ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Xειμερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες: το Met αποθεώνει τα βουνά σύμβολα της διαιρεμένης Κορέας

Με αφορμή τους Xειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες της Νότιας Κορέας το Mητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης (Met) αποθεώνει σε έκθεση του το 'Όρος Κουμγκάνγκ, ένα θαύμα της φύσης στη Βόρεια Κορέα.

Σε αυτό το λατρευτικό βουνό όλων των Κορεατών επρόκειτο να διεξαχθεί την Κυριακή ένα πολιτιστικό θέαμα στο οποίο θα μετείχαν από κοινού αντιπροσωπείες των δύο Κορεών. Η παράσταση ωστόσο ακυρώθηκε ξαφνικά, ένδειξη των εύθραυστων προσπαθειών προσέγγισης μεταξύ των δύο χωρών με αφορμή τη μεγάλη αθλητική διοργάνωση που θα αρχίσει αύριο, Παρασκευή.

Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1990 και έως το 2008, τον τόπο αυτό επισκέπτονταν κάθε χρόνο χιλιάδες Νοτιοκορεάτες αλλά η Σεούλ ανέστειλε τα ταξίδια αφότου ένας βορειοκορεάτης στρατιώτης σκότωσε έναν τουρίστα που ήταν εντός της απαγορευμένης ζώνης.

Τριάντα πίνακες της έκθεσης με τίτλο: "Διαμαντένια Βουνά: Ταξίδι και Νοσταλγία στην Κορεατική Τέχνη" που θα διαρκέσει έως τις 20 Μαΐου, είναι αφιερωμένοι σε αυτό το θαύμα της φύσης που βρίσκεται στην ανατολική ακτή της χερσονήσου χωρίς να είναι προσβάσιμο, αλλά και χωρίς να απέχει πολύ από την πόλη Πιοντσάν που φιλοξενεί τους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Τα έργα, σχεδιασμένα με μελάνι πάνω σε μετάξι, παρουσιάζουν ένα μαγικό τοπίο, σχεδόν μυστηριακό, με τους ναούς και τις δαντελένιες κορυφές του Όρους Κουμγκάνγκ.

"Δεδομένου του μυστηρίου που περιβάλλει αυτόν τον βορειοκορεατικό τόπο, ελπίζω ότι η έκθεση θα κεντρίσει το ενδιαφέρον των επισκεπτών", δήλωσε ο Σογιούνγκ Λι, ο επιμελητής της έκθεσης. "Και μέσα από περίπου 200 χρόνια τέχνης, οι άνθρωποι θα λατρέψουν αυτό το απίστευτο θαύμα της φύσης".

Ανάμεσα στα έργα κορεατών καλλιτεχνών, δύο πίνακες της δεκαετίας του 1920 της Σκωτσέζας Ελίζαμπεθ Κιθ (1887-1956), μιας από τις ελάχιστες ξένες τουρίστριες της εποχής που έγραψε για την παραμονή της εκεί: "Παρά τους κινδύνους, δεν θα ήθελα να χάσω αυτό το μεγαλείο. Η ομορφιά της ανάβασης ήταν μια αποκάλυψη".

Επί τρία χρόνια το "Met" συγκέντρωνε τα έργα, τα περισσότερα από τα οποία προέρχονται από κορεατικά ιδρύματα.

Το απαγορευμένο βουνό

"Δεδομένης της γεωπολιτικής κατάστασης", δεν κατέστη δυνατή η επαφή με τη Βόρεια Κορέα, δηλώνει ο Λι. Συνεπώς, η έκθεση επικεντρώνεται κυρίως "στο γεγονός ότι ο τόπος αυτός δεν είναι προσβάσιμος" για τους Νοτιοκορεάτες καθώς και "στη νοσταλγία" που τους προκαλεί.

Ο Μπάε Κιντόνγκ, γενικός διευθυντής του εθνικού μουσείου της Κορέας, που πήγε στη Νέα Υόρκη για τα εγκαίνια, εξέφρασε την ελπίδα η έκθεση να σηματοτοδήσει την αρχή μιας μεγαλύτερης συνεργασίας με τα δυτικά μουσεία, όπου η κορεατική τέχνη είναι ελάχιστα γνωστή.

Όπως και ο Λι, δεν έχει δει το όρος Κουμγκάνγκ παρά μόνο από τους "νότιους πρόποδές του, που είναι ορατοί από την αποστρατιωτικοποιημένη ζώνη", δηλαδή το σύνορο που χωρίζει την κορεατική χερσόνησο μετά τον πόλεμο (1950-1953).

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης