ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Tο αναπάντητο γράμμα του Τζακ Κέρουακ προς τον Μάρλον Μπράντο

Ο ηθοποιός Μάρλον Μπράντο ετοιμάζει ένα μπολ με σούπα σε ένα δείπνο για το καστ του "Sayonara" στο Κιότο, Ιαπωνία, 21 Ιανουαρίου 1957. Στο βάθος στα αριστερά, ο ηθοποιός Ρικάρντο Μονταλμπάν κοιτάζει. 

(Φωτογραφία AP)

Η πολιτιστική πορεία του 20ου αιώνα στην Αμερική θα έμοιαζε εντελώς διαφορετική αν δεν υπήρχαν οι δύο θρυλικές μορφές του Τζακ Κέρουακ και του Μάρλον Μπράντο. Γύρω στο 1957, οι δύο «συναντήθηκαν» για μια σύντομη στιγμή με τη μορφή μιας επιστολής.

Ο συγγραφέας και ποιητής Κέρουακ, γνωστός ως πρωτοπόρος της Beat Generation μαζί με τον Γουίλιαμ Μπάροουζ και τον Άλεν Γκίνσμπεργκ, δοξάστηκε για το στυλ της γραφής του. Άφησε βαθιά εντύπωση σε ανθρώπους όπως ο Μπομπ Ντίλαν και πολλές άλλες βασικές προσωπικότητες στην κουλτούρα και τα κινήματα των χίπις της δεκαετίας του 1960.

Ο Μπράντο, εν τω μεταξύ, παραμένει ένας από τους καλύτερους ηθοποιούς που έχουν εμφανιστεί ποτέ την κάμερα. Έχοντας δώσει αμέτρητες μαγευτικές ερμηνείες σε παραγωγές, συμπεριλαμβανομένων των «A Streetcar Named Desire», «On the Waterfront», «The Godfather και Apocalypse Now», ο Brando δημιούργησε μια κληρονομιά ως αληθινό σύμβολο του αμερικανικού κινηματογράφου. Η επιρροή του συνεχίζει ​​ακόμη και σήμερα.

Γύρω στο 1957, αυτές οι δύο μονολιθικές φιγούρες της αμερικανικής κουλτούρας «συναντήθηκαν» για μια σύντομη στιγμή με τη μορφή μιας επιστολής που έστειλε ο Κέρουακ στον Μπράντο. Αποδεικνύεται ότι ο Μπράντο δεν απάντησε στην επιστολή, με τον Κέρουακ αργότερα να τον αναφέρει σε μια άλλη επιστολή προς τον Άλεν Γκίνσμπεργκ.

Η επιστολή

Η επιστολή ξεκινά με την έκκληση του Κέρουακ προς τον Μπράντο να αγοράσει τα δικαιώματα για το μυθιστόρημά του «Στο δρόμο» και να κάνει μια κινηματογραφική μεταφορά.

Ο Μπράντο, φυσικά, θα έπαιζε τον ρόλο του Ντιν Μοριάρτι, θεωρώντας ότι ο χαρακτήρας είναι ένας «πραγματικός, έξυπνος Ιρλανδός», ενώ ο Κέρουακ θα έπαιζε τον Σαλ Πάρανταιζ.

Είπε στον Μπράντο: «Το μόνο που θέλω είναι να μπορέσω να εξοικονομίσω για μένα και τη μητέρα μου ένα ποσό, ώστε να μπορώ πραγματικά να περιφέρομαι σε όλο τον κόσμο γράφοντας για την Ιαπωνία, την Ινδία, τη Γαλλία… Θέλω να είμαι ελεύθερος να γράψω ό,τι βγαίνει από το μυαλό μου, να ταΐσω τους φίλους μου όταν πεινάνε και μην ανησυχώ για τη μητέρα μου».

Το γράμμα του Τζακ Κέρουακ προς τον Μάρλον Μπράντο.

photo/Allen Ginsberg Archive

Ο Κέρουακ είπε επίσης στον Μπράντο για το επόμενο μυθιστόρημά του, The Subterraneans, «για μια σχέση αγάπης μεταξύ ενός λευκού άντρα και ενός έγχρωμου κοριτσιού, μια πολύ ευτυχισμένη ιστορία». Ο Κέρουακ σκέφτηκε ότι η δυνατότητα προσαρμογής για ταινία θα ήταν σίγουρα ευκολότερη από το On the Road.

Ο Κέρουακ υπέγραψε παροτρύνοντας τον Μπράντο να τον αναζητήσει στη Νέα Υόρκη ή τη Φλόριντα αν ήθελε να προχωρήσει σε μια κινηματογραφική εκδοχή του On the Road.

Ο Μπράντο και ο Κέρουακ δεν κατάφεραν ποτέ να κάνουν μια προσαρμογή του On the Road. Η επιστολή, όμως, χρησιμεύει ως ένα κομμάτι της αμερικανικής ιστορίας. Σε αυτήν, οι κόσμοι δύο αληθινών καλλιτεχνών των Ηνωμένων Πολιτειών συναντήθηκαν για μια στιγμή.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης