ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Coldplay: Σε «έναν ουρανό γεμάτο αστέρια» ο Chris Martin ήταν το πιο φωτεινό

ndpphoto@gmail.com

Στο ίσως «καλύτερο live που έχει γίνει ποτέ στην Ελλάδα» o frontman των Coldplay άφησε για λίγο τα πλήκτρα του, σηκώθηκε από το πιάνο και χάρισε στο κοινό του ΟΑΚΑ το πιο μαγικό, μουσικό θέαμα που έχει αντικρύσει ποτέ.

«Έχεις τη μεγαλύτερη δύναμη, με κάνεις να τραγουδάω κάθε δευτερόλεπτο, να χορεύω κάθε ώρα. Αυτή η χαρά είναι ηλεκτρική και με κυκλώνει. Είμαι τόσο χαρούμενος που ζω», ο Chris Martin ανέβηκε στη σκηνή του ΟΑΚΑ και ξεκίνησε το δεύτερο live του στην Αθήνα, στο πλαίσιο της περιοδείας τους «Music of the Spheres», με το «Higher Power» και έφερε φώτα, πολύχρωμα ανακυκλώσιμα βραχιολάκια, μπαλόνια, εξωγήινους, ελληνικές σημαίες και μία άκρατη αισιοδοξία που υπαγορεύει πως η «αγάπη θα νικήσει αρκεί να πιστεύεις σε αυτήν», στη σκηνή.

Το πιο άρτιο τεχνικά, ακουστικά αλλά και μουσικά θέαμα των τελευταίων χρόνων απέδειξε γιατί το να θεωρείσαι «stadium band» δεν σε κάνει λιγότερο δημιουργικό, αντίθετα σου δημιουργεί την απόλυτη υποχρέωση να ικανοποιήσεις το πολυπληθές κοινό σου. Οι Coldplay το 2019 δήλωσαν ότι θα σταματήσουν τις περιοδείες μέχρι να μπορέσουν να κάνουν τα tours τους πιο βιώσιμα και με το «Music of the Spheres» μείωσαν το περιβαλλοντολογικό τους αποτύπωμα σχεδόν κατά 50%.

Κινητικές πίστες χορού, ηλεκτρικά ποδήλατα που επαναφορτίζουν τις μπαταρίες τους, βραχιολάκια κατασκευασμένα από κομποστοποιήσιμα υλικά, ήταν μερικά από τα eco facts που σημειώσαμε από τη χθεσινή βραδιά και κατέκλυσαν το Ολυμπιακό Στάδιο. Τα υπόλοιπα facts δεν είχαν απαραίτητα σκοπό να σώσουν τον πλανήτη, έσωσαν όμως -για δύο ώρες και δέκα λεπτά- τη ψυχή μας.

Με ένα setlist που κάλυπτε το σύνολο της δισκογραφίας τους, η οποία «διασκορπίζεται» σε ένα χρονικό εύρος 24 χρόνων, έπαιξαν το «Paradise» γεμίζοντας τον χώρο μπαλόνια, το «Clocks», το «Infinity Sign» με τα βραχιολάκια στα χέρια του κόσμου να πάλλονται σε πολλές διαφορετικές αποχρώσεις και το ατμοσφαιρικό «Don’t Panic» στη «δεύτερη σκηνή», σε αυτήν που πήγαν ουσιαστικά για να κάνουν το anchor τους στην κάτω πλευρά του σταδίου, ώστε να γίνουν άμεσοι, απτοί, πιο προσβάσιμοι σε όλους.

Ο Chris Martin μέσα σε αυτό το υπερθέαμα από οπτικά εφέ, πυροτεχνήματα, live cams που ζουμάρουν σε ζευγάρια που φιλιούνται και μικρά παιδιά στις πλάτες των γονιών τους κράτησε αυτό που τον ξεχωρίζει από τους υπόλοιπους rock stars της γενιάς του, αυτό που δεν τον κάνει -ευτυχώς- Liam Gallagher, την ευγένειά του. Ήταν το «καλό παιδί» του show από το πρώτο μέχρι το τελευταίο λεπτό.

Ευδιάθετος, επικοινωνιακός, αβίαστα γοητευτικός κατέρριψε τον μύθο που λέει «ότι το κακό παιδί παίρνει το κορίτσι» με ένα live που βασιζόταν σε ένα storytelling αγάπης και αποδοχής. Φορώντας T-Shirt που έγραφε «όλοι είμαστε εξωγήινοι σε κάποιον πλανήτη» ερμήνευσε κομμάτια στη νοηματική και στάθηκε ο ίδιος φωτεινό παράδειγμα του συμπεριληπτικού, μουσικού δρόμου που ήθελε να ανοίξει.

Η στιγμή που ανέβασε πάνω στη σκηνή δύο κορίτσια που ταξίδεψαν από την Κω για να δουν το live και είχαν γράψει σε ένα κίτρινο χαρτί στίχους από το «Up&Up» μέχρι το απευθείας μήνυμά του στον μικρό Όλι που τον τσάκωσε η κάμερα στους ώμους του μπαμπά του, ήταν μία ωδή τρυφερότητας που πηδούσε πάνω από νότες και μελωδίες.

Οι Coldplay γέμισαν με αληθινή χαρά και αισιοδοξία το ΟΑΚΑ κάνοντας πράξη αυτό που έγραψαν στο video wall πίσω τους: «αν θες να αγαπηθείς να γίνεις η αγάπη, αν θες να ζήσεις ειρηνικά να γίνεις η ειρήνη». Αν θες να παίζεις μουσική που απολαμβάνει ο κόσμος, πρέπει να πιστεύεις πρώτος στον σκοπό σου και αυτό το συγκρότημα από το Λονδίνο που το 2008 με το album «Viva la Vida or Death and All His Friends» έκαναν όλο τον πλανήτη να χορεύει στους ρυθμούς τους, έκανε τον σκόπο του σημείο αναφοράς για όλους εμάς που είχαμε την τύχη χθες το βράδυ να τους δούμε ζωντάνα. Κάτω από έναν «ουρανό γεμάτο αστεριά», με πιο φωτεινό από όλα τον ίδιο τον frontman τους.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης