Με 5 νέες παραγωγές, το Θέατρο Τέχνης υποδέχεται την άνοιξη
Βάζοντας τη δική του άνω τελεία στην παράδοση που θέλει τη θεατρική σεζόν να ολοκληρώνεται την Κυριακή των Βαΐων με τις περισσότερες σκηνές να ρίχνουν αυλαία το Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν εγκαινιάζει το θεσμό της “ανοιξιάτικης περιόδου” με πέντε καινούριες παραγωγές που θα ανέβουν στις σκηνές της Φρυνίχου και του Υπογείου κατά τους μήνες Απρίλιο, Μάιο και Ιούνιο.
Υποδεχόμενο νέες φόρμες στο σανίδι
Ο Παντελής Δεντάκης, η Όλια Λαζαρίδου, η Μαριάννα Κάλμπαρη και οι ομάδες Vasistas και “Κι όμΩς Κινείται” συμμετέχουν στην ανοιξιάτικη σεζόν του Θεάτρου Τέχνης με πρώτη παραγωγή το "Αγαπημένε μου Χέρμπερτ" που ανεβαίνει στις 8 Απριλίου στη Φρυνίχου.
Γραμμένο το 1982 από τον συγγραφέα, εικαστικό και κινηματογραφιστή Χέρμπερτ Άχτερνμπους το έργο, μας μεταφέρει στη δίνη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, όπου η Λουίζε αναγκάζεται ν’ αποχωριστεί τον 3χρονο γιο της Χέρμπερτ. Τα επόμενα 17 χρόνια μητέρα και γιος θα βρεθούν ελάχιστες φορές και ουσιαστικά η σχέση τους θα συνεχίσει να υπάρχει μέσα από την αλληλογραφία τους. Όταν πια ο Χέρμπερτ πάρει το απολυτήριό του, θα έρθει να βρει τη Λουίζε για μια καινούργια αρχή ή για έναν τελευταίο αποχαιρετισμό. Μέσα στον εύθραυστο κόσμο της συνάντησης τους, εισβάλει η Έλλα, που θα λειτουργήσει ως καταλύτης και θα επισπεύσει τη λύση.
“Το Αγαπημένε μου Χέρμπερτ είναι ένα αυτοβιογραφικό έργο, που φανερώνει έναν άνθρωπο με πολύ δύσκολη και τραυματική παιδική ηλικία” σημειώνει ο σκηνοθέτης Παντελής Δεντάκης. “Ο Άχτερνμπους γράφει για την εγκατάλειψη, για την παντοτινή αναζήτηση της Μητέρας, την αναζήτηση των Απαντήσεων. Οι ήρωές του -η Λουίζε, η Έλλα και ο Χέρμπερτ- είναι άνθρωποι ανήμποροι να αγαπήσουν, να δώσουν στοργή, άνθρωποι ευνουχισμένοι και έντονα τραυματισμένοι από την οικογένεια, άνθρωποι που με τη σειρά τους τραυματίζουν και εγκαταλείπουν εκείνους που τους αγαπούν. Ο Άχτερνμπους θυμώνει με την εγωπάθεια των ανθρώπων, με την ανοησία τους, με την εγκληματική τους απάθεια. Αλλά κυρίως απελπίζεται με την συναισθηματική αναπηρία, με την ανικανότητα να δώσει χαρά ο ένας στον άλλο, γελώντας ταυτόχρονα με όλα αυτά, δίνοντας τον τόνο της γελοιότητας μέσα στην συντριβή”.
Τη σκυτάλη παίρνουν η παραγωγή “Άσμα Ασμάτων - μια νύχτα κάτω από τα άστρα” σε μετάφραση Γιώργου Σεφέρη και σκηνοθεσία Όλιας Λαζαρίδου (Απρίλιος, Υπόγειο), το “La nada ΝΟΥΑΡ” της ομάδας ακροβατών και χορευτών “Κι όμΩς Κινείται” (Μάιος, Φρυνίχου) και τα “Ημερολόγια Αγκαλιάς” μια παράσταση για τους πρόσφυγες και τους εθελοντές που στέκονται δίπλα τους, σε σκηνοθεσία Μαριάννας Κάλμπαρη (Μάιος, Φρυνίχου).
Η “ανοιξιάτικη περίοδος” κλείνει τον Ιούνιο με την ομάδα Vasistas να ανεβάζει το νέο βιογραφικό, σκηνικό ποίημα του Ευθύμη Φιλίππου “απολογίες 4 & 5” σε σκηνοθεσία Αργυρώς Χιώτη (Φρυνίχου).
Οι παραστάσεις που συνεχίζονται
Στη σκηνή της Φρυνίχου, οι παραστάσεις της Bijoux de Kant “Όσα η καρδιά μου στην καταιγίδα” και του Βασίλη Παπαβασιλείου “Σιχτίρ ευρώ Μπουντρούμ δραχμή θα πεις κι ένα τραγούδι” ολοκληρώνονται την Τετάρτη 18 Μαΐου και το Σάββατο 23 Απριλίου.
Η “Αδαμαντία” του Παναγιώτη Μέντη σε σκηνοθεσία Κωστή Καπελώνη ολοκληρώνει τις παραστάσεις της την Μεγάλη Τρίτη (26 Απριλίου) και η παράσταση “Όταν ξυπνήσουμε εμείς οι νεκροί” του Ίψεν σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά συνεχίζεται στο Υπόγειο έως την Κυριακή 29 Μαΐου.