ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Πώς γυρίστηκε το σημαντικότερο sequel στην ιστορία της επιστημονικής φαντασίας

Πώς γυρίστηκε το σημαντικότερο sequel στην ιστορία της επιστημονικής φαντασίας

Σκηνή από την ταινία του 1986, «Aliens».

Brandywine Productions/20th Century Fox

Καθώς το νέο σίκουελ «Alien: Romulus» βγαίνει στους κινηματογράφους, αναπολούμε την προβληματική παραγωγή αυτού που θα γινόταν το χρυσό πρότυπο για τη συνέχεια του franchise των ταινιών Alien.

Την ημέρα που κυκλοφόρησε το Aliens - 18 Ιουλίου 1986 - ο σκηνοθέτης James Cameron και η παραγωγός Gale Anne Hurd, τότε παντρεμένο ζευγάρι, πήγαν σε όσο το δυνατόν περισσότερες προβολές στο Λος Άντζελες. Μία μεταμεσονυχτια προβολή στη λεωφόρο του Χόλιγουντ ήταν ιδιαίτερα συναρπαστική. «Ήταν σαν οι άνθρωποι να είχαν ανέβει στο τρενάκι του τρόμου, ούρλιαζαν σε κάθε σκηνή», μου λέει η Hurd σήμερα. «Το ξέραμε πως θα ουρλιάζουν αλλά ποτέ δεν το περιμέναμε σε τέτοιο βαθμό».

Οι κινηματογραφιστές, ωστόσο, είχαν προειδοποιηθεί ότι το σίκουελ του Cameron θα ήταν ένα πολύ διαφορετικό «τέρας» από το πρωτότυπο του Ridley Scott.

Το Alien: Romulus βγαίνει στους κινηματογράφους ανά τον κόσμό αυτή την εβδομάδα, αλλά το Aliens παραμένει το χρυσό πρότυπο για τα σίκουελ του franchise. Δεν έχει υπάρξει μια αξιοπρεπής ταινία από το 1986, με ένα αποσπασματικό ρεκόρ προβληματικών παραγωγών (Alien 3), κακοήθεις παραξενιές (Alien: Resurrection), spin-off με χαμηλό προϋπολογισμό (Alien vs Predator), και ανεξιχνίαστα απογοητευτικά prequels (Prometheus and Alien: Covenant του Ridley Scott).

Πράγματι, το Aliens ρίχνει μια τεράστια σκιά στο σχήμα της Alien Queen. Με όρους δράσης της δεκαετίας του ογδόντα, είναι ένα γιγάντιο θωρακισμένο διαστημικό όχημα μιας ταινίας – ένας σίφουνας που καθορίζει το είδος, καθορίζει τη δεκαετία και καθορίζει τα ίδια τα σίκουελ. Το Aliens είναι ένα masterclass στην οικοδόμηση ενός βίαιου κόσμου και στην εξερεύνηση της ιστορίας, που εκτοξεύει τη σειρά ταινιών πολύ πέρα ​​από τα απομονωμένα όρια του πρωτότυπου.

Η ταινία ήρθε κατά τη διάρκεια μιας εξαιρετικά επιτυχημένης περιόδου για τον Cameron , ο οποίος από την απόλυση του από το Piranha II: The Spawning έφτασε στην παραγωγή του The Terminator και του Aliens σε μόλις τέσσερα χρόνια. Στην πραγματικότητα, ο Cameron είχε συνδεθεί με το σίκουελ του Alien πριν ξεκινήσει τα γυρίσματα του The Terminator, το οποίο καθυστέρησε λόγω της συμβατικής υποχρέωσης του Arnold Schwarzenegger στο Conan the Barbarian.

Ο Cameron έψαξε για σεναριογράφο στο μεταξύ και συναντήθηκε με τους παραγωγούς του Alien, Ντέιβιντ Γκίλερ και Γουόλτερ Χιλ. Τελικά όμως δεν τα βρήκανε στα βασικά κι έτσι η συνεργασία τους δεν έγινε ποτέ.

Ο Cameron προειδοποιήθηκε να μην κάνει το σίκουελ του Alien από φίλους και η απάντησή του ήταν: «Ναι, αλλά θέλω πραγματικά να το κάνω. Θα είναι ωραίο.». Και φυσικά η σινεματική ιστορία αποδεικνύει τα λεγόμενα του.
H πρωταγωνίστρια Sigourney Weaver, εν τω μεταξύ, δεν ήξερε τίποτα για την ταινία. Αρχικά ήταν αντίθετη σε ένα σίκουελ, αλλά συμφώνησε να διαβάσει το σενάριο του Cameron. Ο Cameron θυμήθηκε αργότερα τα παράξενα αιτήματα της Weaver για το σενάριο και τα οποία ήταν «να πεθαίνει στην ταινία... να μην χρησιμοποιεί όπλα... [και] να κάνει έρωτα με τον εξωγήινο!».

Ο ίδιος ο Cameron σχεδίασε την Alien Queen, μια γιγάντια μαριονέτα που απαιτούσε πολλούς χειριστές και υδραυλικά συστήματα για να ελιχθεί. Η Βασίλισσα ήταν το προϊόν εξέλιξης - μεγαλύτερη, πιο δυνατή, λιγότερο λεπτή. Ήταν η εκδήλωση των πιο ισχυρών όπλων της ταινίας - του μητρικού πένθους και της οργής που πάλλονται και τα δύο κάτω από τη δράση.

Δεν μπορείς παρά να λυπηθείς τη Βασίλισσα όταν εμφανίζεται ο Ρίπλεϊ και πυρπολεί τη φωλιά της. Δυστυχώς, ο Cameron και η παραγωγή αναγκάστηκαν να κόψουν την ιστορία της νεκρής κόρης του Ρίπλεϊ για να κρατήσουν χαμηλό το συνολικό χρόνο.

H ταινία, όπως έδειξε η ιστορία, ήταν τεράστια επιτυχια εμπορικά μιας και εφερε στα ταμεία 183 εκατομμύρια δολάρια και κέρδισε δύο Όσκαρ.