Λήξη (;) στην ιστορική απεργία των συγγραφέων του Χόλιγουντ - Τι συμφώνησαν μετά από 154 ημέρες
Ανανεώθηκε:
Τα μεγάλα κινηματογραφικά και τηλεοπτικά στούντιο και οι συγγραφείς κατέληξαν σε μια προσωρινή συμφωνία την Κυριακή μετά από μέρες μαραθώνιων διαπραγματεύσεων, δήλωσε το βράδυ της Κυριακής το Writers Guild of America, ανοίγοντας ένα δρόμο προς τα εμπρός για να τερματιστεί η ιστορική απεργία που έχει παγώσει την παραγωγή και έχει παραλύσει μεγάλο μέρος του Χόλιγουντ.
«Αυτό που κερδίσαμε σε αυτόν τον αγώνα–κυρίως όλα όσα κερδίσαμε από τις 2 Μαΐου– οφείλεται στην προθυμία της Ένωσης να ασκήσει τη δύναμή της, να δείξει την αλληλεγγύη της, να περπατήσει δίπλα-δίπλα, να αντέξει τον πόνο. και την αβεβαιότητα των τελευταίων 146 ημερών», ανέφερε η WGA σε ένα email προς τα μέλη την Κυριακή.
«Είναι η μόχλευση που δημιουργήθηκε από την απεργία σας, σε συνεννόηση με την εξαιρετική υποστήριξη των συνδικαλιστικών μας αδερφών, που τελικά έφερε τις εταιρείες πίσω στο τραπέζι για να κάνουν μια συμφωνία».
Οι όροι της συμφωνίας δεν έγιναν αμέσως γνωστοί.
Ενώ η συμφωνία πρέπει ακόμη να επικυρωθεί από τα μέλη της WGA, η οποία εκπροσωπεί περισσότερους από 11.000 συγγραφείς, αυτό σηματοδοτεί μια σημαντική καμπή στην σχεδόν πεντάμηνη απεργία.
Η τρέχουσα απεργία έφτασε κοντά στο να νικήσει τη μεγαλύτερη απεργία στην ιστορία της WGA, μια απεργία του 1988 που διήρκεσε 154 ημέρες.
«Μπορούμε να πούμε, με μεγάλη υπερηφάνεια, ότι αυτή η συμφωνία είναι εξαιρετική – με σημαντικά κέρδη και προστασίες για τους συγγραφείς σε κάθε τομέα», ανέφερε η WGA στο μήνυμά της προς τα μέλη.
Ωστόσο, η επιχειρούμενη συμφωνία δεν τερματίζει αμέσως την απεργία.
«Για να είμαι σαφής, κανείς δεν πρέπει να επιστρέψει στη δουλειά μέχρι να εξουσιοδοτηθεί ειδικά από το Guild. Είμαστε ακόμα σε απεργία μέχρι τότε», έγραψε η WGA. «Αλλά, από σήμερα, αναστέλλουμε μεγάλο μέρος των διαδηλώσεων της WGA». Το Guild και πάλι όμως ενθάρρυνε τα μέλη να συμμετάσχουν στη γραμμή πικετοφορίας για την απεργία των ηθοποιών αυτήν την εβδομάδα.
Οι ροές εσόδων από την τηλεόραση μειώνονται και οι υπηρεσίες ροής – ενώ αυξάνονται – χάνουν χρήματα. Οι εποχές για εκπομπές ροής τείνουν επίσης να είναι μικρότερες, πράγμα που σημαίνει λιγότερη δουλειά για τους συγγραφείς.
Οι συγγραφείς είπαν ότι δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να ζουν κάτω από την τρέχουσα οικονομική και μισθολογική δομή της βιομηχανίας της τηλεόρασης και του κινηματογράφου, με λιγότερες ευκαιρίες εργασίας σε πολλές εκπομπές και χαμηλότερους μισθούς για πολλούς συγγραφείς που βρίσκουν δουλειά. Υπάρχουν πολλοί επιτυχημένοι, ακόμη και βραβευμένοι, συγγραφείς που δεν μπορούν πλέον να ζήσουν από το επάγγελμα.
Οι συγγραφείς ανησυχούν επίσης για την άνοδο της τεχνητής νοημοσύνης και θέλουν προστασία για να εξασφαλίσουν ότι οι ταινίες και οι εκπομπές γράφονται από ανθρώπους και όχι από μηχανές.
Στην πραγματικότητα, η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στην παραγωγή ήταν ένα από τα τελευταία σημεία των απαιτήσεων της Ένωσης.