Salvator Mundi: Το τελευταίο έργο του ντα Βίντσι ιερό δισκοπότηρο για τους συλλέκτες
Ένας Ιησούς που αναμένεται να ξεπεράσει τα 100 εκατομμύρια δολάρια δημοπρατείται με υπογραφή του σπουδαίου Λεονάρντο ντα Βίντσι.
Ο πίνακας "Salvator Mundi" στον οποίο απεικονίζεται ο Ιησούς είναι το τελευταίο έργο του ντα Βίντσι και δημοπρατείται στις 15 Νοεμβρίου από τον οίκο Christie's στη Νέα Υόρκη. Μέχρι σήμερα ο πίνακας ανήκε σε ιδιωτική συλλογή και θεωρείται ιερό δισκοπότηρο για συλλέκτες τέχνης με τους ανθρώπους του οίκου να υπολογίζουν ότι θα ξεπεράσει τα 100 εκατομμύρια δολάρια.
"Είναι, πραγματικά, το Ιερό Δισκοπότηρο όσον αφορά τις ανακαλύψεις έργων τέχνης" δήλωσε, σύμφωνα με το Reuters, ο Άλαν Γουίντερμιουτ, επικεφαλής ειδικός του Christie's για τα έργα των παλιών μετρ της τέχνης. Εξήγησε, επίσης, ότι μερικές φορές αποκαλείται η "αρσενική Μόνα Λίζα" και ότι εδώ και καιρό θεωρείτο χαμένος.
Για πρώτη φορά κατεγράφη εμφάνιση του έργου στη ιδιωτική συλλογή του Καρόλου του 1ου. Δημοπρατήθηκε το 1763 και μετά εξαφανίστηκε έως το 1900. Διαπιστώθηκε , τότε, ότι είχαν ζωγραφίσει πάνω στο πρόσωπο και την κόμη του Ιησού ("πολύ συνήθης" πρακτική, όπως τόνισε ο Γουίντερμιουτ).
Το 1958, πωλήθηκε από τον Sotheby's σε Αμερικανό συλλέκτη για 45 στερλίνες, και το 2005 πωλήθηκε ξανά.
Ο νέος ιδιοκτήτης ξεκίνησε διαδικασία αποκατάστασης του έργου, και μετά από 6 χρόνια έρευνας ταυτοποιήθηκε ως ένα από τα αριστουργήματα του Λεονάρντο ντα Βίντσι. Το 2011, εκτέθηκε στη National Gallery, στο Λονδίνο. Είναι η πρώτη ανακάλυψη έργου του ντα Βίντσι από το 1909.
Courtesy Christie’s New York/Handout via REUTERS
Ο οίκος δημοπρασιών δεν αποκαλύπτει το όνομα αυτού που πωλεί το έργο, αν και όλα συγκλίνουν στο να είναι Ευρωπαίος συλλέκτης έργων τέχνης.
Η δημοπράτηση του έργου θα γίνει στο πλαίσιο της δημοπρασίας έργων μεταπολεμικής και σύγχρονης τέχνης που θα λάβει χώρα στις 15 Νοεμβρίου, μετά από δημόσια έκθεση σε Χονγκ Κονγκ, Λονδίνο και Σαν Φρανσίσκο.
"Θεωρήσαμε ότι το να προσφέρουμε αυτόν τον πίνακα σε ένα τέτοιο πλαίσιο είναι απόδειξη της μακρόχρονης σχέσης αυτού του πίνακα (σ.σ. με τις όποιες αισθητικές αναζητήσεις στη ζωγραφική)" υπογράμμισε ο Λοΐκ Γκουζέρ, πρόεδρος της μεταπολεμικής και σύγχρονης τέχνης στου Christie's.