Η αποκατάσταση του «χαμένου Καραβάτζιο»
Το 2014 βρέθηκε σε μια σοφίτα στην Τουλούζη της Γαλλίας μια δεύτερη εκδοχή του περίφημου πίνακα του Καραβάτζιο "Η Ιουδήθ αποκεφαλίζει τον Ολοφέρνη". Κανείς δεν ήξερε αν είναι αυθεντικός, αφού ήδη ένας ίδιος πίνακας υπήρχε στην Εθνική Πινακοθήκη της Ρώμης. Τελικά αποδείχθηκε ότι είναι και αυτός έργο του καλλιτέχνη και από σήμερα (01/03) ο πίνακας εκτίθεται στο Λονδίνο.
Ο «Αποκεφαλισμός του Ολοφέρνη από την Ιουδήθ» (Judith Beheading Holofernesν 1598) δεν είναι μόνο ένα από τα γνωστότερα έργα του Καραβάτζιο, αλλά και ένα από τα κλασικότερα της εποχής του. Η φριχτή ομορφιά αυτού του πίνακα είναι απαράμιλλη. Η Ιουδήθ δείχνει να λάμπει με ένα φως εσωτερικό (όντας απεσταλμένη του Θεού), ενώ αναδεικνύεται ένας μακάβριος σχεδόν ερωτισμός την ώρα που κάνει το φόνο. Η παρουσία της ηλικιωμένης γυναίκας δίπλα της, πετυχαίνει να ενισχύσει, διά της αντιπαραβολής, τη νεανική, αισθησιακή διάθεση που αποπνέει η Ιουδήθ. Οι κατακόκκινες κουρτίνες φαντάζουν βαμμένες στο αίμα του Ολοφέρνη, καθοδηγώντας το μάτι στη τρομερή σκηνή του αποκεφαλισμού.
Ο πίνακας υπάρχει σε δύο, παρόμοιες εκδοχές, ζωγραφισμένες και οι δύο από τον ίδιο τον καλλιτέχνη. Ο πρώτος πίνακας βρίσκεται στη Ρώμη από τη δεκαετία του 1950. Ο δέυτερος είχε χαθεί, στο Άμστερνταμ, το 1617. Και βρέθηκε το 2014, τυχαία, σε μια σοφίτα στην Τουλούζη.
Πήρε αρκετό καιρό να πιστοποιηθεί η αυθεντικότητά του, αλλά πλέον εκτίθεται σε γκαλερί του Λονδίνου, έως ότου βρει το δρομο του για κάποιο μεγάλο Μουσείο.