Με την Αΐντα του Βέρντι η Εθνική Λυρική Σκηνή ανοίγει το φετινό Φεστιβάλ Αθηνών
Με την Αΐντα του Τζουζέππε Βέρντι η Εθνική Λυρική Σκηνή ανοίγει το φετινό Φεστιβάλ Αθηνών, στις 10 Ιουνίου, στο Ηρώδειο.
Η δημοφιλής όπερα παρουσιάζεται για τέσσερις παραστάσεις 10, 11, 12, και 15 Ιουνίου σε νέα παραγωγή της ΕΛΣ, από το φημισμένο Φεστιβάλ Όπερας της Ταορμίνας, σε μουσική διεύθυνση Μύρωνα Μιχαηλίδη και Ηλία Βουδούρη, και σκηνοθεσία Ενρίκο Καστιλιόνε.
Η Αϊντα, ένα έργο ορόσημο της ιταλικής μουσικής, ισορροπεί ανάμεσα στo ρομαντισμό και τη γαλλική μεγαλοπρέπεια. Το θριαμβικό της εμβατήριο, αποτελεί μία εντυπωσιακή σελίδα εξωτικής μουσικής καθώς η δράση ξετυλίγεται στη φαραωνική Αίγυπτο σε μυθική εποχή.
Στον πυρήνα του έργου βρίσκεται η Αΐντα, πριγκίπισσα της Αιθιοπίας και αιχμάλωτη στην αυλή των φαραώ, παγιδευμένη ανάμεσα στον έρωτα της για τον Αιγύπτιο στρατηγό Ρανταμές,-ο οποίος ανταποδίδει τα αισθήματά της δυσαρεστώντας την Αμνέριδα, κόρη του φαραώ, η οποία είναι επίσης ερωτευμένη μαζί του- και στο καθήκον απέναντι στον πατέρα και την πατρίδα της.
Οι σκηνές πλήθους, όπως αυτή του θριάμβου στη 2η Σκηνή της Β' Πράξης, έρχονται σε αντίθεση με τα ιδιωτικά συναισθήματα των τριών βασικών χαρακτήρων του έργου. Μια από τις μεγάλες κατακτήσεις του Βέρντι στο έργο αυτό ήταν ότι κατάφερε να ισορροπήσει τα μεγέθη: αφενός στη σκηνή του θριάμβου παίρνει το μέρος των ηττημένων, αφετέρου ολοκληρώνει το έργο με υποβλητικό και χαμηλόφωνο τρόπο προκαλώντας την αβίαστη συγκίνηση με τα λιτά μέσα που επιλέγει. Δεν είναι τυχαίος ο τρόπος που χτίζει την αξιοπρεπή στάση του βασικού του χαρακτήρα του έργου, της Αΐντας, θέλοντας να μιλήσει για τον σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα των λιγότερο προνομιούχων, κάτι που ο σπουδαίος συνθέτης υπερασπίστηκε με πάθος σε όλη του τη ζωή.
Η Αΐντα παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Όπερα του Καΐρου στις 24 Δεκεμβρίου 1871, σε μουσική διεύθυνση του συνθέτη και κοντραμπασίστα Τζοβάννι Μποττεζίνι. Στις 8 Φεβρουαρίου 1872 πραγματοποιήθηκε στη Σκάλα του Μιλάνου η ευρωπαϊκή πρεμιέρα της όπερας, με μικρές τροποποιήσεις στο μουσικό κείμενο ενώ στην Αθήνα αναφέρεται παράσταση της όπερας το 1882 στα ιταλικά.
Η σημασία της Αΐντα για την Εθνική Λυρική Σκηνή
Για την ΕΛΣ, η Αΐντα αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ιστορίας της καθώς πρωτοπαρουσιάστηκε στις 8 Ιανουαρίου του 1958, την καλλιτεχνική περίοδο που εγκαινιάστηκε το νέο Θέατρο Ολύμπια.
"Και φέτος, δεν έρχεται απλώς στο τέλος άλλης μιας καλλιτεχνικής σεζόν -2015-16-, αλλά και στο γύρισμα μιας λαμπρής σελίδας στην ιστορία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, εν όψει της επικείμενης μεταστέγασής της στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος" σημειώνει ο καλιτεχνικός διευθυντής και πρώτος αρχιμουσικός της παραγωγής.
Την σκηνοθεσία της Αϊντας, τα σκηνικά, τους φωτισμούς και τις βιντεοπροβολές στην συγκεκριμένη παραγωγή υπογράφει ο διευθυντής του Φεστιβάλ Όπερας της Ταορμίνας, Ενρίκο Καστιλιόνε.
"Ελπίζω να βιώσουμε και στο Ηρώδειο, τα ίδια συναισθήματα, με αυτά που βιώσαμε στο ελληνορωμαϊκό θέατρο της Ταορμίνας κι ακόμα πιο έντονα και δυνατά. Η πλατιά πυραμίδα στην οποία ξετυλίγεται η δράση και οι υψηλής ανάλυσης προβολές θα 'μεταμορφώσουν' το Ωδείο σε αιγυπτιακό περιβάλλον και πιο συγκεκριμένα σε αυτό της Αΐντας του Βέρντι, προσφέροντας στον θεατή εφέ που θα τον εντυπωσιάσουν και θα εντυπωθούν στη μνήμη του" είπε ο ίδιος.
Τα κοστούμια της παράστασης υπογράφει η διακεκριμένη Ιταλίδα ενδυματολόγος Σόνια Καμμαράτα, τη χορογραφία ο κορυφαίος του Μπαλέτου της ΕΛΣ Φώτης Διαμαντόπουλος και την Χορωδία διευθύνει ο Αγαθάγγελος Γεωργακάτος. Τη μουσική διεύθυνση της παραγωγής μοιράζονται ο καλλιτεχνικός διευθυντής της ΕΛΣ Μύρων Μιχαηλίδης και ο αρχιμουσικός Ηλίας Βουδούρης αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Πρωταγωνιστούν σπουδαίοι Έλληνες και ξένοι μονωδοί, όπως οι Τσέλια Κοστέα, 'Αντα Λουίζε Μπόγκτζα, Ντάριο ντι Βιέτρι, Σεμπαστιάν Φεράντα, Έλενα Γκαμπούρι, Ελένα Κασσιάν, Κίριλ Μανόλοφ, 'Αρης Αργύρης, Τάσος Αποστόλου, Δημήτρης Κασιούμης κ.α.
Προπώληση Εισιτηρίων Ταμεία τoυ ΘΕΑΤΡΟΥ ΟΛΥΜΠΙΑ, Ακαδημίας 59-61, Αθήνα Τρίτη με Κυριακή 09.00-21.00 & Δευτέρα 09.00-16.00