Όταν ο αδελφός της Kate Bush την απαθανάτιζε στο φωτογραφικό φακό, ένα σπάνιο λεύκωμα
250 φωτογραφίες από το 1964 μέχρι το 2011 φέρνουν ξανά στο προσκήνιο τη ντίβα της διαφορετικής μουσικής σκηνής που δεν σταματάει να αποδεικνύει ότι είναι μια καλλιτέχνιδα από αυτές που σπάνια μας χαρίζονται.
Διαφορετικές όπως η ίδια, προσωπικές και αέρινες, τα μέχρι τώρα ανέκδοτα στιγμιότυπα φέρνουν την υπογραφή του αδελφού της, Τζον Κάρντερ Μπους. Αυτό είναι ένα απόσπασμα από το συλλεκτικό coffee table book μιας γυναίκας που ποτέ δεν ήθελε να εκβιάσει τη δημοσιότητα, αφήνοντας τα κομμάτια της να αναπνέουν και να μεγαλώνουν μαζί μας, σαν οντότητες αυτόνομες και πάντα λυρικές.
“Για είκοσι και κάτι χρόνια παρακολουθούσα από κοντά τη δημιουργική καριέρα της αδελφής μου καθώς καβαλούσε τα κύματα της δόξας. Ξεκίνησα να τη φωτογραφίζω ‘επαγγελματικά’ σχεδόν από τύχη. Για το πρώτο της album, το The Kick Inside, η δισκογραφική της κανόνιζε διάφορες φωτογραφίσεις με επαγγελματίες του είδους. Ήταν μια απογοητευτική ιδέα. Σκεφτήκαμε να κάνουμε κάτι δικό μας, στην οικειότητα του σπιτιού μας – να παίξουμε με τις πόζες και την εικόνα της. Δανείστηκα κάποια φώτα, τα έβαλα επάνω σε λεπτά, εύθραυστα στηρίγματα που έπεφταν ένα ήσουν δεν πρόσεχες τα βήματα και τη φόρα που είχε η κίνηση σου μέσα στο δωμάτιο.
“Το πλυσταριό που ήταν και το άτυπο στούντιο μας ήταν πολύ κρύο. Δεν υπήρχε θέρμανση και μία βελούδινη κουρτίνα ήταν το φόντο μας, μας την είχε παραχωρήσει η μητέρα μας. Δεν ένοιωθα πολύ διαφορετικά από τότε που φωτογράφιζα την Kέιτ όταν ήμασταν μικροί. Η μητέρα μας σιγοτραγουδούσε καθώς σουλάτσαρε στην αυλή και ο πατέρας μας έπαιζε Schubert στο πιάνο μέσα στο πατρικό μας και κάθε μια στο τόσο έμπαινε ο σκύλος μέσα να κόψει κίνηση και μετά έφευγε. Η Κέιτ είχε ένα έμφυτο ταλέντο να μιλάει στο φακό, γνώριζε ότι το ζητούμενο ήταν ένα πολύ συγκεκριμένο αποτέλεσμα.
Η διαχρονικότητα του Φρανκ Σινάτρα σε ένα φωτογραφικό λεύκωμα από βελούδο
“Ίσως είναι η αδελφική σχέση φωτογράφου και φωτογραφούμενου που χάρισε σε αυτές τις λήψεις το χαρακτήρα που έχουν. Ίσως πάλι έχει να κάνει με το μέρος όπου τραβήχτηκαν. Ήταν πάντα κάπου όπου ζούσαμε. Βάφτιζα ένα δωμάτιο στούντιο, έκανα στην άκρη τα ποδήλατα των παιδιών μου, στοίβαζα τα παιχνίδια τους σε μια γωνιά για να φέρω τα φώτα και το φόντο.
Ο George Holz ήταν εκεί όταν η Αντζελίνα Τζολί τράβηξε μαχαίρι
“Δεν έγινα ποτέ επαγγελματίας φωτογράφος. Στα χρόνια που πέρασα χρησιμοποιώντας το φακό μου για να απαθανατίζω στιγμιότυπα έκανα οτιδήποτε μπορούσα. Τον οδηγό, τον γραμματέα, τον σωματοφύλακα, τον φροντιστή, κάποιες φορές έκανα ακόμη και φωνητικά. Δεν είχαν χρόνο να αφοσιωθώ σε ένα πράγμα μόνο, να επιδιώξω να γίνω ένας επαγγελματίας της εικόνας. Μόλις παραδίναμε τη μία δουλειά καταπιανόμασταν με την επόμενη. Δεν κοιτάξαμε ούτε μια στιγμή πίσω”.
Aπόσπασμα από το βιβλίο Kate: Inside the Rainbow του John Carder Bush που κυκλοφορεί από τις 22 Oκτωβρίου από τις εκδόσεις Sphere. Περισσότερες πληροφορίες στην επίσημη ιστοσελίδα της νεράιδας από τη Βρετανία που τη λένε Κάθριν “Κέιτ” Μπους.