Οι κακές κριτικές του Yellowstone δεν πτοούν τον Κέβιν Κόστνερ - Γύρισε κι άλλο γουέστερν
Τι συνέβη με τον Κέβιν Κόστνερ; Ο 69χρονος ηθοποιός και σκηνοθέτης, κάποτε αστέρας του αμερικανικού κινηματογράφου με την πιο αληθινή έννοια του όρου, δεν έχει γυρίσει ταινία εδώ και χρόνια.
Το «Horizon: An American Saga – Chapter 1», που έκανε το ντεμπούτο του στο Φεστιβάλ των Καννών την περασμένη εβδομάδα, είναι η επιστροφή του Κέβιν Κόστνερ. Είναι ο πρώτος του πρωταγωνιστικός κινηματογραφικός ρόλος από το 2020 και η πρώτη του σκηνοθετική προσπάθεια μετά το Open Range του 2003.
Είναι ένα γουέστερν, το πρώτο από ένα franchise τεσσάρων ταινιών στο οποίο ο Kevin Costner υποτίθεται ότι έχει επενδύσει σχεδόν 100 εκατομμύρια δολάρια από τα δικά του χρήματα. Αν υπάρχει κάτι σημαντικό σε αυτή την υπόθεση, φαίνεται ότι οι κριτικοί δεν πήραν χαμπάρι. Οι πρώτες προεπισκοπήσεις έχουν δει το έργο πάθους του Costner να χαρακτηρίζεται ως «βαρετό και ασυνάρτητο». Ίσως το πιο καταδικαστικό επίθετο για να καταστρέψεις κάθε εργασία αγάπης, το «ματαιόδοξο» έχει επίσης ειπωθεί για το Horizon αρκετές φορές.
Αλλά τίποτα από αυτά δεν είναι πιθανό να έχει σημασία για τον Κέβιν Κόστνερ. Το 1991, κέρδισε δύο Όσκαρ για την πρώτη του ταινία «Χορεύοντας με τους Λύκους» - Καλύτερης Ταινίας και Σκηνοθεσίας - εν μέσω μιας σειράς αναγνωρισμένων πρωταγωνιστικών ρόλων σε εμπορικά επιτυχημένες ταινίες (JFK; Robin Hood: Prince of Thieves; The Bodyguard).
Τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, έχει γίνει γνωστός σαν ένας άνθρωπος που ακολούθησε το άρωμα των δικών του περιέργειων, είτε πρόκειται για το Old West είτε για τη Major League Baseball. Οι διάσπαρτοι ρόλοι χαρακτήρων και οι ομιχλώδεις στροφές σε υπερήρωες (Man of Steel) έδωσαν τη θέση τους σε αυτό που είναι μέχρι στιγμής το καθοριστικό έργο του Costner της τελευταίας περιόδου, το Yellowstone.
Κάποιοι έχουν ξεχωρίσει τη φυλετική πολιτική του Yellowstone και τη συμπεριφορά του προς τους ιθαγενείς Αμερικανούς, κάτι για το οποίο ο δημιουργός της σειράς Taylor Sheridan έχει στο παρελθόν επικριθεί, στην ταινία του Wind River and Sicario: Day of the Soldado, την οποία έγραψε. Στις πρώτες κριτικές του, το Horizon έχει επίσης έχει κάνει κακή εντύππωση για τον χειρισμό του ρατσισμού, ιδιαίτερα την τοποθέτηση των ιθαγενών Αμερικανών επιτιθέμενων ως κακοποιών.
Ωστόσο, το Yellowstone δεν μπορεί απλώς να χαρακτηριστεί ως ένα αντιδραστικό έργο. Είναι μια σειρά που, σε κάποιο βαθμό, παλεύει με τον σύγχρονο αμερικανικό ρατσισμό μέσα στη δική της γραφή. Η συμβατική επωνυμία του ανδρισμού στην οθόνη του Costner δεν τυγχάνει ποτέ πολιτικής εχθρότητας. Το Yellowstone δεν προοριζόταν ως κάποιο είδος δήλωσης ενάντια στον ρατσισμό. Και ούτε το Horizon.
Υπάρχει κάτι αόριστα δονκιχωτικό σε όλο το έργο του Horizon. Με τις ανυπόφορες κριτικές να ξεχύνονται για το Κεφάλαιο 1, ο Kevin Costner εργάζεται ήδη σκληρά για το Κεφάλαιο 3. Αν αυτές οι ταινίες πρόκειται να μείνουν στην ιστορία ως αποτυχημένες, τότε είναι σίγουρα μια θεαματική – ματαιοδοξία που συμβεί… τέσσερις φορές. Αλλά για τους θαυμαστές του Costner, και τους πολλούς θιασώτες του Yellowstone, προβλέπεται μάλλον επιτυχία. Το να μπουν αυτές οι ταινίες στους κινηματογράφους είναι ήδη μια νίκη για τον Kevin Costner.