ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

22ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Οι ταινίες, οι δράσεις και τα αφιερώματα

22ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Οι ταινίες, οι δράσεις και τα αφιερώματα
ΦΝΘ

Το 22ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης παρουσιάζει: 189 ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους και 74 μικρού μήκους από όλο τον κόσμο, την Αγορά Ντοκιμαντέρ, πρωτότυπα αφιερώματα και μια σειρά από παράλληλες εκδηλώσεις και δράσεις.

Οι προβολές του φεστιβάλ για άλλη μια χρονιά θα γίνουν στο Ολύμπιον και την αίθουσα Παύλος Ζάννας στην πλατεία Αριστοτέλους, στις αίθουσες Τώνια Μαρκετάκη, Φρίντα Λιάππα, Σταύρος Τορνές, Τζον Κασσαβέτης και Τάκης Κανελλόπουλος στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, στον κινηματογράφο Μακεδονικόν, στο Δημοτικό Θέατρο του Κέντρου Πολιτισμού «Χρήστος Τσακίρης» στο Δήμο Παύλου Μελά και στο Κλειστό Δημοτικό Θέατρο Συκεών του Δήμου Νεάπολης - Συκεών.

Την αυλαία θα ανοίξει, την Πέμπτη 5 Μαρτίου, το ντοκιμαντέρ «Τι μου Έμαθε Ένα Χταπόδι» των Πίπα Έρλις και Τζέιμς Ριντ που πραγματοποιεί παγκόσμια πρεμιέρα στη Θεσσαλονίκη, ενώ το βραβευμένο με Όσκαρ Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους «Μαθαίνοντας να Κάνεις Σκέιτ σε Εμπόλεμη Ζώνη (Αν Είσαι Κορίτσι)» της Κάρολ Ντάισινγκερ θα είναι η ταινία λήξης του 22ου ΦΝΘ, την Κυριακή 15 Μαρτίου.

Φέτος, για πρώτη φορά, το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης έχει τέσσερα διαγωνιστικά διεθνή τμήματα: Μεγάλου Μήκους ντοκιμαντέρ, Newcomers με πρώτες και δεύτερες ταινίες δημιουργών, Film Forward και VR.

Δυναμικό παρών δηλώνει και φέτος το ελληνικό ντοκιμαντέρ, το οποίο εξελίσσεται με γοργούς ρυθμούς. Συνολικά, 78 ελληνικές παραγωγές θα προβληθούν στο 22ο ΦΝΘ, ενώ το ελληνικό ντοκιμαντέρ ενισχύεται μέσα από όλες τις δράσεις του Φεστιβάλ, διαγωνίζεται στα διεθνή διαγωνιστικά τμήματα και συμμετέχει στα αναπτυξιακά προγράμματα της Αγοράς.

Αφιερώματα

Το 22ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης:

  • Διοργανώνει ένα πλήρες και απρόσμενο αφιέρωμα στο animated ντοκιμαντέρ, ένα υβριδικό υπο-είδος που αναπτύσσεται ραγδαία.
  • Εξερευνά ένα ζήτημα με γεωλογικές, περιβαλλοντολογικές, κοινωνικές, φιλοσοφικές, πολιτικές και πολιτισμικές προεκτάσεις, μέσα από το τολμηρό αφιέρωμα στην Ανθρωπόκαινο Εποχή.
  • Γνωρίζει τον κόσμο των memes με συναρπαστικά, εύστοχα, αιχμηρά, πολιτικά ή ακόμη και χιουμοριστικά ντοκιμαντέρ.
  • Υποδέχεται στη Θεσσαλονίκη τον θρυλικό δημιουργό Ρεϊμόν Ντεπαρντόν.
  • Ανακαλύπτει την κριτική και διεισδυτική ματιά της αμερικανίδας φωτογράφου και σκηνοθέτιδος Λόρεν Γκρίνφιλντ.
  • Μπαίνει στον συναρπαστικό κόσμο της avant-garde Γαλλοκολομβιανής Λάουρα Ουέρτας Μιγιάν.

Αγορά ντοκιμαντέρ

Ενισχυμένη, πιο πλούσια, πιο πρωτοποριακή, η Αγορά Ντοκιμαντέρ παρουσιάζει νέες δράσεις που στόχο έχουν να ενισχύσουν κινηματογραφικά την ευρύτερη γεωγραφική μας περιοχή με κέντρο την Ελλάδα:

  • Το Thessaloniki Pitching Forum, μια πλατφόρμα συμπαραγωγών και συγχρηματοδότησης για δημιουργικά, τηλεοπτικά και new media ντοκιμαντέρ.
  • Το Agora Lab, ένα εργαστήρι ανάπτυξης στο οποίο ειδικοί του ντοκιμαντέρ διεθνούς φήμης προσφέρουν δωρεάν καθοδήγηση σε Έλληνες σκηνοθέτες με ταινίες που βρίσκονται στο στάδιο του μοντάζ.
  • Την υπηρεσία Doc Counseling που προσφέρει ιδιωτικές συμβουλευτικές συναντήσεις σε ντοκιμαντερίστες. Επίσης:
  • Καθιερώνει Χρυσό Αλέξανδρο που θα απονέμεται σε σημαντικές προσωπικότητες του ντοκιμαντέρ. Φέτος, θα απονεμηθεί στην sales agent Κατρίν Λε Κλεφ.
  • Έντεκα μέρες γεμάτες πρόσωπα και αναπάντεχες δράσεις: γνωρίστε τον διάσημο πολεμικό ανταποκριτή Ρόμπερτ Φισκ, απολαύστε τους Χειμερινούς Κολυμβητές, μη χάσετε απρόβλεπτες προβολές σε μανάβικα, διαβάσεις και καφενεία!

Τέλος, το Φεστιβάλ έχει αυξήσει φέτος τα υγειονομικά μέτρα για την προστασία των θεατών από τις λοιμώξεις. Θα υπάρχουν παντού απολυμαντικά χεριών για όλους, θα γίνεται καθημερινή ειδική απολύμανση σε όλους τους χώρους υγιεινής, ενώ θα υπάρχει σε επιφυλακή στην Αποθήκη Γ, εξειδικευμένο νοσηλευτικό προσωπικό. Το Φεστιβάλ βρίσκεται σε επικοινωνία με το Υπουργείο Πολιτισμού, την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και τον Δήμο Θεσσαλονίκης, και υπάρχουν σχέδια για κάθε ενδεχόμενο. Κυρίως όμως συνιστούν ψυχραιμία και υπομονή. Ο πανικός είναι πολύ πιο επικίνδυνος από κάθε ιό.

Τις αφίσες της διοργάνωσης δημιούργησε ο designer Σάκης Στριτσίδης και το επίσημο trailer επιμελήθηκε ο Φιλίπ Σαρπεντιέ.