ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ο βραβευμένος Μανώλης Μαυρής σκηνοθετεί τα σποτ του 62ου Φεστιβάλ Κινηματογραφου Θεσσαλονίκης (vid)

Ο βραβευμένος Μανώλης Μαυρής σκηνοθετεί τα σποτ του 62ου Φεστιβάλ Κινηματογραφου Θεσσαλονίκης (vid)

Ο βραβευμένος στην Εβδομάδα της Κριτικής των Καννών Μανώλης Μαυρής σκηνοθετεί τα σποτ του 62ου Φεστιβάλ Κινηματογραφου Θεσσαλονικης.

Στο Μανώλη Μαυρή, σκηνοθέτη της μικρού μήκους ταινίας «Brutalia, Εργάσιμες Μέρες», η οποία προβλήθηκε στην 60ή Εβδομάδα της Κριτικής στο Φεστιβάλ των Καννών, κερδίζοντας το βραβείο Canal+, ανέθεσε το 62ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης τη δημιουργία των φετινών σποτ.

Με τη δύναμη του κινηματογράφου να μας δείχνει μια διαφορετική πλευρά των πραγμάτων, ο Μανώλης Μαυρής δημιούργησε τρία κινηματογραφικά σποτάκια, σε παραγωγή Κωστή Κατσαρού/The Stripes.

Τα σποτ της φετινής διοργάνωσης μάς προσκαλούν να δούμε «τη μεγάλη εικόνα» και να θυμηθούμε πώς είναι να παρακολουθείς μια ταινία στο φυσικό της σπίτι, την κινηματογραφική αίθουσα.

«Μια νεαρή γοργόνα καταγγέλλει το body shaming, ένας μοναχικός κύριος καταλήγει να τρώει παρέα με διαφορετικές εκδοχές του εαυτού του, ένας άνδρας “χαλαρώνει” περιμένοντας να τεμαχιστεί από μία ταχυδακτυλουργό. Τι σχέση έχουν όλα αυτά μεταξύ τους; Συνδετικός κρίκος των ταινιών γίνεται η κίνηση της κάμερας, κατασκευάζοντας μια τριλογία σημάτων.

Κοινό χαρακτηριστικό των ταινιών είναι το πλάνο που κάθε φορά “ανοίγει”, αποκαλύπτοντάς μας “τη μεγάλη εικόνα”. Το νόημα αλλάζει ανάλογα με το πόσο κοντά ή μακριά βρίσκεσαι από το θέμα. Η σύνθεση αναπτύσσεται και τελικά ανατρέπεται. Με το “άνοιγμα” του κινηματογραφικού κάδρου σηματοδοτείται το άνοιγμα των αιθουσών για τους θεατές, καθώς και η εξωστρέφεια του φεστιβάλ Θεσσαλονίκης», είπε σχετικά ο ίδιος ο Μανώλης Μαυρής.

Παίζουν: Κατερίνα Ζησούδη, Έλσα Λεκάκου, Χρήστος Στέργιογλου, Αβραάμ Παπαδόπουλος

Σενάριο - Σκηνοθεσία: Μανώλης Μαυρής