Κλοντ Μονέ & αρχιτεκτονική: μια απρόσμενη συμμαχία στο φως
Μπορεί ο σπουδαίος Γάλλος των εικαστικών Κλοντ Μονέ να απέκτησε φήμη και δόξα μέσα από τις λυρικές απεικονίσεις του φυσικού κόσμου όμως μια νέα έκθεση στο Λονδίνο ρίχνει φως στην απρόσμενη σχέση του με την αρχιτεκτονική στα χρόνια που ο κόσμος άλλαζε με τη δύναμη της μηχανής.
Η National Gallery, στο Λονδίνο καλεί τους πάντες να ανακαλύψουν από την αρχή τον Μονέ μέσα από τις εξερευνήσεις του στον κόσμο της αρχιτεκτονικής.
Η έκθεση "The Credit Suisse Exhibition: Monet & Architecture" φέρνει στον ίδιο χώρο 78 έργα του Γάλλου Ιμπρεσιονιστή (πέντε μόνον από τις συλλογές της National Gallery και τα υπόλοιπα από μουσεία, γκαλερί και ιδιωτικές συλλογές από όλον τον κόσμο).
Τα αγαπημένα της εκθέματα διάλεξε – με μεγάλη δυσκολία, είν' αλήθεια – η επιμελήτρια της έκθεσης, Ρόζαλιντ ΜακΚέβερ: τον πίνακα του 1908 "Το Μεγάλο Κανάλι" (της Βενετίας), τον πίνακα του 1871 "Οικίες στις όχθες του Ζάαν", τον πίνακα του 1882 "Η εκκλησία στη Βαρενζεβίλ και το φαράγγι του Μουτιέ", τον πίνακα του 1873 "Η λεωφόρος Καπισίν", τον πίνακα του 1877 "Σιδηροδρομικός σταθμός Σεν Λαζάρ" και, τέλος, τον πίνακα του 1897 "Ο καθεδρικός της Ρουέν: Η πύλη (Πρωινή εντύπωση)".
Η έκθεση των πινάκων δεν ακολουθεί χρονολογική σειρά, τα έργα είναι τοποθετημένα ανάλογα με το τι απεικονίζουν εξήγησε η ίδια στο Dezeen. "Κατά συνέπεια, ο επισκέπτης μπορεί να παρακολουθήσει τα κτίρια και τις τοποθεσίες στις οποίες ο Μονέ επέστρεφε, ξανά και ξανά, στη διάρκεια της καριέρας του" υπογραμμίζει.
"Δυο πράγματα έμαθα, δουλεύοντας με αυτό τον τρόπο: το πώς παίζει με τον χώρο και το πώς παίζει με αυτό που βλέπουμε. Βάζοντας δίπλα δίπλα δυο έργα τα οποία μοιάζουν πάρα πολύ, επιτρέπεις στις διαφορές τους να υπογραμμίσουν ότι (ο Μονέ) στην πραγματικότητα δεν κατέγραφε τη σκηνή μπροστά του, αλλά δημιουργούσε μία σύνθεση από τα σχήματα που έβλεπε" είπε η ΜακΚέβερ.
"Το άλλο που αναδύεται έντονα είναι η ικανότητά του ως σχεδιαστής... Μπορεί να ζωγραφίσει μια γέφυρα, παραδείγματος χάρη, με απίστευτη διαύγεια και κατανόηση των χώρων" τόνισε.
Η έκθεση χωρίζεται σε τρία τμήματα, για να επιτραπεί η καλύτερη εξερεύνηση εκ μέρους του θεατή του πώς ο Μονέ ενεπλάκη με την αρχιτεκτονική στη διάρκεια της ζωή του: "Χωριό και Γραφικό", "Πόλη και Σύγχρονο", "Μνημείο και Μυστήριο".
Η εκκεντρική ανάγνωση του Μονέ διαρκεί έως τις 29 Ιουλίου.