Στο London Design Festival η τεχνολογία θέλησε να βελτιώσει την καθημερινότητα μας
Με περισσότερες από 300 παρουσιάσεις νέων προϊόντων, εγκαταστάσεων αλλά και περιοδικών εκθέσεων, το ετήσιο London Design Festival έγινε για ακόμη μια χρονιά η κυψέλη των εραστών της αισθητικής και της τεχνολογίας.
Άλλωστε εάν υπάρχει μια γοητεία σε αυτό το πανηγύρι των εννέα ημερών είναι (και) η υπερβολή του. Φέτος η γιορτή του design σχολίασε περισσότερο από ποτέ με το δικό της, “προϊοντικό” τρόπο, σημεία των καιρών που απασχολούν πολλούς -όχι απαραίτητα θιασώτες του βιομηχανικού σχεδιασμού και της εργονομίας.
Ένα από αυτά ήταν και η καθημερινή μας υπερέκθεση στην τεχνολογία και τις εφαρμογές της. Σε μια προσπάθεια να εξυψώσει το χρήστη έναντι του προϊόντος, το κινητό τηλέφωνο της ελβετικής εταιρείας Punkt. τράβηξε τα βλέμματα επάνω του στο νέο χώρο του LDF 2015 στο καλαίσθητο Somerset House.
Κινητή απλοϊκότητα
Σχεδιασμένο από τον Βρετανό σχεδιαστή που φέρει περγαμηνές Τζάσπερ Μόρισον (άξιος εκπρόσωπος του μινιμαλισμού στο design) το MP01 θέλει να μας κάνει να επιστρέψουμε στην εποχή της πραγματικής επικοινωνίας.
Απογυμνωμένο από λειτουργίες το λιτό, σχεδόν δωρικό κινητό τηλέφωνο παρέχει τη δυνατότητα πραγματοποίησης/λήψης κλήσεων, αποστολής/λήψης γραπτών μηνυμάτων, αποθήκευσης 3.000 επαφών που μπορούν συγχρονιστούν μέσω PC και στις λειτουργίες του έχει ημερολόγιο και υπενθυμίσεις.
Απολύτως ΤΙΠΟΤΑ άλλο δεν είναι διαθέσιμο σε αυτή τη συσκευή που επίμονα απαιτεί να μας γυρίσει στους καιρούς της απλότητας και της κατ' ιδίαν κοινωνικότητας.
Ο ιδρυτής της νεοσύστατης Punkt., Petter Neby, ξέρει ότι δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τις σειρήνες που λειτουργούν με λογισμικό iOS & Αndroid. Δεν το θέλησε και ποτέ. Για εκείνον το MP1 είναι ο αντικαταστάτης τους για τα βράδια, τα Σαββατοκύριακα και τις ημέρες της ραστώνης, όταν δεν θες να σε παρενοχλούν οι φωνές των κοινωνικών δικτύων και οι ενημερώσεις των email που απαιτούν απάντηση.
Τηλεόραση σαν έπιπλο
Το επόμενο προϊόν που ενθουσίασε πολλούς για την τόλμη αλλά και τις αναφορές του φέρει την υπογραφή δύο Γάλλων σχεδιαστών που συμμάχησαν με τον τεχνολογικό κολοσσό της Κορέας, τη Samsung.
Για τους Ronan και Erwan Bouroullec οι περισσότερες τηλεοπτικές συσκευές που διατίθενται σήμερα στην αγορά, όσο Smart και αν είναι, τους μοιάζουν “άσχημες, θλιβερές”. Η απάντηση τους βρήκε έμπνευση στο γράμμα “I” της γραμματοσειράς Serif και είναι μια τηλεοπτική συσκευή που προσομοιάζει σε έπιπλο.
Σαν να έχει τοποθετηθεί μέσα σε μία ρετρό κορνίζα, το πάνελ των νέων τηλεοράσεων της Samsung είναι το ίδιο ευκρινές και εξελιγμένο σαν τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας αλλά η Serif δεν θέλει να είναι τοποθετημένη επάνω σε κάποια άλλη επιφάνεια oύτε σου δίνει τη δυνατότητα να τη στηρίξεις σε τοίχο (άλλωστε οι εξωχές στο πάνω και το κάτω μέρος της συσκευής δεν θα στο επιτρέψουν).
Η Serif είναι ένα στιβαρό σχεδιαστικό υβρίδιο που μπορεί να προβάλει και εικόνα -ίσως τον Τρελό Πιερό; Σίγουρα ναι.
Πρέπει να αναγνωρίσουμε και κάτι ακόμη στους Bouroullec, τη σχολαστικότητα. Σχεδίασαν ένα λιτό τηλεχειριστήριο για να συνοδέψει τη δημιουργία τους, κάλυψαν με υφασμάτινο κάλυμμα το πίσω μέρος του gadget έτσι ώστε οι υποδοχές και τα καλώδια να μην παρεμβαίνουν στην αισθητική μας και συμφώνησαν με τη Samsung στη προσθήκη λειτουργίας ενός εικονικού παραπετάσματος. Όταν όσα εκπέμπονται μας ενοχλούν ή μας προσβάλουν μια ψηφιακή κουρτίνα μπορεί να στείλει την εικόνα της ασχήμιας στη λήθη.
Εάν το MP1 και η Serif καταφέρουν να αποπλανήσουν τον εθισμένο στην υπερβολή εαυτό μας είναι κάτι που θα φανεί στις πωλήσεις. Η προσφορά έγινε, η ζήτηση μένει να απαντηθεί.