ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ και η ταινία του που ήθελε να «ρίξει στην πυρά»

Ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ και η ταινία του που ήθελε να «ρίξει στην πυρά»

Ο σκηνοθέτης Stanley Kubrick το 1988. 

(AP Photo)

Ο Κιούμπρικ παρήγαγε την ανεξάρτητη αντιπολεμική ταινία του «Φόβος και Επιθυμία» του 1952 από ένα σενάριο γραμμένο από τον πρώην συμμαθητή του Χάουαρντ Σάκλερ, αλλά ο ίδιος το μετάνιωσε πολύ πικρά.

Με ένα μικρό προϋπολογισμό και ένα συνεργείο που αποτελούνταν μόνο από τον Κιούμπρικ και,πέντε ηθοποιούς, πέντε τεχνικούς και τρεις εργάτες, η πίεση ήταν έντονη. Συχνά μπορεί να χρειαστούν χρόνια και αρκετές ταινίες για έναν σκηνοθέτη για να πετύχει το σκοπό του, αυτή η πρώτη ταινία όμως δυστυχώς δεν πέτυχε τίποτα, σύμφωνα πάντα με τον ίδιο τον Κιούμπρικ.

Συνοψίζοντας τη φρίκη του πολέμου, το Fear and Desire βρίσκει ένα αεροπλάνο να συντρίβεται πίσω από τις γραμμές του εχθρού στη μέση μιας σύγκρουσης μεταξύ δύο χωρών που δεν κατονομάζονται, με τέσσερις επιζώντες στρατιώτες που επιφορτίζονται να βρουν το δρόμο της επιστροφής προς τους συμπατριώτες τους.

Πολύ καλλιτεχνικό για να είναι mainstream και πολύ mainstream για να είναι καλλιτεχνικό, το Fear and Desire βρέθηκε παγιδευμένο σε ένα αδιέξοδο. Απείχε πολύ από το να είναι μια καλή ταινία και «απεβίωσε» πολύ μακριά από το το box office, κάτι που ήταν περισσότερο από αρκετό για τον Κιούμπρικ ώστε να πεισμώσει και να μην το βάλει κάτω.

Απορρίπτοντας το ντεμπούτο του ως μια « άσκηση ερασιτεχνικού κινηματογράφου» και μια «εντελώς άστοχη παραξενιά», ο μελλοντικός μάστορας της κινούμενης εικόνας φέρεται να ήθελε να το σβήσει από το πρόσωπο του κινηματογραφικού χάρτη. Σύμφωνα με τον Πολ Μαζούρσκι, ο Κιούμπρικ «προσπάθησε να κάψει το αρνητικό» επειδή το μισούσε τόσο πολύ.

Σε μια συνέντευξη με τον Μάικλ Τζέλμις, ο Κιούμπρικ περιέγραψε το Fear and Desire ως «δεν θυμάμαι με καμία υπερηφάνεια την ταινία, εκτός από το γεγονός ότι ολοκληρώθηκε».

Απλώς λόγω του γεγονότος ότι έγινε από τον Στάνλεϊ Κιούμπρικ, το Fear and Desire είναι ένα γκροτέσκο κινηματογραφικό τεχνούργημα. Αν δεν είχε μιλήσει καθόλου γι' αυτό, τότε κανείς δεν θα το είχε προσέξει πολύ πέρα ​​από την ιδιότητά του ως πρώτης ταινίας του.
.