ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Οι Πικάσο του Πικάσο: 200 σπάνια έργα του στο φως

Ζωγράφος, σκιτσογράφος, γλύπτης, κεραμιστής, χαράκτης, διακοσμητής, συγγραφέας, πατέρας, εραστής. Ο πολυσχιδής Πικάσο άφησε περισσότερα από 60.000 έργα πριν πεθάνει σε ηλικία 91 ετών μέσα στο τελευταίο του εργαστήρι στο Μουζέν στη νοτιοανατολική Γαλλία και σήμερα κάποια από αυτά εκτίθενται στο κοινό σε μια σπάνια έκθεση στη Βρετάνη.

Οι "Πικάσο του Πικάσο" εκτίθενται σε κέντρο σύγχρονης τέχνης της δυτικής Γαλλία με 200 πίνακες, γνωστούς και ανέκδοτους, των οποίων η μοναδικότητα έγκειται στο ότι φυλάσσονταν από τον ισπανό καλλιτέχνη καθόλη τη διάρκεια της ζωής του.

Φυλαγμένα στα διάφορα ατελιέ του, τα έργα αυτά είναι μερικά από τα χιλιάδες που εν μέρει κληρονόμησε η χήρα του Ζακλίν Ροκ, η οποία οργάνωσε διάφορες εκθέσεις αφιερωμένες στον καλλιτέχνη μέχρι το θάνατό του το 1986. Η κόρη της Κάθριν Χάτιν ανέλαβε να μετάσχει στη διάδοση παγκοσμίως του έργου του Πάμπλο Ρουίθ Πικάσο (1881-1973).

"Είναι η πρώτη φορά σε αυτό το βαθμό, με αυτό το μέγεθος --200 έργα-- που δίδεται μια ιδέα της ποιότητας της συλλογής αυτής η οποία επιτρέπει να γνωρίσουμε το έργο του Πικάσο", εξήγησε ο Ζαν-Λουί Αντράλ, διευθυντής του μουσείου Πικάσο της Αντίμπ στη Γαλλική Ριβιέρα και επιμελητής της έκθεσης.

Τα έργα αυτά, κυρίως πίνακες ζωγραφικής και σχέδια, αλλά και ορισμένα κεραμικά και εικονογραφημένα βιβλία, παρουσιάζουν ουσιαστικά όλες τις περιόδους της παραγωγής του καλλιτέχνη, ο οποίος συναναστρεφόταν σε όλη τη ζωή του καλλιτέχνες και ποιητές, όπως ο Ζαν Κοκτό.

Η έκθεση που θα διαρκέσει έως την 1η Νοεμβρίου στο Λαντερνό, στο Ίδρυμα Πολιτισμού Ελέν και Εντουάρ Λεκλέρκ (ιδρυτή εταιρίας διανομής, με καταγωγή από το Λαντερνό) ακολουθεί μια χρονολογική διαδρομή, ξεκινώντας από τα πιο παλιά έργα του καλλιτέχνη, τον οποίο ενθάρρυνε στα πρώτα του βήματα ο πατέρας του Χοσέ Ρουίθ ι Μπλάσκο, ζωγράφος και καθηγητής σχεδίου.

Facebook/@fhel.landerneau

Οι πίνακες ζωγραφικής που φιλοτεχνεί τότε και υπογράφει με τον πραγματικό του όνομα, έχουν ακαδημαϊκό ύφος, επηρεασμένο από τον τρόπο με τον οποίο τον δίδασκε ο πατέρας του.

Το 1899 στη Βαρκελώνη ο Πικάσο αποφασίζει να συνεχίσει το δικό του δρόμο, μετά παύει να χρησιμοποιεί το πατρικό επώνυμο για να υπογράφει τα έργα του με το επίθετο της μητέρας του, Πικάσο.

Η αναδρομική έκθεση παρουσιάζει στη συνέχεια τα έργα κυβισμού του καλλιτέχνη, μετά έργα που συνθέτονται καθώς πλησιάζει ο Β΄Παγκόσμιος Πόλεμος: νεκρά φύση, απόψεις από το ατελιέ, τοπία στο Παρίσι. Όταν ξεσπά ο πόλεμος, οι τόνοι σκληραίνουν, γίνονται βίαιοι.

Η συνάντησή του με την Ζακλίν Ροκ, την οποία παντρεύεται το 1961, είναι ιδιαίτερα εμφανής στα έργα του. Η Ζακλίν θα τον συντροφεύσει στα τελευταία 20 χρόνια της ζωής του ως "το κεντρικό πρόσωπο ταυτόχρονα της ζωής του και του έργου του", εξηγεί ο Αντράλ.

Η διαδρομή ολοκληρώνεται με τα "τελευταία χρόνια" του καλλιτέχνη, κατά τη διάρκεια των οποίων ζωγραφίζει με μανία συχνά πίνακες μεγάλων διαστάσεων και με έντονα χρώματα, όπως το "Torrero" (1970), έργο ύψους δύο μέτρων που απεικονίζει έναν ταυρομάχο.

"Είναι εξαιρετική τύχη που μπορέσαμε να συγκεντρώσουμε όλα αυτά τα έργα", δηλώνει με ικανοποίηση ο Μισέλ-Εντουάρ Λεκλέρκ, επικεφαλής του ιδρύματος που φέρει το όνομα των γονιών του.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης