14 υπερπολυτελή αγαθά που κάνουν τον πλανήτη ένα καλύτερο κόσμο
Newsroom
Συχνά ο όρος “βιώσιμη πολυτέλεια” ταυτίζεται με συμβιβασμό.
Η Παριζιάνικη εταιρεία πολυτελούς σχεδίασης ‘1.618’ έχει πάρει τη διάψευση αυτής της ιδέας προσωπικά. Το 1.618 είναι ένα διεθνές δίκτυο αποτελούμενο από εκλεκτούς καταναλωτές και επαγγελματίες που ανταλλάζουν πληροφορίες και ιδέες για το πώς η βιωσιμότητα και η ομορφιά μπορούν να συνυπάρξουν σε ένα προϊόν. Κατά την άποψή τους η αγορά της πολυτέλειας τροφοδοτεί την καινοτομία και κατ΄ επέκταση την γνήσια αλλαγή στον κόσμο.
Mε έτος ίδρυσης το 2009, από την σχεδιάστρια Barbara Coignet, το δίκτυο φιλοξενεί τον Μάιο στο Παρίσι την πρώτη έκθεση αντικειμένων “βιώσιμης πολυτέλειας” του κόσμου και δημοσιεύει τον οδηγό 1.618 που απευθύνεται σε εταιρίες που παράγουν προϊόντα πολυτελείας ενώ υπακούν σε έναν διαφορετικό κώδικα ηθικής.
Μια επιτροπή αποτελούμενη από 8 ειδήμονες αναλύουν εξονυχιστικά το κάθε αντικείμενο στον κατάλογο για να βεβαιωθούν ότι τόσο το προϊόν όσο και η εταιρία που βρίσκεται πίσω από τη δημιουργία του υπακούν στα πιο αυστηρά κριτήρια βιωσιμότητας. Αστραφτερά κοσμήματα, υψηλή ραπτική και πολυτελείς προορισμοί είναι μερικές από τις προσφορές του σόου.
“Το να επιλέξουμε 13 μάρκες από τις 150 που είχαμε το 2009 ήταν αληθινό βασανιστήριο!” λέει η Coignet στο CNN. “Όλα τα προιόντα είναι φανταστικά, πανέμορφα και συμφωνούν απόλυτα με τις αρχές μας. Γι’ αυτό παίξαμε ένα παιχνίδι με την ομάδα μου στο οποίο ο καθένας μας έπρεπε να επιλέξει δυο με τρία αντικείμενα που θα λάτρευε να αποκτήσει ο ίδιος.”
Το 1.618 έχει δημιουργηθεί με βάση τον χρυσό κανόνα που οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε πιο καλαίσθητα αποτελέσματα. Άλλωστε εφαρμόστηκε με απόλυτη επιτυχία από τους, μεταξύ άλλων, Le Corbusier και Dali - δεν μπορεί να είναι τυχαίο.