H πιο σουρεαλιστική ταινία για τη Yakuza που γυρίστηκε ποτέ
Με πρωταγωνιστές τους Joe Shishido, Koji Nanbara, Annu Mari και Mariko Ogawa, το Branded to Kill αφηγείται την ιστορία του Goro Hanada, ενός αντισυμβατικού δολοφόνου με φετίχ τη μυρωδιά... του βρασμένου ρυζιού!
Όσον αφορά τον κινηματογράφο της Ιαπωνίας, είναι ξεκάθαρο ότι υπάρχουν δύο είδη που κυριαρχούν στην πολιτιστική συνείδηση της χώρας: οι σαμουράι και οι ταινίες για τη Yakuza. Φυσικά, η Ιαπωνία μας έχει δώσει αμέτρητα συγκινητικά δράματα όλα αυτά τα χρόνια, αλλά ο ιαπωνικός κινηματογράφος πάντα κατάφερνε να περιγράφει λεπτομερώς παλιές και νέες παραδόσεις σε όλη την πλούσια και αινιγματική ιστορία του.
Όσον αφορά τις ταινίες με θεμα τη Yakuza, φυσικά, σκεφτόμαστε τα Battles Without Honor and Humanity του Kinji Fukasaku, το Dead or Alive του Takeshi Miike και πολλές ακόμη. Ωστόσο, δεν πρέπει να ξεχνάμε τη σουρεαλιστική λαμπρότητα του κλασικού yakuza του Seijun Suzuki του 1967, Branded to Kill.
Με πρωταγωνιστές τους Joe Shishido, Koji Nanbara, Annu Mari και Mariko Ogawa, το Branded to Kill αφηγείται την ιστορία του Goro Hanada, ενός αντισυμβατικού δολοφόνου με φετίχ για τη μυρωδιά του βρασμένου ρυζιού.
Η πλοκή
Ο Hanada προσλαμβάνεται αρχικά από μια παράξενη γυναίκα που ονομάζεται Misako για να αναλάβει ένα φαινομενικά αδύνατο συμβόλαιο, και όταν η αποστολή τελικά αποτυγχάνει, ο δολοφόνος καταδιώκεται από τον αινιγματικό Number One Killer, κάτι που οδηγεί σε μια κάθοδο σουρεαλιστικής παραφροσύνης.
Ο Suzuki έδωσε στην ταινία του ένα σουρεαλιστικό οπτικό πλεονέκτημα που επισκίασε σε μεγάλο βαθμό την όποια βάση είχε αρχικά η εγκληματική χροιά της ιστορίας. Με εφευρετικές τεχνικές κινηματογράφησης, σύμφωνα με τα πρότυπα της δεκαετίας του 1960, όπως απότομες περικοπές και περίεργες εικόνες, το Branded to Kill εμφανίζεται σαν ένα παράλογο όνειρο, με ένα ασπρόμαυρο στυλ υψηλής αντίθεσης που δεν ενισχύει μόνο τη νουάρ αισθητική αλλά δίνει και μια υπερβολική αίσθηση σουρεαλιστικής έντασης.
Το Branded to Kill φαίνεται ελάχιστα κατανοητό, κάτι που αναπόφευκτα οδήγησε στην αποτυχία και την απόλυσή του από την εταιρεία παραγωγής Nikkatsu και μια επακόλουθη μήνυση. Ως εκ τούτου, το Branded to Kill είναι μια ταινία yakuza και ακολουθεί τα αποδεκτά θέματα της εκδίκησης, της λύτρωσης και της τιμής.
Η ταινία ήταν απόλυτη αποτυχία στο box office, ωστόσο, ως αριστούργημα του σουρεαλισμού, είναι ένας αναμφισβήτητος νικητής, τον οποίο υποστήριξαν άνθρωποι όπως ο Jim Jarmusch, ο John Woo και ο Quentin Tarantino.