ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Η Ιμέλντα Μάρκος και το μυστήριο με τον κατασχεμένο πίνακα του Πικάσο

Η Ιμέλντα Μάρκος και το μυστήριο με τον κατασχεμένο πίνακα του Πικάσο
ΑP Photo

Ένα βίντεο της Ιμέλντα Μάρκος, πρώην πρώτης κυρίας των Φιλιππίνων και μητέρας του νεοεκλεγέντος προέδρου της χώρας, το οποίο κυκλοφόρησε την περασμένη εβδομάδα, δημιούργησε μεγάλη αναστάτωση και ερωτήματα στον κόσμο της Τέχνης και όχι μόνο.

Στο βίντεο, πάνω από τον καναπέ της Μάρκος, φαίνεται ένας πίνακας του Πικάσο, το Femme Couchée VI, του 1932, η αυθεντικότητα του οποίου παραμένει ένα μυστήριο.

Ο πίνακας είναι ένα από τα 200 έργα Τέχνης τα οποία η Μάρκος και ο σύζυγός της, ο δικτάτορας Φέρντιναντ Μάρκος, είχαν αποκτήσει όταν ήταν στην εξουσία από το 1965 ως το 1986.

Είναι επίσης ένα από τα έργα Τέχνης που κατασχέθηκαν από τις αρχές το 2014, καθώς είχαν αποκτηθεί από τους Μάρκος με χρήματα που αποτελούσαν προϊόν διαφθοράς. Και όλοι τώρα αναρωτιούνται αν ο πίνακας στο σπίτι της Μάρκος είναι αυθεντικός ή αντίγραφο.

Ο πίνακας επανεμφανίστηκε κατά τη διάρκεια μιας επίσκεψης στο σπίτι της Μάρκος του γιου της, του Φέρντιναντ «Μπονγκ-Μπονγκ» Μάρκος, μετά τη νίκη του στις εθνικές εκλογές. Η επιστροφή των Μάρκος στην εξουσία προκάλεσε την αγανάκτηση όσων υπέφεραν κατά τη διάρκεια της δικτατορίας. Ο πίνακας του Πικάσο θεωρείται σύμβολο του πλούτου που καταχράστηκε η οικογένεια.

Ο συγκεκριμένος πίνακας υποτίθεται ότι κατασχέθηκε από την κυβέρνηση, μετά από επιδρομή στο σπίτι των Μάρκος, το 2014, αλλά τώρα υπάρχουν αμφιβολίες για το αν τελικά είχαν κατασχεθεί τα αυθεντικά έργα.

Στις Φιλιππίνες εκφράζονται φόβοι ότι ο Μάρκος τζούνιορ θα βάλει φρένο στις προσπάθειες του κράτους να πάρει πίσω αυτά που έκλεψαν οι Μάρκος. Μέχρι τώρα έχουν κατασχεθεί περιουσιακά στοιχεία 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Ο πίνακας πάνω από τον καναπέ της Ιμέλντα Μάρκος, προκάλεσε σάλο

Ο πίνακας Femme Couchée VI είναι πορτρέτο της μούσας του Πικάσο, Μαρί Τερέζ Βαλτέρ. Μια από τις εκδοχές του πίνακα θα πουληθεί τις επόμενες μέρες σε δημοπρασία του οίκου Sotheby’s.

Απομένει να αποδειχθεί εάν ο πίνακας στο σπίτι της Μάρκος είναι αυθεντικός ή αντίγραφο. Η Μάρκος είχε πάντα μεγάλη συλλογή και από αντίγραφα. Ακόμη κι έτσι, το γεγονός ότι η Μάρκος εκθέτει τον πίνακα στο σπίτι της, δείχνει ότι δεν την ενδιαφέρει καθόλου τι θα σκεφτεί ο λαός της χώρας.

Κάτι που είναι ακόμη χειρότερο.