ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Λύθηκε το μυστήριο με το φόντο της Μόνα Λίζα - Τι υποστηρίζει φιλοτέχνης γεωλόγος

Η διάσημη Μόνα Λίζα του Λεονάρντο Ντα Βίντσι στο Λούβρο.

Copyright 2021 The Associated Press. All rights reserved

Πάνω από 500 χρόνια αφότου ο Λεονάρντο ντα Βίντσι ζωγράφισε τη Μόνα Λίζα, μία ακαδημαϊκός πιστεύει ότι έχει ξετυλίξει το μυστήριο σχετικά με το φόντο ενός από τα πιο διάσημα έργα τέχνης στον κόσμο.

Οι ιστορικοί τέχνης έχουν συζητήσει εδώ και καιρό το τοπίο του έργου, κάνοντας εικασίες για τις τοποθεσίες που θα μπορούσαν να εμπνεύσουν τον Λεονάρντο, αλλά η γεωλόγος και Ιταλίδα ειδικός της Αναγέννησης Ann Pizzorusso πιστεύει ότι το εντόπισε στο Lecco στη βόρεια Ιταλία.

«Όταν ήρθα στο Lecco, συνειδητοποίησα ότι είχε ζωγραφίσει τη Μόνα Λίζα εδώ», είπε η Pizzorusso, μιλώντας για τη μικρή πόλη στις όχθες της λίμνης Κόμο, μέχρι τότε πιο γνωστή ως το σκηνικό του αριστουργηματικού μυθιστορήματος του Αλεσάντρο Μαντζόνι «Ο αρραβωνιαστικός».

Σύμφωνα με τη μελετήτρια, η τοξωτή γέφυρα που απεικονίζεται στον πίνακα αντιστοιχεί στην Ponte Azzone Visconti του 14ου αιώνα, παρόλο που προηγούμενες θεωρίες την είχαν συνδέσει με παρόμοιες κατασκευές σε άλλες ιταλικές πόλεις, όπως το Arezzo και το Bobbio.

Η Pizzorusso δεν είναι το πρώτο άτομο που ισχυρίστηκε ότι έλυσε το μυστήριο, αλλά επικαλείται τις γνώσεις της στη γεωλογία για να υποστηρίξει τους ισχυρισμούς της.

«Η γέφυρα για μένα δεν ήταν το σημαντικό στοιχείο», είπε η Pizzorusso. «Στις άλλες υποθέσεις η γεωλογία ήταν απλώς εσφαλμένη».

Η γεωλόγος διαπίστωσε ότι οι βραχώδεις σχηματισμοί στο Lecco ήταν ασβεστόλιθοι, που ταίριαζαν με αυτό που απεικονίζεται πίσω από την διάσημη Μόνα Λίζα.

«Όταν κοιτάζεις τη Μόνα Λίζα, βλέπεις αυτό το μέρος του ποταμού Άντα, και βλέπεις μια άλλη λίμνη πίσω της, που φαίνεται τέλεια κάτω από αυτά τα πριονισμένα βουνά», είπε από το σημείο όπου θα μπορούσε να είχε ζωγραφιστεί η σκηνή.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης