To πρώτο άλμπουμ που δημιουργήθηκε εξ ολοκλήρου σε υπολογιστή
Ανανεώθηκε:
Η σχέση των υπολογιστών με τη μουσική ξεκινά από τις πρώτες ημέρες της ηλεκτρονικής επεξεργασίας δεδομένων, με τις πρώτες συνθετικές μελωδίες να αποτελούν την απαρχή μιας διαρκούς επανάστασης στον ήχο.
Το 1949, ο Κρίστοφερ Στράχι, αξιοποιώντας έναν υπολογιστή του Πανεπιστημίου του Μάντσεστερ, προγραμμάτισε τη μίξη των «Baa Baa Black Sheep» και «God Save the King», ένα επίτευγμα που καταγράφηκε από το BBC. Ωστόσο, αποδείχθηκε ότι ο αυστραλιανός υπολογιστής CSIRAC είχε εκτελέσει μια σύνθεση του «Colonel Bogey» λίγο νωρίτερα, καθιστώντας τον πρωτοπόρο στην ιστορία της ψηφιακής μουσικής.
Η δεκαετία του 1950 έφερε τη δημιουργία του MUSIC, του πρώτου προγράμματος ψηφιακής σύνθεσης, από τον Μαξ Μάθιους στα Bell Labs. Το έργο του Μάθιους παρουσίασε τις άπειρες δυνατότητες του υπολογιστή στη δημιουργία ήχου, καθώς μπορούσε να παράγει οποιαδήποτε χροιά, ξεπερνώντας τους περιορισμούς των παραδοσιακών μουσικών οργάνων. Η πρωτοπορία αυτή έθεσε τα θεμέλια για τη μεταγενέστερη ανάπτυξη της ηλεκτρονικής μουσικής.
Κατά τη δεκαετία του 1980, οι υπολογιστές άρχισαν να επηρεάζουν την ευρύτερη αγορά. Το Commodore 64, γνωστό κυρίως για τα πρώιμα βιντεοπαιχνίδια, ενσωμάτωνε το τσιπ ήχου SID, επιτρέποντας στους προγραμματιστές να δημιουργήσουν μοναδικές συνθέσεις. Η πολιτιστική του επιρροή παρέμεινε ισχυρή, καθώς μουσικοί όπως ο Zombie Nation χρησιμοποίησαν χαρακτηριστικά του SID για επιτυχίες όπως το «Kenfkraft 400».
Η δεκαετία του 1970 έφερε την πρώτη εμπορική χρήση ψηφιακών ηχογραφήσεων. Ο δίσκος του Στόμου Γιαμασίτα το 1971 ήταν ο πρώτος εμπορικά διαθέσιμος ψηφιακός δίσκος, ενώ το άλμπουμ «Bop til you Drop» του Ράι Κούντερ το 1979 υπήρξε το πρώτο ποπ άλμπουμ που ηχογραφήθηκε εξ ολοκλήρου ψηφιακά, χρησιμοποιώντας την πρωτοποριακή τεχνολογία της 3M.
Η εμφάνιση των σταθμών εργασίας ψηφιακού ήχου όπως το Pro Tools και το Cubase στη δεκαετία του 1980 καθιέρωσε νέα πρότυπα στη μουσική παραγωγή. Το Cubase εισήγαγε τη χαρακτηριστική διεπαφή με την κατακόρυφη λίστα κομματιών και το οριζόντιο χρονοδιάγραμμα, μια διάταξη που παραμένει πρότυπο μέχρι σήμερα. Η επιτυχία του Ρίκι Μάρτιν, «Livin' la Vida Loca», ήταν το πρώτο νούμερο ένα τραγούδι που κατασκευάστηκε εξ ολοκλήρου με το Pro Tools, σηματοδοτώντας την εμπορική κυριαρχία των ψηφιακών τεχνικών παραγωγής.
Σήμερα, η μουσική τεχνολογία είναι προσβάσιμη σε ευρεία κλίμακα, ακόμη και μέσω smartphone. Με εταιρείες όπως η Nintendo να εξερευνούν νέες μουσικές δυνατότητες, η σχέση των υπολογιστών με τη μουσική συνεχίζει να εξελίσσεται, επεκτείνοντας τα όρια της δημιουργικότητας και της καινοτομίας.