Η Μόνικα Μπελούτσι «συναντά» τη Μαρία Κάλλας στην Αθήνα: «Αγαπώ πολύ την Ελλάδα»
Η Ιταλίδα ηθοποιός Μόνικα Μπελούτσι, συναντήθηκε με Έλληνες δημοσιογράφους σε μια συνέντευξη Τύπου, συζητώντας για τις άγνωστες «επιστολές και αναμνήσεις της Μαρίας Κάλλας» (Maria Callas: Lettres & Mémoires) που θα αναγνώσει στα γαλλικά με τον δικό της αισθαντικό τρόπο στο Ηρώδειο, στις 21,22 και 23 Σεπτεμβρίου.
«Πολύ χαίρομαι που είμαι στη χώρας σας. Την αγαπώ πολύ, το ξέρετε καλά αφού έρχομαι συνέχεια. Θα είναι τρία πολύ έντονα βράδια. Και για εμένα την ίδια θα είναι κάτι εντελώς καινούργιο. Όπως έχω ξαναπεί, όταν ο Τομ Βολφ μου πρότεινε τον ρόλο, στην αρχή τρομοκρατήθηκα αλλά δεν μπορούσα να αρνηθώ. Η σχέση με το κοινό στο θέατρο είναι εντελώς διαφορετική συγκριτικά με τον κινηματογράφο. Eίναι άμεση. Και αυτό ακριβώς μου συνέβη κι εμένα όταν διάβασα τα γράμματα της Μαρίας Κάλλας. Είναι γεμάτα συναίσθημα. Οπότε είπα το ναι. Έχουμε παίξει την παράσταση στην Ιταλία και την Γαλλία και τώρα είμαστε εδώ στην Αθήνα. Και μας περιμένουν και άλλες χώρες στη συνέχεια», είπε η Μόνικα Μπελούτσι στην συνέντευξη τύπου.
«Η Κάλλας είχε δύο διαφορετικές προσωπικότητες»
Μιλώντας για τα κοινά της σημεία με την Μαρία Κάλλας η Μόνικα Μπελούτσι αποκάλυψε «Αυτό που με συγκίνησε περισσότερο μελετώντας τη Μαρία Κάλλας ήταν οι δυο διαφορετικές προσωπικότητες. Aπό τη μια η ντίβα και από την άλλη μια γυναίκα με απλή καρδιά. Στο έργο εστιάζουμε περισσότερο στη Μαρία παρά στην Κάλλας. Πολλοί λένε ότι η Μαρία Kάλλας έζησε μια τραγική ζωή αλλά εγώ θα έλεγα ότι έζησε μια γενναία ζωή γιατί είχε το κουράγιο να ακολουθήσει αυτό που πρόσταξε η καρδιά της. Ίσως γι’ αυτό ο Τομ Βολφ σκέφτηκε εμένα για τον ρόλο. Για το μεσογειακό ταπεραμέντο και επειδή η Μαρία Κάλλας έκανε καριέρα σε διαφορετικές χώρες. Γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη, μετά ήρθε εδώ στην Ελλάδα, στη συνέχεια η καριέρα της εξαπλώθηκε στην Ιταλία και στο Παρίσι. Kατά μία έννοια ήταν μια μετανάστης σε όλα τα μέρη που έζησε. Nομίζω σε αυτό ταυτιζόμαστε. Πιστεύω επίσης ότι είναι μια μοντέρνα φιγούρα που εμπνέει ακόμα και σήμερα γιατί πάλεψε για την ελευθερία της. Χώρισε την εποχή που στην Ιταλία τα διαζύγια ήταν απαγορευτικά και πραγματικά πιστεύω ότι ήταν μια πολύ δυναμική προσωπικότητα. Πρέπει να ευχαριστούμε την Μαρία Kάλλας για πολλά πράγματα...»
