ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Νέα μονογραφία για τον Ιάπωνα Keiichi Tanaami - Γνωστός για τις ψυχεδελικές δημιουργίες του

Βιβλία Μάνγκα (ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ)

AP Photo/Ted Shaffrey

Νέα μονογραφία που αναδεικνύει τον αείμνηστο και σημαντικό μεταπολεμικό Ιάπωνα καλλιτέχνη, Κειιτσί Ταναάμι που πέθανε τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους κυκλοφορεί από τον εκδοτικό οίκο Rizzoli.

Είναι η πρώτη περιεκτική αγγλόφωνη μονογραφία για το καλειδοσκοπικό έργο του Κειιτσί Ταναάμι, που συνδυάζει την ιαπωνική μεταπολεμική κουλτούρα και τα κόμικς αμερικανικού τύπου με μια καλλιτεχνική παραγωγή που καθορίζει το είδος.

Καλλιτέχνης, εικονογράφος, γραφίστας, σκηνοθέτης και καλλιτεχνικός διευθυντής, ο Κειιτσί Ταναάμι είναι περισσότερο γνωστός για τις ψυχεδελικές δημιουργίες του. Αναγνωρισμένος για τα έργα του σε χαρτί, εξώφυλλα περιοδικών και πίνακες ζωγραφικής μεγάλης κλίμακας, ο Ταναάμι γέννησε χαρακτήρες από έναν φανταστικό κόσμο αναμεμειγμένο με ακατέργαστες, ημερολογιακές σκηνές και στοιχεία που εμπνεύστηκε σε μεγάλο βαθμό από την εμπειρία του από την επίθεση με ατομική βόμβα στην Ιαπωνία κατά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο

Το βιβλίο με σκληρό εξώφυλλο, που επιμελήθηκε ο Αλέσιο Ασκάρι περιγράφει θεματικά την παραγωγική του καριέρα σε πέντε ενότητες: Έρωτας, Υποκουλτούρα, Ποπ, Παράδοση και Τοπίο. Ο περιεκτικός τόμος εμβαθύνει επίσης στα πιο σύνθετα έργα του Tanaami στον ερωτισμό, τον σουρεαλισμό, την ψυχεδέλεια καθώς και την αμερικανική τέχνη κόμικ.

Στο βιβλίο 256 σελίδων οι θαυμαστές που είναι περίεργοι για τον ανθρωπισμό του καλλιτέχνη θα ανακαλύψουν επίσης προσωπικές εξερευνήσεις που περιγράφουν λεπτομερώς τις σκέψεις του για την πολιτική, τον καταναλωτισμό και τη λαϊκή κουλτούρα μαζί με τις συνεισφορές του διάσημου επιμελητή Hans Ulrich Obrist και του Αμερικανού κριτικού πολιτισμού, Carlo McCormick.

«Ενώ οι ιαπωνικές και δυτικές παραδόσεις στις καλές τέχνες έγιναν σημαντικές για τον Tanaami καθ' όλη τη διάρκεια της εξέλιξής του ως καλλιτέχνη, στην ποπ κουλτούρα και την υποκουλτούρα αισθάνεται πιο βαθιά χρέος. Μεγαλώνοντας, η λατρεία του για τη σειρά manga του Οσάμου Τεζούκα, Astro Boy συνδυάστηκε μόνο με την εμμονή του με τα αμερικανικά κόμικ, όπως Superman και Wonder Woman» αναφέρει ο Ασκάρι στο βιβλίο.

«Συχνά αναπολεί τις παιδικές μέρες που πέρασε στο Μεγκούρο Παλάς — έναν ετοιμόρροπο κινηματογράφο που ειδικευόταν στις παραγωγές ταινιών B του Χόλιγουντ— και πόσο χαρούμενος ένιωθε τυλιγμένος στο άνετο σκοτάδι της αίθουσας. Ξανά και ξανά, έβλεπε δημοφιλείς ψυχαγωγικές ταινίες, γουέστερν και ταινίες δράσης. Με ένα σημειωματάριο στην αγκαλιά του, σχεδίαζε τον Μίκυ Μάους, την Μπέτι Μπουπ, τον Ποπάι και άλλα κινούμενα σχέδια από την οθόνη» προσθέτει.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης