ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Οι καλύτερες ερασιτεχνικές φωτογραφίες του κόσμου

Οι καλύτερες ερασιτεχνικές φωτογραφίες του κόσμου
CNNi

Το πρόγραμμα EyeEm Photography Festival and Awards ξεκίνησε το 2010 και προσελκύει χιλιάδες συμμετέχοντες κάθε χρόνο, καινοτομώντας στον τομέα της ερασιτεχνικής φωτογραφίας.

Το EyeEm, μία εφαρμογή φωτογραφίας με περισσότερους από 10 εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως, έχει γίνει ένα από τα δημοφιλέστερα προγράμματα ψηφιακής φωτογραφίας.

Η ποιότητα της δουλειάς των συμμετεχόντων στο φεστιβάλ, δεν φανερώνει μόνο τον πλούτο όλων των ερασιτεχνών, ταλαντούχων φωτογράφων, αλλά και το γεγονός πως μια εικόνα κρίνεται με βάση τα δικά της προτερήματα και όχι του φωτογράφου.

Στο περσινό EyeEm Photography Festival υπήρξαν 270.000 φωτογραφίες σε πέντε κατηγορίες: φωτορεπορτάζ, αρχιτεκτονική, τοπία, πορτρέτα και φωτογράφιση δρόμου. Η διοργάνωση υπόσχεται πως το φετινό γεγονός θα είναι ακόμη μεγαλύτερο.

Σύμφωνα με την επιμελήτρια Madeline Dudley-Yates, είναι ένας δυνατός τρόπος ώστε να προβάλλονται φωτογράφοι που η δουλειά τους δεν είναι γνωστή και αποτελεί επίσης και ένα δημοκρατικό μέσο για να πραγματοποιείται ένας διαγωνισμός.

«Ο στόχος των βραβείων είναι η ανακάλυψη νέων ταλέντων και το να τους βοηθήσουμε να πάνε τη δουλειά τους σε άλλο επίπεδο» αναφέρει η Yates.

Κυρίαρχες οι «κακόκεφες» φωτογραφίες

Το φεστιβάλ δε χρησιμοποιεί τον πλέον «κλασικό» τρόπο με τα “likes” για να διαδώσει το όνομά του. Αυτό που κάνει είναι να «εκμεταλλεύεται» τη δημοτικότητα της εφαρμογής ώστε να προσελκύει έναν μεγάλο αριθμό συνεργατών από όλον τον κόσμο, από τους οποίους ο καθένας δουλεύει με το δικό του στυλ και αποθανατίζει διαφορετικές εμπειρίες.

Αλλά σύμφωνα με την Dudley-Yates, ακόμη και με αυτή την μεγάλη ποικιλία φωτογραφιών, υπάρχουν κάποιες κοινές τάσεις.

«Παρατηρήσαμε τρεις κύριες θεματολογίες ανάμεσα στους φιναλίστ της χρονιάς» αναφέρει. «Πρώτον, υπάρχουν αρκετές σκοτεινές και «κακόκεφες» συμμετοχές, δηλαδή φωτογραφίες με αρκετές σκιές, λιγότερο φως και μυστήριο».

«Μετά, υπήρχαν αρκετές συμμετοχές από ασυνήθιστες γωνίες που μας έδειχναν μια εικόνα από τα μάτια ενός μικροσκοπικού ανθρώπου ή ενός drone. Όλο αυτό δημιουργεί μία αίσθηση δέους, είτε για το τοπίο είτε για το πόσο εύθραυστη είναι η ανθρωπότητα».

«Η τρίτη θεματολογία ήταν αυτή που κατά την οποία οι φωτογράφοι έπαιζαν με την αντανάκλαση, δημιουργώντας μία άλλη διάσταση ώστε να αποδοθεί μια ιστορία μέσα από την εικόνα».

Γεφυρώνοντας το χάσμα μεταξύ επαγγελματιών και ερασιτεχνών

Τα εμπόδια που αντιμετώπιζε κάποιος ώστε να γίνει φωτογράφος, πλέον είναι λίγα χάριν της εξέλιξης στη τεχνολογία, αναφέρει η Dudley-Yates.

«Οι κάμερες των κινητών εξελίσσονται όλο και περισσότερο. Υπάρχουν αμέτρητες εφαρμογές επεξεργασίας φωτογραφιών, καθώς και εκπαιδευτικές όπως η EyeEm. Κάποιοι φωτογράφοι δουλεύουν αποκλειστικά από τα κινητά τους τηλέφωνα».

Η κυριαρχία των μέσων μαζικής ενημέρωσης έχει βοηθήσει αρκετά τους φωτογράφους καθώς έχει γίνει ευκολότερο το να βρουν ένα κοινό και να γίνει η δουλειά τους γνωστή, κάτι που στο παρελθόν ήταν προτέρημα των επαγγελματιών.

Σύμφωνα με τη Madeline Dudley-Yates, αυτό που ψάχνουν οι κριτές του διαγωνισμού είναι εικόνες οι οποίες περνούν ένα μήνυμα. Δεν έχει τόση σημασία η ποιότητά τους, τη στιγμή που μία φωτογραφία θα αποδίδει ένα δυνατό μήνυμα.

The world's best amateur photographs on show