Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου: Με νέο θεσμό κάνει άνοιγμα στην πόλη
Newsroom
"Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί φεστιβάλ μέσα στο φεστιβάλ" είπε ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος για το "Άνοιγμα στην Πόλη", το νέο θεσμό τουΦεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, που περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα εκδηλώσεων, όπως δράσεις σε μη θεατρικούς χώρους, αλλά και ακτιβιστικές παρεμβάσεις σε ευαίσθητες περιοχές, όχι μόνο στην πόλη της Αθήνας, αλλά και σε περιοχές του Πειραιά και της Ελευσίνας.
"Το πολύπλευρο αυτό εγχείρημα επιχειρεί να δώσει μία απάντηση στην εσωστρέφεια, που τείνει να κατακλύσει την δημόσια σφαίρα, στον φόβο απέναντι στο διαφορετικό, καθώς και στις συνακόλουθες ρατσιστικές συμπεριφορές" δηλώνει ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, τονίζοντας πως μέσα από το "Άνοιγμα στην Πόλη" το φεστιβάλ γίνεται αυτό που μπορεί και πρέπει πραγματικά να είναι.
"Ένα φεστιβάλ για την πόλη του, ένας πυλώνας πρωτότυπης δημιουργίας που ενεργοποιεί καλλιτεχνικά τους ίδιους τους κατοίκους, μια καλλιτεχνική πλατφόρμα αμφισβήτησης και ανατροπής προκατασκευασμένων αντιλήψεων και ταυτόχρονα μια γιορτή".
Το "Άνοιγμα στην Πόλη/ Αθήνα" πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Δήμου Αθηναίων και του Δικτύου Πολιτισμού Athens Culture Net και διαρθρώνεται σε τέσσερις ξεχωριστές ενότητες.
Η πρώτη "Πόλη: μύθος και ιστορία" περιλαμβάνει δραματουργίες site -specific, περφόρμανς κι άλλες παρεμβάσεις και εστιάζει στην βαθύτερη γνωριμία με τον αστικό χώρο μέσα από την περιπλάνηση. Στη δεύτερη ενότητα "Ποιητικά και μουσικά πάθη" εντάσσονται ποιητικές και μουσικές παραστάσεις, που μας καλούν να ανακαλύψουμε την Αθήνα με μία διαφορετική ματιά από αυτή της τρέχουσας καθημερινότητας.
Η τρίτη ενότητα "Αθήνα: τόποι μνήμης" γίνεται σε συνεργασία με το Δίκτυο Οργανώσεων και Πολιτών και την Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και περιλαμβάνει ξεναγήσεις, περιπάτους, μουσική και θέατρο. Οι "Παραστάσεις εκτός των τειχών" είναι η τέταρτη ενότητα και περιλαμβάνει παραστάσεις που πραγματοποιούνται σε μη θεατρικούς χώρους, με έμφαση στο βίωμα και την διαφορετικότητα.
Άννα Τζάκου – Ομάδα Γεωποιητική, 277 μέτρα*
Η περφόρμανς 227 μέτρα αποτελεί μια συμμετοχική περιήγηση στο υψηλότερο σημείο της Αθήνας. Περφόρμερς και θεατές επιτελούν μια ανάβαση στο λόφο του Λυκαβηττού. Χρόνος της δράσης, η ανατολή του ηλίου- την ώρα που η σκιά του λόφου υποχωρεί σταδιακά, αφήνοντας την πόλη στο φως. Το δάσος με τους Αθανάτους, η θέα από το εκκλησάκι, το τοπίο από κεραίες, ταράτσες και τσιμέντο, εξετάζονται ως μορφές που μας ωθούν να ονειρευτούμε εκ νέου την πόλη, αναστέλλοντας έστω και προσωρινά στερεοτυπικές της αναγνώσεις. Οι θεατές καλούνται να ψηλαφήσουν τις ανάγλυφες υφές όσων κοιτάνε, σαν τα μοτίβα ενός μισοτελειωμένου υφαντού, που τα ανακαλύπτουν σε παρόντα χρόνο. Μετατοπίζονται από το προφανές στο απρόσμενο, από το θέαμα στο βίωμα, με στόχο να αποκαλυφθούν συνειρμικά, λανθάνοντα και ενδόμυχα αφηγήματα της πόλης: πιθανοί τρόποι σύνδεσης του καθενός μας με το σώμα της. *277 μέτρα είναι η απόσταση της κορυφής του Λυκαβηττού από την επιφάνεια της θάλασσας.
Στις τέσσερις θεματικές ενότητες περιλαμβάνονται συνολικά 18 παραγωγές, που καταλαμβάνουν ανοιχτούς χώρους του λεκανοπεδίου, από την πλατεία Ομονοίας και τον Λυκαβηττό μέχρι την Ελευσίνα, αλλά και μη θεατρικούς χώρους, όπως το Μικρό Χρηματιστήριο και το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο.