ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

MAiRA: Ρομπότ-μαέστρος με τρία χέρια έκανε... ντεμπούτο στη Δρέσδη

MAiRA: Ρομπότ-μαέστρος με τρία χέρια έκανε... ντεμπούτο στη Δρέσδη

Η Robotersinfonie στην αίθουσα Hellerau στη Δρέσδη. 

David Suenderhauf/Hellerau

Η MAiRA Pro S, το νέο ρομπότ - μαέστρος, έκανε το εντυπωσιακό του ντεμπούτο στη Δρέσδη, σηματοδοτώντας την είσοδο της ρομποτικής στην τέχνη της διεύθυνσης ορχήστρας.

Παρόλο που δεν διαθέτει το πάθος ή το χάρισμα ενός ανθρώπινου μαέστρου, είναι εξαιρετικά ακριβής και σταθερή, χωρίς συναισθηματικές μεταπτώσεις, ενώ συνεργάζεται με την ορχήστρα με μεγάλη ακρίβεια.

Η διεύθυνση ορχήστρας της γερμανικής πόλης λέει ότι στόχος δεν είναι να αντικατασταθούν οι άνθρωποι, αλλά να παίξουν πιο τεχνική μουσική.

Η συναυλία του Sinfoniker της Δρέσδης, με αφορμή την 25η επέτειό του, περιλάμβανε δύο μέρη: ένα με ανθρώπινη διεύθυνση και ένα με το ρομπότ MAiRA, η οποία χρησιμοποιούσε τρία χέρια για να διευθύνει, σηματοδοτώντας το χρόνο και επιτρέποντας στους μουσικούς να ακολουθήσουν πολύπλοκους, αλληλοδιασταυρούμενους ρυθμούς.

Ο συνθέτης Andreas Gundlach δημιούργησε ένα ιδιαίτερα απαιτητικό έργο με τίτλο *Semiconductor’s Masterpiece*, ειδικά για τη MAiRA, το οποίο περιλάμβανε αποκλίνουσες χρονικές μουσικές στιγμές. Το έργο εκτελέστηκε με απίστευτη ακρίβεια, αποδεικνύοντας τη δύναμη της τεχνολογίας στον χώρο της μουσικής.

Η MAiRA αναπτύχθηκε με τη συνεργασία του καλλιτεχνικού διευθυντή Markus Rindt και ειδικών από το CeTI του Τεχνικού Πανεπιστημίου της Δρέσδης, αποδεικνύοντας πως άνθρωποι και ρομπότ μπορούν να συνεργάζονται και όχι να ανταγωνίζονται.

Η προσεκτική εκπαίδευση της MAiRA, μέσω της επανάληψης κινήσεων χεριών, της επιτρέπει να διευθύνει με αυξανόμενη πολυπλοκότητα και ευαισθησία, εξασφαλίζοντας την απόλυτη αρμονία μεταξύ των μουσικών.