Πολιτιστικά εμβλήματα της Δύσης «εισβάλουν» στην Ανατολή: Οι σουρεαλιστικές συγκρούσεις δύο κόσμων
Ανανεώθηκε:
Ένα δυστοπικό κόσμο παρουσιάζει στις ψηφιακά επεξεργασμένες φωτογραφίες του ο νεοϋορκέζος αρχιτέκτονας Quin Wu εμφανίζοντας πολιτιστικά εμβλήματα της Δύσης στον κόσμο της Ανατολής όπως, για παράδειγμα, ένα υπερμέγεθες σύμβολο της NIKE σε έναν βουδιστικό ναό της Κίνας.
«Η σύγκρουση μεταξύ της κεντρικά σχεδιασμένης οικονομίας και της οικονομίας της αγοράς με αφήνει έκπληκτο», ομολογεί ο αρχιτέκτονας, μιλώντας για το κίνητρο πίσω από αυτή την πρωτοβουλία του.
«Στην κορύφωση της COVID-19 το 2020, έκανα μια προσπάθεια να μάθω κάποια προγράμματα τα οποία χρησιμοποιούνται ευρέως στη βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών. Πιστεύω ότι τα εργαλεία είναι μια προέκταση του μυαλού. Τελειοποιώντας σταδιακά τις δεξιότητές μου, είμαι σε θέση να υλοποιήσω κάποιες από τις σκέψεις μου σε πραγματικές εικόνες. Ήταν ένα πολύ διασκεδαστικό ταξίδι», προσθέτει.
Το «ταξίδι» ξεκίνησε όταν ο γεννημένος στην Κίνα Quin Wu έφθασε στις ΗΠΑ για σπουδές αρχιτεκτονικής στο Rhode Island School of Design (RISD). Τότε συνειδητοποίησε τις διαφορές μεταξύ των ανατολικών και δυτικών χωρών.
«Έπεσα πάνω σε κάποιες φωτογραφίες πόλεων της ΕΣΣΔ, οι οποίες βασίζονταν σε μία μόνον βιομηχανία ή εταιρεία και εντυπωσιάστηκα βαθιά από το τραχύ φυσικό περιβάλλον, την κουλτούρα και την αρχιτεκτονική. Για μένα, είναι σχεδόν σαν ένα κουλ μυθοπλαστικό σκηνικό. Κατά συνέπεια, θέλω να δημιουργήσω κάτι που να αντικατοπτρίζει ή ακόμη και να ενισχύει σουρεαλιστικές συγκρούσεις. Η McDonald’s είναι ένα τέλειο συγκρουσιακό συμβολικό έμβλημα από τις ΗΠΑ που ενσωματώθηκε στο πολιτιστικό περιβάλλον της Σοβιετικής Ένωσης» εξηγεί.
Μετά τη σειρά φωτογραφιών με το σήμα της McDonald’s, ο Quin Wu συνέχισε με άλλες φίρμες, όπως οι Coca-Cola, η Shell, η NIKE, η Chanel, η Apple· προσφάτως, καταπιάστηκε με το METAVERSE. «Ελπίζω να παρακινήσει η δουλειά μου τον κόσμο να σκεφτεί κάποια από τα προβλήματα που αναδύονται στην καταναλωτική κοινωνία» λέει.