ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Βρέθηκε εργαστήριο παραγωγής πλαστών Πικάσο και Ρέμπραντ στη Ρώμη

Βρέθηκε εργαστήριο παραγωγής πλαστών Πικάσο και Ρέμπραντ στη Ρώμη

Από την έφοδο της αστυνομίας στο παράνομο εργαστήριο. 

Carabinieri cultural heritage protection squad

Μια σοκαριστική ανακάλυψη ήρθε στο φως στη Ρώμη, όπου οι ιταλικές αρχές αποκάλυψαν ένα παράνομο εργαστήριο, στο οποίο παρασκευάζονταν πλαστά έργα τέχνης με υπογραφές διάσημων καλλιτεχνών όπως ο Πάμπλο Πικάσο και ο Ρέμπραντ.

Η επιχείρηση πλαστογραφίας, που δρούσε για άγνωστο χρονικό διάστημα, χρησιμοποιούσε προσεκτικά επιλεγμένα υλικά και υπογραφή, προκειμένου να πουλήσει τα πλαστά έργα μέσω του διαδικτύου.

Η έρευνα, η οποία διεξήχθη από το γραφείο εισαγγελίας της Ρώμης και τη μονάδα πλαστογραφιών της ιταλικής αστυνομίας, οδήγησε στην κατάσχεση 71 πίνακων, οι οποίοι βρέθηκαν στο μικρό εργαστήριο σε μια συνοικία των βόρειων περιοχών της πόλης.

Οι πίνακες, μερικοί από αυτούς ολοκληρωμένοι και άλλοι σε ημιτελή κατάσταση, συνδυάζονταν με υλικά ζωγραφικής, όπως εκατοντάδες σωλήνες χρωμάτων, πινέλα, καμβάδες και στένσιλ.

Η πλαστογραφία αυτών των έργων φαίνεται να περιλάμβανε και την πλαστογράφηση πιστοποιητικών, προκειμένου να εγγυηθούν την «γνησιότητα» των έργων.

Οι απατεώνες, σύμφωνα με την αστυνομία, είχαν καταφέρει να δημιουργήσουν έναν πλήρη μηχανισμό παραγωγής πλαστών έργων τέχνης, και να τα διακινήσουν μέσω διαδικτυακών αγορών.

European operation uncovers fake art network forging Banksy, Picasso and Warhol work

Η αρχική έρευνα ξεκίνησε όταν οι αρχές παρατήρησαν την κυκλοφορία δεκάδων έργων τέχνης με υπογραφές καλλιτεχνών του 19ου και 20ού αιώνα, τα οποία εμφανίζονταν να έχουν αμφίβολη ποιότητα. Ανάμεσα στους καλλιτέχνες των οποίων τα έργα πλαστογραφήθηκαν, περιλαμβάνονται και ο Ιταλός Μάριο Πούτσινι, ο Τζιάκομο Μπάλλα, και η Βέλγος Άννα Ντε Βιερτ.

Η αστυνομία δεν έχει ακόμη προσδιορίσει πόσο καιρό διαρκούσε η επιχείρηση και ποια ήταν η πραγματική κλίμακα της απάτης, ενώ παραμένει ασαφές το χρηματικό όφελος των απατεώνων από την πώληση των πλαστών έργων.

Ωστόσο, είναι σίγουρο ότι οι απατεώνες είχαν δημιουργήσει μια αποδοτική αλυσίδα παραγωγής και διάθεσης πλαστών έργων, επιβαρύνοντας τόσο την τέχνη όσο και τους συλλέκτες.

Πρόκειται για την τελευταία σε μια σειρά αποκαλύψεων που αφορούν τη διεθνή βιομηχανία πλαστογραφίας έργων τέχνης. Μόλις πριν από μερικούς μήνες, η ιταλική αστυνομία είχε εξαρθρώσει ένα πανευρωπαϊκό δίκτυο, το οποίο φέρεται να είχε παρασκευάσει αντίγραφα έργων κορυφαίων καλλιτεχνών, όπως οι Μπάνκσι, Πικάσο, Άντι Γουόρχολ και Γκουστάβ Κλιμτ.