Πέντε ταινίες που κατέστρεψαν τις καριέρες διάσημων ηθοποιών
Οι περισσότεροι αστέρες του κινηματογράφου μπορούν να επιβιώσουν από ένα ή δύο αποτυχίες. Αλλά υπάρχουν ρόλοι που ανατρέπουν εντελώς την καριέρα ενός/μιας ηθοποιού, αφήνοντάς τον/την εκτός δουλειάς ή για πάντα αλλαγμένους στα μάτια του κοινού.
Δεν είναι πραγματικά δυνατό να μιλήσουμε για την καριέρα της Faye Dunaway χωρίς να αναφέρουμε την περιβόητη ερμηνεία της στο Mommie Dearest, για παράδειγμα.
Συχνά αυτό είναι άδικο – οι γυναίκες ιστορικά τείνουν να υφίστανται το μεγαλύτερο βάρος των αντιδράσεων που κλονίζουν την καριέρα τους και υπάρχουν συνήθως πολλοί διαφορετικοί λόγοι για τους οποίους ένα αστέρι του κινηματογράφου βρίσκει αδιέξοδο σε ένα ρόλο. Αλλά κάθε φορά που ένας ηθοποιός φαίνεται να χάνει πόντους συνήθως φταίει μια συγκεκριμένη ταινία.
Από το ερωτικό θρίλερ της Μεγκ Ράιαν μέχρι την κωμωδία ανταλλαγής σώματος που εμπόδισε τον δικαστή Ράινχολντ να γίνει ένας από τους μεγαλύτερους αστέρες της κωμωδίας του Χόλιγουντ, ακολουθούν πέντε ταινίες που συνέβαλαν στην καταστροφή της καριέρας των ηθοποιών που συμμετείχαν σε αυτές.
Faye Dunaway στο Mommie Dearest
Κυκλοφόρησε το 1981, η βιογραφική ταινία της Joan Crawford Mommie Dearest - με πρωταγωνίστρια τη Faye Dunaway και προσαρμοσμένη από ένα μπεστ σέλερ της κόρης της Crawford, Christina. Η Faye Dunaway απέσπασε τις χειρότερες κριτικές της καριέρας της. Το 2016, είπε ότι η ταινία «έστρεψε την καριέρα μου σε μια κατεύθυνση όπου οι άνθρωποι θα είχαν ανεπανόρθωτα λανθασμένη εντύπωση για μένα».
Elizabeth Berkley στο Showgirls
Οι προσδοκίες ήταν υψηλές για την κυκλοφορία του Showgirls το 1995. Σηματοδότησε μια επανένωση μεταξύ του σκηνοθέτη και του σεναριογράφου του Basic Instinct – Paul Verhoeven και Joe Eszterhas, αντίστοιχα – ενώ πολλοί υπέθεσαν ότι το αστέρι της ταινίας, η πρώην ηθοποιός, Elizabeth Berkley, θα έλαμπε στη στρατόσφαιρα του Χόλιγουντ όπως η Sharon Stone μετά το Basic Instinct.
Η θλιβερή ανταπόκριση που είχε η ταινία από το κοινό ιδήγησε την Elizabeth Berkley στην καταστροφή.
«Δέχτηκα bullying. Και δεν καταλάβαινα γιατί με κατηγορούσαν. Η δουλειά του ηθοποιού είναι να εκπληρώσει το όραμα του σκηνοθέτη. Και έκανα όλα όσα έπρεπε να κάνω. Κανείς που σχετίζεται με την ταινία δεν μίλησε εκ μέρους μου για να με προστατεύσει. Κατέληξα ο παρίας του κλάδου, για τον οποίο είχα δουλέψει τόσο σκληρά».
Brandon Routh στο Superman Returns
Μετά την κυκλοφορία της ταινία του Bryan Singer, «Superman Returns» το 2006, ο ηθοποιός Brandon Routh - που είχε επιλεγεί από χιλιάδες ακροατές για να παίξει τον Man of Steel - δεν κατάφερε ποτέ να χτίσει μια κινηματογραφική καριέρα. Εκτός από τους μικρούς ρόλους στο Scott Pilgrim vs the World και την κωμωδία Zack and Miri Make a Porno, ο ρόλος του ως Superman αποδείχθηκε περισσότερο εμπόδιο παρά πλεονέκτημα.
«Το Superman Returns δεν πήγε όπως πίστευα ότι θα πήγαινε ή όπως όλοι γύρω μου πίστευαν ότι θα γίνει. Έπρεπε πραγματικά να συμφιλιωθώ με πολλά από αυτά. Δεν υπήρξε συνέχεια. Η ταινία είχε ευρέως καλές κριτικές. Άρεσε στον κόσμο. Κέρδισε σχεδόν 400 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως, αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό και ήταν μια αποτυχία σχετικά με την πιθανότητα ενός σίκουελ τα επόμενα δύο/τρία χρόνια».
Meg Ryan στο In the Cut
Το In the Cut δεν θα έπρεπε να έχει χαλάσει την κινηματογραφική καριέρα της Meg Ryan. Ένα ερωτικό θρίλερ από την βραβευμένη με Όσκαρ σκηνοθέτη Τζέιν Κάμπιον, η ταινία - ένα μυστήριο δολοφονίας στο οποίο ο χαρακτήρας της ξεκινά μια επικίνδυνη σχέση με έναν αστυνομικό - αποδείχθηκε πολύ μεγάλο άλμα για το κοινό που έχει συνηθίσει να βλέπει την σταρ σε ρομαντικές ταινίες.
Greta Garbo στο Two-Faced Woman
Μία ταινία που σχεδιάστηκε για να ενισχύσει τη φήμη της Γκρέτα Γκάρμπο στην Αμερική – οι προηγούμενες ταινίες της είχαν γίνει σε μεγάλο βαθμό ευρωπαϊκές επιτυχίες – Το Two-Faced Woman του 1941 αποδείχθηκε μια καταστροφή για την καριέρα της και μια ταινία που οδήγησε την Γκάρμπο σε πρόωρη συνταξιοδότηση σε ηλικία μόλις 36 ετών.
Τα προβλήματα ήρθαν νωρίς. Το σενάριο, στο οποίο ο χαρακτήρας της Γκάρμπο προσποιείται ότι είναι η δίδυμη αδερφή της για να ξανακερδίσει τον πρώην της, συνέχισε να ξαναγράφεται κατά τη διάρκεια της παραγωγής. Η ίδια η Garbo λέγεται ότι παρατήρησε ότι η ταινία «δεν ήταν καλή και δεν θα μπορούσε ποτέ να γίνει καλή». Οι κριτικές ήταν κακές, με τους κριτικούς να λένε ότι η Γκάρμπο ήταν «ψεύτικη» και «ντροπιαστική».