Μουσείο Μπενάκη: Η συμμετοχή του στην έκθεση του Λούβρου για τα 200 χρόνια της Ελληνικής Επανάστασης
Με 100 αντικείμενα από τις συλλογές του, το Μουσείο Μπενάκη συμμετέχει στη μεγάλη έκθεση του Μουσείου του Λούβρου για τα 200 χρόνια της Ελληνικής Επανάστασης.
Η έκθεση «Παρίσι - Αθήνα, η Γέννηση της σύγχρονης Ελλάδας 1675 - 1919», την οποία εγκαινίασε στις 27/2 ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από κοινού με τον Πρόεδρο της Γαλλίας Εμμανουέλ Μακρόν, θα διαρκέσει έως τις 7 Φεβρουαρίου 2022 στη γαλλική πρωτεύουσα.
Συμμετέχουν ελληνικά μουσεία με δεκάδες έργα - δάνεια (πίνακες, γλυπτά, σχέδια), όπως επίσης γαλλικά μουσεία και η Εθνική Βιβλιοθήκη της Γαλλίας.
Τα εκθέματα του Μουσείου Μπενάκη στη μεγάλη έκθεση προέρχονται από τις συλλογές Νεοελληνικού Πολιτισμού, Ζωγραφικής, Χαρακτικών και Σχεδίων και Μεταβυζαντινής Τέχνης, καθώς και τεκμήρια από τα Φωτογραφικά Αρχεία και τα Αρχεία Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής.
Επίσης, συνεισφέρει στον πλούσιο κατάλογο της έκθεσης με τρία πρωτότυπα επιστημονικά δοκίμια από τους επιμελητές του Μουσείου Μπενάκη.
Η επίσημη ενδυμασία που καθιέρωσε η βασίλισσα Αμαλία. Ανήκε στην Κλεοπάτρα Καριζοπούλου, το γένος Μελισσουργού, Καλαμάτα, 1840-1860, Μουσείο Μπενάκη
Την επιμέλεια της έκθεσης «Παρίσι - Αθήνα, η Γέννηση της σύγχρονης Ελλάδας 1675 - 1919» στο Λούβρο ανέλαβαν η διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα, η διευθύντρια αρχαιολογικών μουσείων, εκθέσεων και εκπαιδευτικών προγραμμάτων του ΥΠΠΟΑ Αναστασία Λαζαρίδου και ο πρόεδρος - επίτιμος διευθυντής του Λούβρου, Ζαν-Λικ Μαρτινέζ, με τον οποίο το Μουσείο Μπενάκη συνεργάστηκε στενά για το σκεπτικό και την επιλογή των αντικειμένων σε όλο το χρονικό διάστημα της προετοιμασίας της.
Η έκθεση επιχειρεί να αναδείξει τους δεσμούς που ενώνουν την Ελλάδα με τον ευρωπαϊκό πολιτισμό, ακολουθώντας κυρίως το νήμα των σχέσεων Παρισιού και Αθήνας. Ένα νήμα που ξεκινά με την επίσκεψη των Ευρωπαίων περιηγητών του 17ου και 18ου αι. στα ελληνικά εδάφη, συνεχίζεται με τη στήριξη που προσέφεραν στον ελληνικό αγώνα οι λαοί της Ευρώπης, ακολουθεί τη δημιουργία του νέου κράτους και της πρωτεύουσάς του υπό την επίδραση του νεοκλασικισμού και σηματοδοτείται από τη δημιουργία αρχαιολογικών ιδρυμάτων, όπως η Γαλλική Σχολή το 1846.