Άνθρωποι στα πρόθυρα αφανισμού σε πορτρέτα που συγκλονίζουν
Από τις 9 Ιουνίου έως και τις 24 Σεπτεμβρίου μια έκθεση φωτογραφιών στο Κάστρο της Λιουμπλιάνας παρουσιάζει πολιτισμούς υπό εξαφάνιση σε πορτρέτα που απαθανατίζουν "λαούς που ζουν ακόμα όπως πριν από αιώνες, αλλά, σύμφωνα με τους ανθρωπολόγους, βρίσκονται στα πρόθυρα αφανισμού".
Στην έκθεση του Άρνε Χόνταλιτς περιλαμβάνονται πορτρέτα ιθαγενών από δυσπρόσιτες περιοχές του ποταμού Όμο στο νότο της Αιθιοπίας και από την Αρουνάτσαλ Πραντές και τη Ναγκαλάντ, τις τελευταίες περιοχές άγριας φύσης στην Ινδία.
"Αν και οι φωτογραφίες τραβήχτηκαν σε απομακρυσμένες περιοχές και υπό πολύ δύσκολες συνθήκες, οι φωτογράφοι προσπάθησαν να απεικονίσουν τα πρόσωπα σαν να φωτογραφήθηκαν σε ένα πραγματικό φωτογραφικό στούντιο" ανέφεραν οι διοργανωτές της έκθεσης στη σλοβενική πρωτεύουσα.
Οι φωτογραφίες εντάσσονται στο project "Vanishing Cultures" του Χόνταλιτς, φωτορεπόρτερ και επιμελητή φωτογραφίας στο National Geographic της Σλοβενίας και της Κάτια Μπίντοβετς, κατόχου του βραβείου Hannah Hart που απονέμεται σε φοιτητές σχολών μέσων μαζικής ενημέρωσης και επικοινωνίας. Οι δύο τους ταξιδεύουν σε απομακρυσμένες περιοχές του πλανήτη για να φωτογραφήσουν φυλές που απειλούνται σε καθημερινή βάση από εξαφάνιση.
Ο Χόνταλιτς δήλωσε στο σλοβενικό πρακτορείο ειδήσεων ότι το project είναι ένα είδος φόρου τιμής στον Edward S. Curtis (1868-1952), Αμερικανό εθνολόγο που φωτογράφησε τους γηγενείς Αμερικανούς και δημιούργησε μια εντυπωσιακή συλλογή από περίπου 40.000 γυάλινες αρνητικές πλάκες.
Όπως τόνισε, αυτή η συλλογή θεωρείται σήμερα ως μια ανεκτίμητη οπτική καταγραφή των γηγενών Αμερικανών και παράλληλα αντιπροσωπεύει τις αρχές της οπτικής ανθρωπολογίας.
Αυτό ήταν ένα σημείο αναφοράς για τη φωτογραφική έκθεση στη Λιουμπλιάνα και η ουσία του project ήταν να μεταφέρουμε ένα πλήρες φωτογραφικό στούντιο στα πιο απομακρυσμένα και επικίνδυνα μέρη για να καταγράψουμε κάθε μικροσκοπική λεπτομέρεια αυτών των ανθρώπων" πρόσθεσε ο Χόνταλιτς. "Μερικές από τις φυλές που ζουν στις ανατολικές και δυτικές όχθες του ποταμού Όμο αφανίζονται από πολυεθνικές, κεφάλαια και διαφθορά και η πλειονότητα αυτών των ανθρώπων, που έχουν έναν πολύ παραδοσιακό τρόπο ζωής, απειλούνται από την πρόοδο" ανέφερε.
Το project Vanishing Cultures συνεχίζεται, καθώς οι δύο φωτογράφοι μόλις επέστρεψαν στη Σλοβενία από την Αφρική αφού φωτογράφισαν άλλες τρεις εθνοτικές ομάδες.