάθε δυνατή μορφή του Eddie, o Grant ήρθε για να μας παρουσιάσει μία νέα μορφή του που φέρνει σε εξωγήινο. Τη συγκεκριμένη εκδοχή, οι fans της μπάντας δε την «αγκάλιασαν» αμέσως διότι υποστήριξαν πως δεν ήταν η αγαπημένη μασκότ. O Steve Harris όμως ήρθε για να τον περιγράψει ως την «ίσως πιο εξωφρενική μορφή». Μπορεί και να ‘χε δίκιο!

thefinalfrontier

The Book Of Souls

Στο εξώφυλλο που φιλοτέχνησε ο Mark Wilkinson ο Eddie μεταμορφώνεται σε Μάγια.

thebookofsouls