«Ήταν ασυμβίβαστη. Οι άνθρωποι που την ήξεραν καλά λένε ότι έκανε αυτό που ήθελε, αλλά ήξερε τι ήθελε. Νομίζω θυσίασε τα νιάτα για την καριέρα της. Eβαλε την καριέρα πάνω από όλα. Oταν γνώρισε τον Aριστοτέλη Ωνάση απλά ανακάλυψε τη θηλυκότητά της. Και ήθελε να το ζήσει ολοκληρωτικά. Γνώριζε το ρίσκο. Γι' αυτό την εκτιμώ πολύ, ήταν μια πολύ δυνατή γυναίκα, δεν απέκτησε παιδιά, συχνά μιλούσε για μια δυστυχισμένη παιδική ζωή, για τις δύσκολες σχέσεις με τη μητέρα της. Η Μαρία Κάλλας παραμένει μια γυναίκα που εμπνέει, μια γυναίκα μοντέρνα», τόνισε σε άλλο σημείο της συνέντευξής της η Μόνικα Μπελούτσι.
Είναι η πρώτη φορά που η Μόνικα Μπελούτσι ασχολείται με το θέατρο. «To θέατρο είναι ειλικρινές, δεν υπάρχουν όρια και μου αρέσει πολύ αυτή η διαδικασία. Ακολούθησα απλά το ένστικτό μου. Νιώθω μεγάλο σεβασμό για αυτή τη γυναίκα και για τον τρόπο που έζησε τη ζωή της», είπε για την πρώτη απόπειρα στην σκηνή η Mόνικα Μπελούτσι.
Η παράσταση βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο του Τομ Βολφ, αλλά και της πρόσφατης ταινίας «Maria by Callas» του ίδιου, στο οποίο συγκέντρωσε πάνω από 350 αδημοσίευτα γράμματα της Κάλλας, γραμμένα από την ίδια στη διάρκεια 30 ετών (1946-1977).
«Είναι πολύ σημαντικό για εμάς που αυτή η παράσταση θα ανέβει στην Aθήνα γιατί είναι σαν να επιστρέφει η Μαρία Kάλλας στην Ελλάδα, στο ιστορικό Hρώδειο όπου ξεκίνησε ως μαθήτρια και έδωσε επίσης μια συναυλία το 1957. Νιώσαμε με την Μόνικα ότι σε ένα σπουδαίο μέρος όπως είναι το Ηρώδειο αξίζει ένα σπουδαίο έργο, με μια διαφορετική προσέγγιση από την παράσταση που παρουσιάσαμε στο Παρίσι. Και γι' αυτό χαιρόμαστε πολύ που θα συνεργαστούμε με τον Γιώργο Πέτρου και την Καμεράτα. Η μουσική θα έχει μια ξεχωριστή θέση», δήλωσε από την πλευρά του ο σκηνοθέτης της παράστασης.
Η παράσταση που θα παρουσιαστεί στα γαλλικά με ελληνικούς υπότιτλους έκανε πρώτη φορά πρεμιέρα τον Νοέμβριο του 2019 στο θέατρο Marigny στο Παρίσι.
Οι μουσικοί που θα συνοδεύσουν τη Μόνικα Μπελούτσι είναι η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής, υπό την διεύθυνση του κορυφαίου Έλληνα μαέστρου, Γιώργου Πέτρου ενώ και για τις τρεις βραδιές στο Ηρώδειο τις εμφανίσεις της Μόνικα Μπελούτσι θα συνοδεύσει το αυθεντικό πιάνο της Μαρίας Kάλλας, δώρο του Aριστοτέλη Ωνάση προς εκείνη. Στο ιστορικό αυτό πιάνο ο Γιώργος Πέτρου, θα παίξει στο φινάλε τιμητικά την «Ελεγεία» του Massenet.
Η αγάπη του ελληνικού κοινού για την Ιταλίδα σταρ είναι τόση, που εξαντλήθηκαν σε χρόνο ρεκόρ τα εισιτήρια των πρώτων δύο παραστάσεων, με αποτέλεσμα οι διοργανωτές να προσθέσουν μια ακόμα μέρα για να καλύψουν τις ανάγκες της πρωτοφανούς ζήτησης.